Tak się zastanawiam jaka skrzynia będzie w stanie przenieść moment 400-450 Nm generowany przez fordowskie V8 z mustanga 87-93 (5.0 ho). Chodzi o skrzynie inne niż Borg Warner. Najchętniej automatyczne, 4biegowe i bez elektroniki ale interesują mnie również, oczywiście, manualne.
Z popularnych i dostepnych skrzyń na pewno odpada A4LD (zarówno 12 jak i 24v) a innych europejskich fordowskich automatów z tamtej epoki nie znam...
Dziś zasłyszałem, że być może MT75 da radę przenieść taki moment... co o tym sądzicie? Z góry dzieki za wszystkie sugestie.
Śmietan / 2010-08-16 11:10:05 /
BMW E46 330d?
Konar / 2010-08-16 11:10:46 /
szukaj info o c4 i c6, uzywki tanie jak barszcz z konwerterem
nieco wiecej jak nizej
The Ford C6 transmission was produced between the early 1970's and early 1990's and was mainly used as a heavy duty automatic transmission for cars,vans,pick ups and trucks.The standard gear ratios are 2.46:1 first gear,1.46:1 second gear, and 1:1 third gear.For a brutal increase in off the line accelleration it can be ordered with our custom ratio 2.72:1/1.54:1 planetary gear set. It has proven itself to be a reliable performer on the street and dragstrip with the proper modifications.There are 4 types of cases for the Ford C6 transmission.The first type fits 289,302,351C,or 351W engines.The second type fits 351M,400,429 and 460 engines.The third type fits 332,352,390,406,427,and 428 engines.The fourth type fits diesel engines.The standard tailshaft length is 13.5",unless it is a four wheel drive application.When ordering be sure to specify the proper engine and extension housing type for your application.There is a core charge that will be added to your purchase price. If a good usable transmission core is returned to us at the time of purchase there will not be a core charge.If the transmission is being shipped you will be charged the core charge and will be credited when we receive the core . Type 1 case is $100.00,Type 2 is $225.00,and the Types 3 and 4 are $275.00.
Kriss_MustangII / 2010-08-16 12:19:27 /
a i tuningowych/performance kitów do nich jest zatrzęsienie. BTW kit jest czasem droższy od zamej skrzyni.
Kriss_MustangII / 2010-08-16 12:20:47 /
a jakies LT77 nie podejdzie?
aaannnd / 2010-08-16 14:25:51 /
Daj sobie spokój z LT77.Ciężkie do dostania a i praca samej skrzyni lipna.Myślę że można pomyśleć o automacie z meśka lub bawary.Z bawary można też poszukać manualną skrzynkę.
Pogadaj z MS.
Beddie / 2010-08-16 23:33:28 /
Z MS-em rozmawiałem już wcześniej. Może uda mi się go namówić żeby skrobnął tutaj coś konkretnego dla potomnych :)
Śmietan / 2010-08-17 08:36:36 /
nie zakladam nowego tematu bo moje pytanie jest w sumie podobne ale tyczy sie silnika v8 buick- czy jakas fordowska MANUALNA skrzynka sie do tego nada? jezeli ludzie spinaja rovery (a co by nie mowic jest to silnik GM buick) to moze i wiekszego v8 da sie z n9 lub mt 75 spiac? jak z ich wytrzymaloscia? wiem ze wołek jakas taka niezla zmote zrobil...
katz666 / 2011-01-14 20:11:03 /
pisz do Rozjechanego
Classmobile / 2011-01-14 20:30:47 /
A co Wołek zrobił? Coś do Capri nowego zamontował?
no juz jakis czas tam 3.5 v8 siedzi , ale to chyba nie tajemnica...
katz666 / 2011-01-15 15:15:47 /
Wolek mial spiete 3,5 z n9, ale wytrzymalo to tylko sezon. Teraz szuka mt75.
O! No popatrz! :) Nie wiedziałem. A tak zachwalał 2,9 :)
Wolek nigdy nie mial 2.9;)
Pisz do Pitera M
rozjechany liil / 2011-01-16 12:26:35 /
trochę w sumie "odgrzewam kotleta" no ale info na pewno się komuś kiedyś przyda ;) spiąłem 3.5 v8 rovera z n9 od 2.3 diesla za pomocą adaptera (przejściówka między silnikiem, a skrzynią, która zmienia rozstaw otworów v8 na n9). Tamta n9 poszła się.... prawdopodobnie dlatego że wyciekł z niej cały olej bo miała pęknięty korpus. A w sumie posypał się na kawałki synchronizator i chyba nic więcej (stwierdzone wzrokowo). Teraz jeżdżę na n9 z 1.8 diesla i póki co się utrzymała jeden sezon ;) (tfu tfu, odpukać w niemalowane :P)
Zrób sobie zapas skrzyń :] Długo nie wytrzymają przy takim momencie.
Trójkąt / 2011-11-13 14:30:26 /
Proszę wklej foto tej "przejsciówki" zwanej także flanszą, kryzą tudzież jak to napisałeś "adapterem".
szalony / 2011-11-14 20:32:46 /
no więc tak ten patent wygląda. Jeśli chodzi o zapas skrzyń to może i racja, czas pokaże ;) ale moment też nie jest jakiś piorunujący: 280 Nm (zmierzone)
aha, adapter jest stalowy (dwie płyty 25 i 12 mm zespawane razem)
Heh Czy ten silnik masz od jednego fana saabów z Poznania?
Kilgore / 2011-11-17 12:33:18 /
skoro n9 siada, to i mt-k siądzie :) a skoro mt-ki wytrzymują 24v, to i v8 spoko wytrzymają :)
fordofil / 2011-12-07 21:26:04 /
Dla potomnych MT75 pod Rovera,na sprzęgle(266mm) i docisku z Rovera(ciekawostka:sprzęgło RR ma taki sam wielopust jak Ford).
bon / 2015-03-27 20:04:40 /
fajne!
rozjechany liil / 2015-03-27 23:24:45 /
nieźle to wyszło
TOMEK "MIARQA" / 2015-05-15 11:41:50 /
no i sprzęgło hydrauliczne;)
bon / 2015-05-15 23:29:08 /