Witam ! Z uwagi na to, że z czasem zmieniąją się priorytety postanowiłem obniżyć swojego Taunusa. Ponad rok jeździłem z podniesionym tyłem, z wyższymi sprężynami i amortyzatorami o dłuższym skoku - wyglądał dobrze ale jeździł źle. Jakiś czas temu rozpocząłem poszukiwania sprężyn do Taunusa, takich, które obniżą wóz o 30-40mm i nie będą wymagać wymiany amortyzatorów na takie o krótszym skoku. Szukałem, szukałem, szukałem i znalazłem dzisiaj! W internetowym sklepie "tjuningowym". Są to sprężyny firmy ENZO (chyba?), obniżające o 35-40mm. Czy ktoś z was doświadczył produktów tej firmy? Jakieś opinie?
Z uwagi na to, że proponowane ceny kompletów sprężyn wydają się być atrakcyjnymi (Capri - 390zł/4szt, Taunus -560zł, Granada- 750)postanowiłem zaryzykować i zakupić komplet. Na wypadek gdyby ktoś jeszce chciał zaryzykować załączam link. Pozdrawiam !
http://maxtuning.pl/index.php?dzial=sprez
Śmietan / 2005-09-05 15:45:24 /
"Obnizajace" sprezyny do Capri to ja bez oplat chetnie zamienie na normalne ;-)
pmx (wiewior;) / 2005-09-05 17:37:23 /
a ja oddam 4 komplety przednich niskich sprężyn do granady za jedne wysokie :-)
granadziarz_3M / 2005-09-05 17:43:46 /
A na dole jest mały przypis:
"Zestaw montażowy zawiera 2 lub 4 srężyny w zależności od modelu."
Ciekawe ile jest sprężynek do Granady w komplecie?
Bo jak 2 to wychodzi 1500 za 4 szt, a to już b. dużo
Sachar / 2005-09-05 19:44:34 /
ja zadobylem sprezyny obnizajace do grandzi firmy 'milanoofek product' i sa OK :)
Mysza liil (EM) / 2005-09-05 19:52:51 /
podłaczjąc się do wątku poszukuję spręzyn sportowych do Essiego MK2
dzięki z góry za wszelkie info!
pozdro!
...::$nuffy (Grześ) / 2005-09-05 20:35:01 /
Ja za sprezyny do mojego SAM-a (robione na zamowienie) zaplacilem w Poznaniu 200PLN/kpl. Nadmieniam, ze nie byly to duze sprezyny (fi zewn 70, drut 9 i 10mm) Do tego trzeba bedzie doliczyc pare zlotych na ocynk/malowanie proszkowe. Mysle, ze nie byloby problemem dorobienie sprezyn wg dowolnego wzoru.
Pozdro
A! Zaklad miesci sie na Dabrowskiego(?) Pani Grabska
NO jestem ciekaw jak te sprężyny będą się zachowywać w Taunusie. Sam się do nich przymierzałem. Napisz jak założysz .A i ciekawe czy nie trzeba bedzie zmienić amorków. Powodzenia
leciej / 2005-09-05 23:41:29 /
Nie wiem jak tej firmy bo w życiu o niej nie słyszałem ale normalnie w Eibachu do -30 mm nie trzeba zmieniac amorów. Może być seria ale sprawna. Z takich tańszych do obniżających sprężyn ma cos Kayaba.
Ten komentarz ze moga byc dwie albo cztery dotyczy samochodów typu Cytryna czy peugeot bo one dzięki swojemu zaawansowaniu konstrukcyjnemu ;P maja tylko z przodu a z tyłu nie.
dugazz / 2005-09-06 08:42:42 /
jezeli ktoś liczy na to ze za 390zł dostanie w komplecie 2spreżyny + 2resory... to jest niepoprawnym optymista.
Zwróćcie uwagę na ceny: 388,8zł to cena za 1 sztukę. Czyli komplet 777,6zł.
michukrk / 2005-09-06 12:29:15 /
A mój błąd. Właśnie zazuważyłem że cena obejmuje zestaw 2 lub 4. ;)
michukrk / 2005-09-06 12:31:06 /
Capri - 390zł/4szt, to mój błąd wynikający z pośpiechu, zasugerowałem się Taunem i Granią. Powinno być Capri - 390zł/2szt, oczywiście...
Śmietan / 2005-09-06 12:34:36 /
Śmieten nie pierdul takih głupot????????
ta cena to cus z twojo branrzo hyba.
co nie????????????
lucyfer / 2005-10-24 21:03:52 /
super ortografia - pozatym oprócz pierwszego słowa nie zrozumiałem - kompletnie nie zrozumiałem o co chodzi. MÓGŁBYŚ TO NAPISAĆ PO POLSKU I Z SENSEM ??
MikeB4 / 2005-10-24 21:54:35 /
hmmm... też jestem ciekaw, co autor miał na myśli :|
gryziu liil (EM) / 2005-10-25 00:01:43 /
Ponawiam moją ofertę: Zamienię 4 sportowe przednie sprężyny od granady V6 (haczy belką o każdą studzienkę, a wydechami o każdy próg zwalniajacy) na 4 normalne. Wymienię w samochodzie gratis.
granadziarz_3M / 2005-10-25 08:34:51 /
granadziarz a chcez wymienić 2wie :D ? bo mnie tylko niski przod by interesował....
SKUN_3M / 2005-10-25 15:00:13 /
Powiem jedno do powuzszego tematu ,,zglebic auto to prosta sprawa, wyglad poprawia znakomicie (zaleznie od auta) poprawia sie przyczepnosc (o ile jest to cala oryginalna gleba ) itp..., ale k...a jezdzic na tym po naszym pieknym kraju to lekkie przegiecie. Rok temu jak jeszcze nie zarazila mnie Granada swoim wdziekiem napalilem sie na glebe do mojego Golfa III i powiem wam jedno: Po tygodniu jezdzenia myslalem ze dostane pierdolca, nigdzie zaparkowac nie moglem jak jechalem przez progi zawsze je musialem przycierac takze osobiscie odradzam!!!!
jasne Skun, chętnie przytulę twoje sprężynki, dostaniesz za to takie ostro zglebione i to bez obcinania.
granadziarz_3M / 2005-10-26 07:18:38 /
No to Skun skorzystał, kto jeszcze chce zglebić przód w granadzie??? Mam jeszcze dwie maksymalnie siadnięte spreżyny. Zamienię za dwie wysokie, wymiana gratis.
granadziarz_3M / 2005-11-15 13:52:24 /
Ma może ktoś fabryczny wymiar pomierzy podłożem, a rantem błotnika, tudzież innym miejscem, które można jakoś pomierzyć?
takie obniżenie -35mm.. fajnie ale jak to będzie wyglądać?
ps.
robi ktoś progresywne sprężyny do capri?
Odkopując troszkę temat prosiłbym o wymiary sprężyn oryginalnych (średnica podziałowa, wysokość) do Escorta mk2 w stanie nie obciążonym.
Jeżeli mógłby ktoś mi podać również wymiary sportowych odpowiedników do Escorta lub Capri R4 też bym prosił.
...::$nuffy (Grześ) / 2008-12-27 21:12:12 /
Witam! odkopałem temacik i pytam ! Czy ktos ma na grani zamontowane sprężyny obniżające z przodu i z tyłu??
Ludwik 3M / 2009-01-08 18:49:50 /
OBI
i zostawia sznyt dyfrem i kołyską :)
fordofil / 2009-01-08 19:00:22 /
Obi proszony do tablicy;) Granada nie będzie autem na codzień poza tym stan dróg wyraźnie i z każdym rokiem się polepsza myślę, że to kwestia kilku lat i dziur takich makabrycznych nie będzie. Nie chodzi mi tu o walory estetyczne, a o poprwaienie zawieszenia. Ostatnio miałem okazję przemieszczać się dwoma identycznymi autami, z tą różnica, że w jednym zawieszenie zostało poprawione: amorki i i sprężyny między innnymi, ale nie zglebione, efekt był całkiem fajny, z jazdy oczywiście.
Ludwik 3M / 2009-01-08 19:16:25 /
Może nie enzo ale podpowiedzcie.
Mam w tej chwili u siebie siakieś wysokie i cholernie twarde spręzyny z przodu. (nie wiem czy to nie od combi tylne :P).
wiem, że obcinanie sprężyn jest nie wskazane ale jeśli one są naprawdę twarde to ścięcie ich spowoduje nie skończy się jakąś "masakrą"??
sołtys / 2009-01-08 19:18:40 /
Sołtys, ja coś takiego wykonałem niestety... ale nie miałem wyjścia bo z tyłu miałem już mocno wyrąbane a nówki które kupiłem i założyłem siadły jeszcze niżej.
z przodu ucięłem nieco więcej niż jeden zwój, co obniżyło przód o około 3 cm. ciąłem flexą z cienką tarczą po buracku - na zamontowanych maksymalnie ściągniętych sprężynach bo nie dało rady wyciągnąć. Nacięcie pod skosem do około 70% powierzchni, później popuszczenie ściągaczy i sprężyna robi wielkie bum! Ale ktoś mi później powiedział że tak właśnie się robi więc zgłupiałem :/
odczuwalnie zmniejszył się komfort, na ciasnych zakrętach koła ocierają o błotniki, trzeba uważać na nierówności, no i pewnie amorki pracują w nieoptymalnym zakresie.
Też chętnie przeczytam opinii eksperta czy cięte sprężyny stwarzają duże niebezpieczeństwo.
zygzak_wFe / 2009-01-08 21:18:44 /
jak zmniejszasz ilosc zwojow sprezyny to sila rzeczy staje sie ona sztywniejsza - tzn. Twardsza potocznie mowiac. Im wiecej zwojow tym bedzie mieksza.
Sa warsztaty rozciagajace, skracajace sprezyny, hartuja je spowrotem itd. moze to tez jest rzeznicka metoda, ale wydaje mi sie lepsza niz ciecie diaxem.
Sumienie nakazuje mi dodac ze nie dawalem osobiscie zadnych sprezyn do rozciagniecia, wiec nie powiem nic z autopsji. Co wiecej, mozna kupic granadowskie w sensownej cenie (mam wszystkie 4 nowe - stoi jak nazdjechach w profilu mojego samochodu - na wszystkich kolach 215/55/16 nic nie ociera), wiec moze warto raz a dobrze zainwestowac i skonczyc problem.
w tej chwili nie mogę zainwestować bo mam ważniejsze wydatki...
na fotce widać, że auto stoi za wysoko. Wiem, że niektórych to kręci ale nie mnie :(
Jak to ktoś określił auto wygląda jak przestraszone a ma wyglądać zadziornie.
Concorde miał nisko mordę więc już tak jeździłem i było ok.
sołtys / 2009-01-09 08:05:17 /
ok Panowie mnie osobiście rzeźba w g... nie interesuje ;) Może ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia z obniżającymi spręzynami??
Ludwik 3M / 2009-01-09 08:24:40 /
Obi zdaje się lata na obniżonych
Mysza liil (EM) / 2009-01-09 08:26:24 /
W 2DE mam zamontowane obniżane od Ediego, miały obniżyć auto o jakieś 3cm poszło jakieś 10 :/ , na tor nie ma nic fajniejszego niż prowadząca się granada, z nie ociekającym przodem. Co do jazdy na co dzień, nie jest jakoś tragicznie. Ale trzeba uważać na koleinki.
Co do obcierających opon to tył bez problemu wchodzi 225/55/16, przód już się przyzwyczaiłem ze obciera przy skręcaniu :). Nie zależnie od szerokości oponki :)