Witam wszystkich!
Panowie mam problem. Ostatnio chcialem zmienic zapolon w moim V6 na elektronike i kupilem ladnie pieknie wszystko tylko..czegos niedoczytalem i spalilem modul.
I tu jest problem - pierwszy(spalony) mial 5 pinow a ten ma szesc w dodatku nie mam wtyczki wiec sie moge tylko domyslac co do czego podlaczyc.
Zalaczam zdjecie.
Moze ktos ma cos takiego zamontowane i moglby mi powiedziec co do czego idzie (bo niechcialbym drugiego spalic)???.
(wycialem czesc gniazda bo bede lutowal na stale)
pozdrawiam
fireone / 2004-04-20 09:28:21 /
a mowilem na sniadaniu, kup duzy modul i po problemie :)
Kriss_MustangII / 2004-04-20 11:04:05 /
to nie jest modul od Capri i Granady, takie mniejsze wystepowaly w Taunusie ale nie dam glowy ze to wlasnie taki
camaro / 2004-04-20 12:23:18 /
na moje oko to jest moduł od tranzita 2,0ohc. ale nie znam połączeń tego modułu
Trójkąt / 2004-04-20 13:16:22 /
podobny (jak nie taki sam) jest tez w Scorpio 2.0 DOHC
podaj jego numer fabryczny to bedzie latwiej
camaro / 2004-04-20 13:31:00 /
Jezeli te numerki na zdjeciu to nie nr fabryczne to na odwrocie jest jeszcze cos takiego
1193-6
Tak! ten modul byl przy silniczku 2.0 DOHC
pozdro
fireone / 2004-04-20 13:54:24 /
Modul podobny jak na fotce, 6-pinowy, zakladajac ze zapinka od wtyczki jest na dole, to masz po kolei:
1- masa (brazowy)
2- do cewki aparatu(czarny z czerwonym paskiem)
3- do cewki aparatu(zielony z zoltym paskiem)
4- ??do styku rozrusznika?? nie wiem czy ten uklad ma rezystor balastowy, jesli tak to jw, ewentualnie moze byc nie podlaczony
5- plus po zaplonie(czarny), jednoczesnie + do cewki
6- minus do cewki(zielony)
Jesli cos pokrecilem prosze o korekte :)
Mysza liil (EM) / 2004-04-20 13:58:40 /
Chyba ze w dohc na gazniku, bo we wtryskowym eec-iv jest to modul EDIS-4 i wspolpracuje z komputerem.
Mysza liil (EM) / 2004-04-20 14:01:22 /
to z przodu to jest numer, ale wole sie upewnic bo slabo widze
86BB T2A199 B3A
zgadza sie?
camaro / 2004-04-20 14:27:18 /
Rozumiem Mysza ze opisales podlaczenie patrzac od lewej tak?
A z ta zapinka to byla tam gdzie jej juz nie ma czyli od gory.
pozdro
fireone / 2004-04-20 14:30:36 /
Jedna cyferke pomyliles, jest 83BB 12A199 B3A
a ponizej
095078
fireone / 2004-04-20 14:53:09 /
NR. 83BB12A199B3A ---> SIERRA 1.6 OHC r1988 TÆNDINGSMODUL
moze to coś pomoże.. moduł stosowany w aucie jw.
Trójkąt / 2004-04-20 15:11:39 /
To jest fragment schematu elektrycznego Sierry 1,6. Moze bedzie jasniej...
P.S. Niejestem 100% pewen, ale chyba kolejnosc kontaktow na schemacie zgadzasie z modulem...
Arunas / 2004-04-20 15:31:53 /
Nie lutuj kabli bezpośrednio do modułu. Nie znam tego modułu , ale jeśli jest oparty na programowalnych układach , to możesz sie tego programu pozbyć. A jeśli chcesz koniecznie lutować to nie użwaj do tego transwormatorówki , tylko zwykłej grzanej spiralą , a najlepiej bedzie jak porobisz sobie na wtyczkach (można dostać takie malutkie).
marian212 / 2004-04-20 15:51:15 /
ja jeszcze nie sprawdzalem, ale jesli to prawda ze ten jest do R4 to chyba go nie zastosujesz
camaro / 2004-04-20 16:18:00 /
Jesli zapinka byla od gory, to kolejnosc ta ktora napisalem od prawej.
A dlaczego nie mozna podlaczyc do 6 cyl od 4 cyl?? Przeciez duze moduly w granadach sa takie same dla obu typow silnikow.
Mysza liil (EM) / 2004-04-20 20:04:59 /
to jest modul do silnika 2.3 v6 od sierry sam mam jeden taki ale juz go rozszyfrowalem w r4 tez takie jzdzily ale niwei mdokladnie w jakim modelu
CHUDER / 2004-04-20 23:52:13 /
Hmmmmm no coz bede probowal tak jak pisaliscie ale moze zeby sie upewnic napadne jakiegos kierowce sierry 1,6 i zajrze mu pod maske hehe
Dzieki chopoki
A z tym lutowaniem to racja! dalbym kolejna plame. Zrobie wsuwki i po sprawie.
pozdro
fireone / 2004-04-21 08:16:06 /
A może chcesz moduł od Granady/Capri? Wiem gdzie taki (nówka) rośnie :)
trzypion / 2004-05-02 23:25:01 /
nawiązując do "małego" modułu, + na ma iść przez rezystor balastowy czy bezpośrednio 12V ?
to jest modol od sierry mialem taki zaadoptowany w taunusie byly przy silnikach r4 i V6 w sierkach do 84 roku po 84 byl juz taki duzy ponoc gdzies mam opis jak to sie podlaczalo 3 przewody szly do aparatu o ile dobrze pamietam1 plusowy i 1 masa
michałP / 2005-03-11 07:40:12 /
mysza wyzej opisał co gdzie podłaczyć, i opis jest poprawny, tylko... ten rezystor... upali sie czy nie?
podłącze się do tego wątku
czy moduł z tego ogłoszenia : http://www.capri.pl/services/ad.php?id=4342c15d375fe
bedzia pasował mi do 2.0 DOHC ??
rozjechany liil / 2005-10-05 07:45:46 /
Jesli chodzi o zasade dzialania to tak. Tylko nie wiem czy wtyczka bedzie pasowac. Ja mam wlasnie taki w moim 2.8
fireone / 2005-10-05 07:57:42 /
dzięki, to kolejne pytanie - czy wtyczka będzie pasowac ?? :)
rozjechany liil / 2005-10-05 08:41:46 /
To jest modul ktory stosowany jest w sierrach. Najlepiej zatrzymaj pierwasza lepsza i popros o wglad pod maske.
fireone / 2005-10-05 10:19:09 /
To i ja się podepnę.
Czy do zaplonu bezstykowego była ta sama cewka zapłonowa? Czy wymieniając aparat zapłonowy z klasycznego na bezstykowy, oprócz aparatu muszę wymienić też cewkę?
Jeśli była inna, to po czym ją rozpoznać?
gryziu liil (EM) / 2005-10-06 18:37:57 /
cewke trzeba zmienić, po czym poznać... bo sa do niej podłaczone kabelki do modułu ;)
Na stałe???
gryziu liil (EM) / 2005-10-06 18:45:01 /
nie no... normalnie, na złączki, niestety nie powiem ci jaki numerek na fordowa do elektronicznego zapłonu bo moja z poloneza przywędrowała :)
Hmmm... No to muszę iść komuś wykrecić celem stwierdzenia organoleptycznego :|
gryziu liil (EM) / 2005-10-06 19:06:35 /
proponuje najbliższy szrot gdzie jakaś scierka stoi ;)
witam cewkę od bezstykowego poznać po nalepce koloru czerwonego jeśli nowa, ajak używka to może mieć zdartą nalepkę ale ślad poniej zostaje kwadracik zwykłe cewki niemają nalepek , z bezstykowego cewka znalepką zwmocniona.pozdro
Pamagitie riebiata...
Dostał mi się taki zestawik na zmianę u mnie na bezstykowy:
Jak to podłączyć?
Dwa kabelki idą do aparatu zapłonowego, jeden do cewki, a reszta jest obcięta i nie idzie nigdzie...
Przy cewce też się pałętają kable, które nie wiem gdzie podłączyć...:
bartozłomero / 2011-06-15 14:39:51 /
Ja się oparłem na instrukcji Myszy i wszystko śmiga :)
http://www.capri.pl/forum/41522#41551
daniel46 / 2011-06-15 14:47:39 /
Ta, ale jestem sprytny, przecież to ten sam wątek... Ale podepnij wszystko wg tej instrukcji i musi działać.
daniel46 / 2011-06-15 14:57:35 /
Interesuje Cię czerwona ramka;)
bon / 2011-06-15 17:48:37 /
Mam nadzieję, że dobrze rozpisałem.
daniel46 / 2011-06-15 18:21:15 /
A przy cewce jest taki bajzel,że się nie mogę połapać... Podłącz tak jak zobrazowałem schemat Myszy i będzie latać, jedynie ten 4 kabelek, który zostaje luźny może tu jakoś być podłączony do rezystora balastowego ( to chyba ta czarna mała kostka ? ), ale to już nie pomogę...
daniel46 / 2011-06-15 18:24:07 /
Może jeszcze to Ci coś pomoże.
daniel46 / 2011-06-15 18:29:23 /
zajefajnie... dzięki wszystkim, może to ogarnę ;)
bartozłomero / 2011-06-15 21:01:47 /
Witam
podlaczylem ten modul zgodnie z opisem i zdjeciem ale iskra pojawia sie tylko wtedy gdy dotykam i puszczam kabel + cewki do akumulatora. Gdy krece rozrusznikiem to nie ma iskry. Co moze byc przyczyna?
gwizdak / 2012-05-01 18:37:36 /
Z racji że pojawiają sie pewne problemy z zapłonem a i tak przymierzałem się w niedalekiej przyszłości wsadzić elektronika, to zrobie to szybciej.
Dwie sprawy czy we wtyczce do modułu z miejsca kabla zielono-brązowego ma wychodzić linka aluminiowa która wchodzi w szary pancerz kabli żółtego i czarnego i nie wychodzić po drugiej stronie tegoż pancerza??
Kabel czerwono-czarny to plus z cewki, a kabel zielony to minus cewki?
Moduł ma numery
79BB-12K059-AA Motorcraft
Aparat
82TF12100LA
PGFU6<-
0237206042
Cały zestaw ze zdjęcia funkcjonował w samochodzie przed demontażem (tylko że to dawno temu było bardzo stąd brak pewności)
Szafa !G.O.P! / 2013-05-11 14:11:18 /
Nabyłem coś takiego jak na zdjęciu- aparat, moduł i jeszcze cewka bosha.
Był by w stanie ktoś mi pomóc jak to podłączyć w miejsce zwykłego aparatu stykowego?
Jak pożenić to całe ustrojstwo żeby zagrało?
jacob81 / 2015-09-10 12:48:02 /
Są na forum schematy do tego jak i do małego:)
Szafa !G.O.P! / 2015-09-10 21:04:00 /
Akurat z czytaniem schematów elektrycznych nie bardzo sobie radzę. Ale jak byś był wstanie np. opisac który kolor gdzie podpiąć to było by to już mega pomocne. Biorąc pod uwagę ilość kabli i to czym tauniacz w fabrycznym setup-ie dysponuje to zastanawiam się czy wszystkie kable muszą być podpięte od elektronika czy tylko jakaś masa, zasilanie a reszta nie gra roli.
jacob81 / 2015-09-10 21:47:34 /
poszukaj dobrze i jest dokładnie opisane skoro ja mam podpięte ( a na prądach sie kompletnie nie znam i nie wiem co plus co minus) i podpinałem sam i działa to dasz sobie rade
mishq (Mateusz G.) / 2015-09-10 22:38:37 /
a i nie wiem czy tam od modułu do aparatu nie powinno być jeszcze wiązki kabli
mishq (Mateusz G.) / 2015-09-10 22:41:33 /
podaj nr tego sterownika. Podłączałem takie coś Mike B4 i miałem też z tym przez chwilę problem,
na pewno ten czerwony i biały to zasilanie- jeden +12 po stacyjce a drugi +12 po stacyjce poprzez kabel oporowy.
wg schematu wynika, że potrzebna jest stacyjka z dwoma, niezależnymi wyjściami +12 po przekręceniu kluczyka,
można też wykorzystać pin w rozruszniku do zasilania kabla oporowego.
Może pisze trochę niezrozumiale, ale rysunek dużo wyjaśni:
sprostowanie- potrzeba 2 pinów w pozycji "rozrusznik".
ale można to obejść stosując diodę, lub wykorzystując pin z rozrusznika.
No to popatrz jeszcze raz na rysunek i zauważ, że czerwony to + po stacyjce, a biały to + w pozycji rozrusznik. Bezpośrednio, nie przez żaden opornik balastowy. Przez opornik idzie TYLKO cewka.
Mysza liil (EM) / 2015-09-11 16:36:00 /
Ok, co do typu to wszystko co wiem z obudowy na zdjęciu, idąc krok dalej wygląda to tak:
Aparat kolor kabli:
-czarny - masa
-czerwony
-brązowy
rozumiem ze te idą do modułu pytanie jaki gdzie.
Moduł:
Wtyczka 2 pinowa:
-czerwony z opisem (one ster cable)
-żółty (cable ACW)
Wtyczka 4 pinowa:
-pomarańczowy (suprenant div bvc)
-fioletowy (chester)
-zielony (chester)
-czarny z zielonym paskiem opisu brak
Dysponuje trzema elementami aparat, moduł i cewka. Nie mam juz wiązki o której ktoś wapomonał ale czy to nie jest element który można by odtworzyć? Na allegro nie ma takich wiazek :/.
Fajnie gdyby ktoś był by w stanie na chłopski rozum opisać co gdzie podłączyć.
jacob81 / 2015-09-11 21:02:51 /
Jak motałem zapłon w sierce , to znalazłem schematy na ,, google grafika,,.
aparat brązowy-pomarańczowy moduł
aparat czerwony-fioletowy moduł
aparat czarny-czarny moduł
moduł zielony- cewka + (nie jestem pewny niech ktoś potwierdzi)
moduł biały - zapłon przy rozruszniku (bez tego też działa mam nie podłączone)
moduł czerwony- stacyjka +
u mnie to tak mam i działa
jak będziesz miał pomylone kable na aparacie to albo ci nie odpali albo nie bedzie wchodził w obroty
O to mi chodziło, dzięki wielkie.
jacob81 / 2015-09-11 22:21:46 /
cyt: mysza:
No to popatrz jeszcze raz na rysunek i zauważ, że czerwony to + po stacyjce, a biały to + w pozycji rozrusznik. Bezpośrednio, nie przez żaden opornik balastowy. Przez opornik idzie TYLKO cewka.
tak, to prawda. Pisałem na szybko mając w pamięci tylko problemy z uruchomieniem bez schematu.
Tak,poprzez kabel oporowy jest tylko cewka.
a moduł musi mieć informację, że rozrusznik pracuje, inaczej trudniej odpala, albo wcale ( w skrajnym przypadku),i stąd jest potrzebny ten drugi pin. Nie można połączyć tego razem dla uproszczenia.
Nie jestem specjalistą od fordów, niektóre rozwiązania są dla mnie niezrozumiałe.
Ale np o, że masa w tym układzie znajduje się TYLKO w aparacie zapłonowym jest bardzo dobre- w przypadku urwania masy silnika, prąd rozrusznika nie jest w stanie uszkodzić modułu.
Dzięki Panowie. Sprawdze jak to w praktyce wyjdzie.
A czy kopułka i kable zapłonowe od stykowca mogę zapożyczyć do bezstykowca?
Pytam bo mam całkiem nowe i szkoda by było ich nie wykorzystać o ile podejdą.
jacob81 / 2015-09-13 17:06:45 /
Podejdą.
Mysza liil (EM) / 2015-09-13 17:10:56 /
Super, dzięki Mysza :)
jacob81 / 2015-09-13 18:50:41 /
Czyli podsumowując - zdjęcie.
Biały - bezpośrednio pod srubę z plusem rozrusznika (czerwony kabel rozrusznika) ?
Co do czerwonego => stacyjka (+) to rozumiem ze mogę to podpiąć pod skrzynke bezpiecznika dającego napięcie po przekreceniu kluczyka czy to fabrycznie bezposrednio pod stacyjke trzeba podpinać?
No i jeszcze cewka obecna od stykowego ma na zasilaniu jakis opornik. Rozumiem ze tu żadnych zmian nie wprowadzam?
Czy mogę zostawić cewkę tą tez od stykowego (wiem ze jest sprawna poprostu) , czy montowac niby tą co mam dedykowaną do elektronika z demontażu.
Pytam żeby mieć pewność wrazie co gdyby nie zatrybiło że to wina nie cewki.
jacob81 / 2015-09-13 21:14:39 /
Zdjecie
jacob81 / 2015-09-13 21:16:20 /
Źle.
Mysza liil (EM) / 2015-09-14 02:07:32 /
http://www.capri.lt/forumas/viewtopic.php?f=17&t=2461&sid=a7aafd05739e9bb9cd1336680ec7b309
Gdzies w forum powinen byc taki sam schemat tez na jezyku polskim. Ale niemoge znalezc. Sproboje szybciutko przetlumaczyc. Tak wiec po kolejnosci od gory do dolu:
1. Zaplon: podlaczyc do pierwszego biespicznika od strony szyby (w Capri)
2. Do styku 15 cewki zaplonowej (stary przewod trzeba zostawic podlaczany)
3. Zielony przewod ktory byl podlaczony do stykowego przerywacza. Odciac go niedaleko przerywacza i podlaczyc do z zielonym przewodem idacym od modula zaplonowego.
Arunas / 2015-09-15 08:47:30 /
Dzięki jak zawsze Panowie za cenną pomoc w rozszyfrowaniu całej tej kabloteki, wszystko no dobra prawie wszystko działa :).
Udało mi się to wszystko pospinać i ustawić aparat, auto odpala praktycznie od trzaśnięcia drzwiami.
Jednak od momentu wymiany aparatu stykowego na bezstyk przestał działać obrotomierz.
Po podłączeniu wszystkiego (aparat, moduł, cewka) zostały dwie wtyczki z instalacji samochodowej:
jedna to (-) od poprzedniej cewki; (nowa cewka minus ciągnię z modułu o ile dobrze pamiętam)
druga jak na zdjęciu nr 2 zielony kabelek z fajką - wcześniej spięty z aparatem stykowym ze zdjęcia nr 1.
Nowy bez stykowy aparat ma trzy przewody (pomarańczowy, brązowy , czarny).
Najprawdopodobniej wynika z tego że wtyczkę ze zdj. nr 2 muszę podłączyć do jednego z 3 kabli aparatu bezstykowego. Jednak jako że nie posiadam schematu czy jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć do którego z nich (pomarańczowy, brązowy , czarny).?
jacob81 / 2016-03-24 10:09:38 /
trochę to skomplikowałeś.
Przewód zielony, który "idzie" od obrotomierza, musisz podłączyć do zacisku nr 1 na cewce WN.
I to w zasadzie wszystko.
Nie używaj nazw "minus cewki", "plus cewki", bo tam nie ma takich rzeczy.
Ok dzięki. No wcześniej był podpięty do aparatu :).
Po drodze do cewki idzie jeszcze sobie coś takiego jak na zdjęciu.
Dość już zmęczony element, kable sztywne i zaczynają pękać.
Jest to coś istotnego? To jest jakiś filtr przeciw zakłóceniowy?
Najchętniej bym to też wymienił, kwestia tylko czy takie rzeczy są jeszcze dostępne na porządku dziennym od innych aut czy to jest coś montowanego fabrycznie w dziobakach?
jacob81 / 2016-03-24 13:58:26 /
Kodensator. Bez tego też zadziała, ale dorwanie drugieg od granady, sierry czy czegokolwiek nie powinno stanowić problemu.
m.kozlowski / 2016-03-24 14:18:29 /
Tak, tak, jak pisze Marcin- jest to kondensator przeciwzakłóceniowy.
0,2 uF; 110V.
Można go wymienić na dowolny inny,nawet z innej marki samochodu, jeśli nie jesteś purystą.
Czołem.
Pacjent: 2.0 EFI IS, problem: brak iskry i reakcji wtryskiwaczy przy kręceniu rozrusznikiem jak i samym aparatem. Oryginalny aparat Motorcrafta z takim zespolonym modułem:
Wiązka przeglądana, porównywana ze schematami, po włączeniu zapłonu, słychać cyknięcie przekaźników, wtryskiwaczy oraz chwilowe załączenie pompy (chyba prawidłowo?)
Zauważyłem dziwną rzecz, mianowicie gdy przytykam do masy 2 piny od tego modułu (podłączonego do wiązki i na włączonym zapłonie) - Z trzech wchodzących w Aparat, to:
- przy dotknięciu środkowego odzywają się wtryskiwacze i pompa przez parę sekund pracuje
- przy dotknięciu skrajnego, najdalszego od wtyczki - to co wyżej + pojawia się iskra.
Stąd pytanie, na jakiej zasadzie działa hallotron w naszych bezstykowcach ?
Druga sprawa to czy z wyżej pokazanym modułem może zadziałać aparat Boscha?
Jeżeli tak to proszę o podpowiedź jak to podłączyć (niby tylko po 3 piny ale jednak zagwostka). Ewentualnie mam jeszcze zalegający moduł Motorcrafta 6 pinowy, podłużny, tylko czy on podejdzie pod IS
Marcin88 / 2019-03-02 22:09:33 /
Nikt nic ?
Ogarnąłem sprawę odnośnie czujnika halla- założyłem aparat bezstykowy z podciśnieniem. Wychodzą z niego 2 przewody i już wiem który jest zasilający A który sygnałowy. I wychodzi impuls przy kręceniu, Jednak auto dalej nie pali. A na podłączonym module - tym wtykanym w aparat - na każdym z 3 pinów mam po 12v. Czyli obstawiam że moduł jest skopany (mimo iż po podawaniu impulsowo masy na środkowy pin podczas kręcenia auto "śmieje się" i tak jakby chciało palić).
A może ktoś ogarnięty w temacie podpowie czy taki moduł jak jest przedstawiony na samej górze (taki miałem z gaźnikiem i jestem pewien że działa) nada się do tego projektu ? Jeżeli tak to jak to popodłączać by było w miarę dobrze (słabo u mnie z czytaniem skomplikowanych schematów) ?
Aparat Boscha wspomniany wyżej bez podciśnienia okazał się niesprawny.
Marcin88 / 2019-03-10 18:55:02 /
Potrzebuje pomocy :) czy dobrze rozpisałem podłączenie ?
1 minus cewki zielony
2 aparat brązowy zielony
3 plus cewki czarny czerwony
4 aparat czarny
5 aparat żółty
Czy jest tu gdzieś masa ? Czy moduł sam masuje po przykręceniu do budy ?
92marcin / 2020-05-28 08:44:20 /
nr 1 to nie minus cewki tylko zacisk nr 1 cewki. nie jest minusem, dla ścisłości.
2 to masa
Reszta dobrze
PL / 2020-05-28 14:28:17 /
Magicc - dla ścisłości, to dla uzyskania pożądanej pracy cewki, jej zacisk "1" jest naprzemiennie zwierany i rozwierany właśnie z masą pojazdu, podczas gdy do zacisku "15" podłączony jest potencjał - czyli "+" (w przypadku instalacji z "-" na masie).
Niekiedy nawet na cewce nie ma oznaczeń "1" i "15", a zamiast tego jest "-" i "+"
:)
gryziu liil (EM) / 2020-05-28 16:31:36 /
Na wszystkim się nie znam temu dopytuję:)
Dzięki :)
92marcin / 2020-05-28 21:30:46 /
gryziu, doskonale o tym wiem, w w wieku 13 lat zbudowałem zapłon elekroniczny do simsona, ( nie działał dobrze) a w wieku 15 lat zapakowałem juz ulepszoną konstrukcję do skody 105 rodziców, a jakoś jeździło,
właśnie dlatego że jest cyklicznie zwieany i rozwierany, nie może być nazywany minusem,
a gdybyś tam podłączył jakiś miernik, wskazujący napięcie i potencjał- to mógłyś się zdziwić, widząc wyniki.
innymi słowy- jeszcze w życiu nie widziałem cewki zapłonowej oznaczonej "+" i "-", a trochę przeżyłem, niestety.
a chętnie zobaczę, a jeszcze chętniej człowieka który to zaprojektował.
A jak umownie oznaczymy przyłącza biegunów żarówki kierunkowskazu? :)
gryziu liil (EM) / 2020-05-29 15:22:00 /
żarówka to w sumie też cewka :)
Konar / 2020-05-29 15:25:19 /
Dla podkreślenia wagi moich słów, siłacz walnie pięścią w stół :D
gryziu liil (EM) / 2020-05-29 20:53:05 /
Mam coś takiego przy starej cewce z zapłonu stykowego, czy dawać to do elektronika i podłączyć ? Czy pozostawić ten przewód luźny ?
Nie jestem pewny ale tak patrząc po wiązce, jeden przewód idzie chyba do rozrusznika a drugi do tego "czegoś" przy gaźniku ? :P
92marcin / 2020-06-02 09:19:41 /
gryziu, dzięki za zdjęcie,
z jakiego to jest układu? motocykl?
chętnie dowiem się więcej,
Mimo wszystko zdania o minusie cewki na razie nie zmieniam, na pewno nie w stosunku do pierwotnego układu- z zaciskami 1 i 15.
Co do żarówki- tak wykazuje cechy cewki, ponieważ żarnik jest dla skumulowania ciepła zwinięty, często nawet dwukrotnie.
Jak oznaczać żarówkę- jak chcesz. Jeśli jesteś ej projektantem i dopuszczasz jedynie słuszne zasilanie , to oznaczasz + i - bieguny, wedle swojej wiedzy.
Musisz jednak pamiętać, że żarówka działa na prąd stały, zmienny, a nawet- o zgrozo - na przemienny.
proponuję zacisk A i B, albo Z1 i Z2. ale tutaj jestem kompletnie otwarty na propozycje.
No to widzę tu pewną niekonsekwencję :)
W przypadku cewki nie możemy mówić o minusie "właśnie dlatego że jest cyklicznie zwierany i rozwierany", ale w przypadku żarówki kierunkowskazu dopuszczalne jest nazwanie jednego z biegunów plusem, pomimo, że jest tak samo cyklicznie zwierany i rozwierany ?:)
Cewka z mojego zdjęcia faktycznie z klasycznego, przerywaczowego układu w motocyklu.
A tu co prawda nie na żywym organizmie, a w schemacie od fury z USA
gryziu liil (EM) / 2020-06-02 19:52:30 /
Gryziu,
żadnego braku konsekwencji nie widzę,
" Jak oznaczać żarówkę- jak chcesz. Jeśli jesteś ej projektantem i dopuszczasz jedynie słuszne zasilanie , to oznaczasz + i - bieguny, wedle swojej wiedzy."
żarówka może pracować w wielu przypadkach- i np inne źródło światła- dioda LED- potrzebuje zasilania szczególnego, i jej wyprowadzenia nazwane są anoda i katoda, a w praktyce to oznacza + i -,
a jak widzisz się tego nie stosuje jednak.
Żarówkę można włączyć na stałe bez cyklicznego włączania i wyłączania i wtedy możesz sobie na niej napisać PLUS i MINUS.
co do cewki motocykla - napisz z jakiego - to sobie odszukam schemat i dane techniczne,
a podany schemat z amerykańskiej fury nie jest wg mnie poprawny i wprowadza w błąd.
Choć ciekawy i kolorowy (choć uproszczony- brak przerywacza lub modułu) i pozwala w sposób nawet ludziom nieobeznanym znaleźć usterkę czy kabel.
Magicc, odpuść, już i tak wystarczy, że lubisz Ople :). Masz rację, to nawet Bosch się nie zna i źle oznacza :).
m.kozlowski / 2020-06-04 10:38:00 /
Aha, to nie z motocykla.
m.kozlowski / 2020-06-04 10:38:34 /
Cewka sowiecka B2B z motocykla K750 - zwykły układ z przerywaczem mechanicznym.
A jeśli od moto się nie liczy i sowieckie też, a "produkt Boscha wrzuć do kosza", to mam jeszcze dla przykładu Magneti Marelli (z SAABa) również bez oznaczeń "1" i "15" :)
Po mojemu, to plus i minus są oznaczeniem polaryzacji zacisków (która w przypadku cewki zapłonowej ma znaczenie), natomiast "1" i "15" to są po prostu standardowe nazwy obwodów, do których te zaciski są podłączane.
gryziu liil (EM) / 2020-06-04 20:48:51 /
Jeśli chodzi o numery obwodów 1/15/itd, to jest na to stosowny standard DIN:
https://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552
To tylko tak gdyby ktoś nie wiedział.
Michał Konieczny / 2020-06-04 21:00:40 /
A tu jeszcze w temacie - z książki od Renault 4:
Michał Konieczny / 2020-07-09 19:40:37 /
To ja mogę pokazac cewkę z Granady z numerami Forda zaczynającymi sie od 78GB gdzie są zarówno cyfry 15 i 1, jak i znaki + i -:)
dawno tu nie zagladałem,
no dobrze, przyjmuję do wiadomości, ze cewka może być oznaczona plus i minus,
( o Boshu nie pisałem że się nie zna, ), nigdy tez chyba nie pisałem że 15 oraz + to różne potencjały,
nie pisałem też ze od motocykli się nie liczy, wyrażałem zdziwienie.
Dredowi nawet na priv wykład zrobiłem- Mikołaj- wszystko co wtedy napisałem to prawda i podtrzymuję.
Niech mi ktoś, kto się zna objaśni dlaczego oznacza się zacisk nr 1 jako minus.
Jednak coś jest na rzeczy - skoro norma DIN 15 oznacza jako +, a 1 już nie ma oznaczenia -.
Co do francuzów- niech mi ktoś to wyjaśni.
W chwili rozłączenia przerywacza, czy innego przerywnika prądu, jest tam ze 200V i to na potencjale dodatnim.
Witam, kupiłem kiedyś do ohc zapłon elektronik, niby sprawny komplet ( moduł, aparat, cewka) Możecie powiedzieć , czy schemat jakim chce to podłączyć jest dobry? Nie chcę spalić modułu, więc lepiej spytać;)
konrad_e / 2022-08-08 14:23:04 /
tak, tylko rozrusznik to ten plus ktory odpowiada za start elektromagnesu, czyli ten ze stacyjki.
Mysza liil (EM) / 2022-08-09 08:36:14 /
Dzięki Mysza!
A czerwony z modulu co idzie do plusa stacyjki mogę podłączyć pod pierwszy bezpiecznik od szyby w Capri?
konrad_e / 2022-08-09 08:48:38 /
Układ zapłonowy przez bezpiecznik? Chyba raczej nie :)
Powinien być z tego samego źródła, co zacisk "15" cewki, ale przed opornikiem balastowym - czyli bezpośrednio ze stacyjki.
gryziu liil (EM) / 2022-08-09 09:33:09 /
W cewce do wtyczki 15 mam tylko podłączony kabel z instalacji i przed nim nie ma żadnego rezystora...
Musi on być koniecznie? Gdzie go kupić, jak wygląda? Można podłączyć bez niego?
konrad_e / 2022-08-09 10:51:13 /
Rezystor masz zapewne fabrycznie zawinięty wewnątrz wiązki.
gryziu liil (EM) / 2022-08-09 13:31:37 /
Taki gruby niebieski kabel z 60cm zdaje się. Jeśli mowa o mityczym rezystorze balastowym.
Owijalem wiązkę nową taśma i nie kojarzę tego ustrojstwa:(
Skoro przy cewce nr15 mam kabel czarno- żółty to znajdę ten kabel przy grodzi , tam się podepne i powinno być ok? Przy założeniu że opornik jest gdzies między grodzią i cewką;)
konrad_e / 2022-08-09 15:46:22 /
Tego się nie da przegapić. To niebieska pętelka, która normalnie jest rozciagnięta na lewej podłużnicy.
Dred, ale tak to jest w Granadzie.
gryziu liil (EM) / 2022-08-09 16:36:27 /
A, dobra myślałem że to oczywiste, że mówimy o Granadzie:)
Załóżmy, że nie mam tego opornika, jest możliwość, że jak podłącze to spali się moduł?
konrad_e / 2022-08-09 17:59:16 /
Nie.
Podłącz go, jak pisałem wyżej, pod + po stacyjce i będzie git.
gryziu liil (EM) / 2022-08-09 21:45:39 /
Rezystor jest do zasilania cewki a nie modułu.
Mysza liil (EM) / 2022-08-10 07:54:01 /
podepnę się do tego wątku.
Mam taki aparat i moduł które podobno były z kompletu, ale jakoś wtyczki same męskie. Co tam brakuje? czy to może jednak nie komplet? poza cewką oczywiście.
rozjechany liil / 2023-12-27 12:03:25 /
Chyba taki sam zestaw , dostał Marcin z moim silnikiem , ale tam chyba pisało duraspark zamiast motocraft , można by porównać wtyczki czy tak samo ma męskie
Tweed / 2023-12-27 12:52:36 /
No brakuje chyba wiązki silnika.
zapek??? !G.O.P! / 2023-12-27 13:37:11 /
Brakuje kawałka wiązki, która oryginalnie jest zintegrowana z wiązką komory silnikowej.
gryziu liil (EM) / 2023-12-27 14:18:40 /
Potwierdzam:)
Morales / 2023-12-27 15:47:27 /
no to idę do działu ogłoszeń, dzięki
rozjechany liil / 2023-12-27 16:57:23 /
Mam
Mysza liil (EM) / 2023-12-30 21:12:36 /