logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » odrzuty » zmiana silnika 2.0 benzyna na 2.5TDi

zmiana silnika 2.0 benzyna na 2.5TDi

Posiadam Opla Fronterę z 1992r. z silnikiem benzynowym 2.0. Ale chciałbym założyć silnik TD (ok 2.0-2.5). Czy ktoś może mi doradzić jaki najlepiej, z jakiego auta by pasował, i ile to jest przeróbek? A tak wogóle to czy to jest możliwe?

ily_szymon / 2004-03-09 19:50:31 /


no jak do opla to w sumie bez przerobek to chyba z forda...no comment

starrsky / 2004-03-09 19:51:45 /


my sie tu tym nie zajmujemy - to jest forum o starych ! fordach ! ... czesc

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-09 20:08:10 /


a nie mozna poprostu 'ropy' nalac? nie nedzie chodzil? toc opel git fura ;-)

Mysza liil (EM) / 2004-03-09 20:33:23 /


problem będzie też chyba z zarejestrowaniem takiego cudu . Chyba że przeszczepisz go i będziesz na przeglądach wmawiał że ci tak panewy walą .

CzarnyMatowy / 2004-03-09 20:55:31 /


proponuje znaleźć jakieś forum o oplach... pozdrawiam.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-09 21:43:55 /


frontera oprócz bęzynki biegała prz\ecież na silniku 2.3td z intercoolerem, taki to sam motor jak w omedze "A" wię po co kombinowaćz innego autka, jak ten silnik tam pasuje fabrycznie, niejestem pewien czy łapy silnika są te same ale skrzynka powinna pasować.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 08:18:53 /


Oczywiście, przyznaję że to nie strona od opli. Ale panowie, człowiek szuka pomysłu, a u nas pomysłów na wydumki bez liku. Powinnismy się czuc docenieni, kiedy ludzie z innych marek proszą nas o radę. Dowodzi to jedynie, że nasze forum jest traktowane ze wszech miar poważnie, a jego uczestnicy uważani są za fachowców. Taki post to dla nas poniekąd komplement. A wy do niego z grubej rury. Można przecież zwrócić mu na to uwagę i udzielić odpowiedzi. Skoro czyta nasze forum to może nosi się z zamiarem zakupu jakiegoś fordzika, i zasili nasze szeregi, a po takim potraktowaniu zastanowi się mocno czy warto z nami coś robić.
Ja odpowiedziałem mu na priva, żeby nie rozpisywać wątku na stronie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 09:29:33 /


Granadziarz - generalnie masz rację. Szkoda tylko, że odpowiedziałeś na priva, bo Twoje wypowiedzi zwykle są celne i merytorycznie podparte, co mogłoby wielu użytkownikom forum też nieco rozjaśnić w łepetynach. A tak muszą czekać do następnej okazji. A co do silników Frontery, to motor 2.3D ma ten sam blok co stosowana w wersji LWB (5-d.) benzyna 2.4 (CIH), zaś silnik 2.0 z Frontery SWB (3-d)./Omegi (Vectry, Calibry, Kadetta, Astry) jest nowszą, mniejszą i lżejszą konstrukcją - obawiam się że skrzynie (a przynajmniej mocowania kołnierza) mogą być inne.
Niemniej jednak wsadzić diesla do Frontery jest prościej niż np. do Wartburga, więc powodzenia życzę.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 12:03:21 /


właśnie nie powinien uzyskać odpowiedzi !!!!! to jest forum o starych fordach a nie nowych oplach

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 12:47:42 /


do Mike B4
Ty masz swoje podejście do tematu, inni maja prawo do swojego. Dla mnie na przykład (z góry gorąco witam ogromne rzesze nagle ujawniających się PT Wrogów) cała motoryzacja z tamtej strony Atlantic River - począwszy od Oldsmobile Curved Dash i Forda Model A 1903 (potem N, T itd.) - jest jednym wielkim nieporozumieniem i przystaje do europejskich realiów w stopniu mniej więcej podobnym jak garbaty do ściany. Stąd - jako miłośnikowi europejskich Youngtimerów jako takich - bliżej mi do problemów posiadaczy Opla niż Mustanga. Expressis verbis jest to stronka Forda Capri, a nie starych Fordów - i fakt tolerowania tu Mustangów (by nie wspomniec o Firebirdach czy Challengerach) powinien sugerować podobnym do Ciebie ortodoksom potrzebę zachowania odrobiny elastyczności.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 13:40:05 /


krk
z pelnym szacunkiem do oplowskich problemow
takie watki powinny byc tutaj pomijane, nie jest to miejsce na rozpisywanie sie o nowoczesnym oplowskim dieslu !
Strona jest o Fordach Capri i innych starych Fordach, Mustangi rzeczywiscie maja sie do Capri jak garbaty do sciany ale sa to stare Fordy
ja mam kilka amerykancow ktorym bardzo blisko do Mustangow ale nie sa to Fordy i sie tu o ich problemach nie rozpisuje, tak jak Ty nie robisz tego o swoich wloszczyznach czy innych wynalazkach
Mike ma czesto dyskusyjne wypowiedzi ale bede go tu bronil bo ma racje

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 13:56:24 /


http://www.capri.pl/terms-of-use.php

cytuje punkt pierwszy!!
1) capri.pl jest serwisem mającym na celu gromadzenie informacji przede wszystkim na temat Forda Capri. W zasięgu zainteresowań serwisu pozostają również inne modele Forda z lat świetności motoryzacji, w szczególności te współczesne Fordowi Capri, wcześniejsze, ale zdecydowanie nie późniejsze. Równoległym celem działania jest integracja środowiska posiadaczy i miłośników tych samochodów.

nie przecze że jest tu sporo osób które są w stanie odpowiedzieć na to pytanie... jak i wiele innych... np.: jak najlepiej przeszczepić mercedesa okularnika... ale to nie jest miesce ku temu przeznaczone!!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 14:18:59 /


tu nie chodzi o wrogość do Opla - Opel miał wiele świetnych modeli - ale dyskutowanie na forum poświeconym starym Fordom .... takim jak Capri jak i wiele innych modeli (i podobnych aut nawet innych marek) - o problemie Frontery z 92 roku .....

Takie pytania nie powinny sie tu znajdować nawet jeśli ktoś z tym problemem ma Capri/ innego starego Forda. Także powinny zostać bez odpowiedzi - właśnie po to aby sie wiecej nie powtarzały

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 15:06:12 /


dzięki za wszelkie cenne porady, tak naprawdę to mam jeszcze jeden samochód - jest to Ford ale jak napisze że Focus 1.8TDI z 2001r to znowu bedziecie nie zadowoleni. nie nie, żartuję, jeszcze raz dziękuje za wszystkie cenne rady, po prostu w internecie nigdzie nia ma tak zaawansowanego forum motoryzacyjnego, a ponieważ wielu z was przerabiało samochody, tak więc szukałem porady u was- dięki i pozdrawiama ily_SZYMON

ily_szymon / 2004-03-10 20:40:34 /


A już się bałem że to ja jestem ten najgorszy :)
Dzieki

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 20:50:47 /


swoją odpowiedź napisałem dzień po odpisaniu autorowi na priva. Tak jak Mike uważam że powinno to zostać bez odpowiedzi, ale odpowiedzi moich przedmówców zmusiły mnie do odezwania się publicznie. Jeżeli nie mam nic do powiedzenia w sprawie poruszonej w poście, lub widzę że już wszystko powiedziano to się nie odzywam. Po co więc prowadzimy jałowe dyskusje powodujące narastanie marsowych nastrojów pośród forumowiczów?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 21:09:50 /


a ja sie jeszcze wypowiem... wsumie proźba.... możecie nie nazywać każdego disela z turbiną tdi?? każda firma ma swoje oznaczenia i sa po to zeby rozruzniac te silniki np ford tdci, toyota d4d, renault i nissan dci (chyba) i takie tam....
pozdro

grabasz / 2004-03-10 21:27:06 /


T D i

Turbo
Diesel
z wtryskiem

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 21:46:10 /


raczej trudno o współczesnego Diesla bez wtrysku... ;)

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 21:54:04 /


tdi jest to ozanczenie silnika disela audi vw i caleg tej grupy, wiem co to znaczy ale ozanczenai po to sa żeby rozrużnić 2.0 hdi i d4d i tdi.....

grabasz / 2004-03-10 22:07:04 /


T turbo
D direct (bezpośredni)
I injection (wtrysk)
przynajmniej w V.A.G.
z szacunkiem MikeB4, poczytaj zanim palniesz

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 22:21:26 /


a w Scorpio było co ?? 2.5 TD w Golfie 2 1.6 TD

dlatego TDi to po prostu taka nazwa na diesla z wtryskiem wątpie żeby Golf II był Turbo Direct a raczej Turbo Diesel a czemu jeszcze doszło i to wiadomo

i co ja palnąłem czy ty ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 22:26:16 /


chyba nie koniecznie direct i MikeB4 ma racje. w końcu TDi były nie tylko z bezpośrednim wtryskiem

i znowu OT:|

Mroova / 2004-03-10 22:31:46 /


td oznacza turbo disela i jast to bardzo stare ozaczenie wtwedy te disle byly bardzo zblizone konstrukcyjnie a teraz tdi znacznie sie rużnią od tdci d4d dci??
ps może to też rozszyfrujecie np disel 4 dawn?? :D
ale tam chyba chodzi o wtrysk bezpośredni ale sie nieznam nawet abs- nie rozszyfruje.....

grabasz / 2004-03-10 22:32:14 /


Turbo
Diesel
INTERCOOLER

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-10 22:42:10 /


konkretnie tdi to VWejowskie oznaczenie turbo klekota z bezpośrednim wtryskiem. natomiast literka I pojawia się w SDI i nie oznacza ona wcale intercoolera, bo to silnik atmoseryczny. tak jak napisałem, od momentu ucywilizowania bezpośredniego wtysku DI oznacza direct injection.
D4D- jedno d to diesel , drugie właśnie direct. Były samochody obiegowo okreslane mianem tdi mając wtrysk do komory wstepnej , ale wyposażone w intercooler (nienawidzę tego słowa - o ile przyjemniej brzmi "chłodnica powietrza doładowującego"..., to taka odchyłka po panu Kubickim z Gdańskiej samochodówki). Ale te auta nigdy (albo prawie nigdy) nie miały takiego oznaczenia w fabryce i sieci dealerskiej. Przykładem może być terrano II początkowo TD, później jak dostał chłodnicy powietrza: TID, a jego silniki to rodzina TD27, gdzie TD to wcale nie turbo diesel bo TD27 to wolnossący 2,7, TD27T: turbo 2,7, TD27TI to turbo intercooler 2,7.
I co do cholery robi tu ta dyskusja o silnikach VW, toyoty, nissana i innych?
Ortodoksi gdzie jesteście! :-))

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-10 23:16:44 /


no to do wontku w przypadku opla bynajmniej w omegach vectrach i astrach itd.itp...sa to oznaczenia silników np. 2.3D 2.3 TD 2.3 TD intercooler ale co do mike b4 chłopie jak będziesz miał takie podejście do sprawy to szybko zmniejszysz swój krąg popularności. twoje wypowiedzi w ostatnich kilkinastu, lub nawet kilkudziesięciu postach były skupione na tym samym: "ZJEBANIE WSZYSTKICH ZA CONAJMNIEJ 1 NIEORGINALNĄ ŚRUBKE W STARYM FORDZIE" wiekszość z nas te autka traktuje do jazdy codziennej, a o ile sie niemyle ty i te twoje oryginały razem z twoim mustangiem stoicie już w garażu ładnych pare lat, więc przestan pierdolić od rzeczy tylko zajmij się robieniem autka, bo mnie poprostu drażnisz.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-11 07:17:41 /


Mike
chyba kazdy diesel ma wtrysk

konczmy to

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-11 07:23:05 /


Z całym uznaniem dla autora wątku który dostrzegł w nas źródło patentowej inspiracji - to jednak zupełnie nie jest dobre miejsce. Rozumiem że może się znalećć ktoś kto pomoże, ale są inne fora na których są równie pomocni ludzie, być może nawet Ci sami co tutaj, a mniej będzie za to tych co muszą zaciskać zęby.
A co do bliskości motoryzacji europejskiej czy amerykańskiej, to co by nie mówić, ale w Capri czuć mocno ducha amerykańskiej motoryzacji, stąd też gromadzą się tu w dużej części ludzie którym nieobojętna jest amerykańska wizja motoryzacji. Dla pewnej części Capri występuje nawet jako okres przejściowy na drodze do prawdziwego muscle-car'a. Wątku amerykańskiego nie unikniemy, jedynie na siłę. Zaś diesel do Frontery, hmmm ...

Niniejszym wątkiem otwieram nową kategorię na forum - odrzuty.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-13 13:33:19 /


Tradycyjnie jestem przeciw :) ale przeciw piętnowaniu inicjatora wątku. Co prawda wątek nie na miejscu (nie ta stronka), ale spójrzcie:
-gość się ładnie i składnie wypowiada- 0 chamstwa, a to w ostatnich tygodniach rzadkość
- szukał już wcześniej w innych miejscach net-u
- uważa że na naszej stronce są jednak osoby mogące pomóc
- odpowiedzi może nie uzyskał, może uzyskał, ale pożegnał się ładnie :)
i basta. -czemuś takiemu nie jestem przeciw.
Co do nowego rodzaju opisu, MK, to jestem ZA. Czyli możemy założyć, że jeśli ktoś pisze o odrzutach, to NIE JEST TO Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ FORD.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-13 19:17:30 /