ostatnio zaintrygowalo mnie to pytanie-to tylko czysta ciekawosc, a moze okaze sie ze efekt bedzie piorunujacy(o ile da rade zrobic cos takiego:)
chest_one / 2003-03-16 14:51:39 /
Ja bym się zastanowił, czy to nie osłabi konstrukcji...
♠Zoggon♠ / 2003-03-16 16:22:33 /
a moze lepiej Kaprycha bez ramek...cos jak za przeproszeniem Calibra czy Impreza...(??)
Rem!k / 2003-03-16 16:44:29 /
a może kaprycha bez kaprychy... ??
Ej nie świruj Spawn:), może to być fajnie wyglądające, chociaż ja np bym raczej kombinował z całym chromowanym płupkiem chowającym się w spód albo do tyłu jak w starych amerykańcach albo w mustangu:) to byłby wypas.
Poza tym każda zmiana jeśli dobrze by to wyglądało będzie fajna, no chyba ze ktoś zamierza zachować samochód jako oryginał.
michukrk / 2003-03-16 18:43:49 /
To jak z tym jest? Podoba się Wam to Capri czy nie? Jak nie to nie kupować i nie badziewić!!!
Michal W / 2003-03-16 19:02:15 /
Oryginal to oryginal
bez ramek...
z ramkami jest ladne;-)))))
jak juz przerabiac to juz na max`a np na cabrio
Krzypek / 2003-03-16 19:04:57 /
a to sorry ze sie zapytalem-pzreciez nie mam pomyslu na zrobienie z tego jakiegos gownianego plastikowca tylko cos na hamerykanca,ale ok-dla mnie to sie wydawalo ciekawe
houk!
chest_one / 2003-03-16 19:55:56 /
Ej, jestem z tobą Chesone. Autorzy powyższych odpowiedzi chyba nie przeczytali jak zwykle dokładnie twojego pytania. Ramki ramkami a gdyby słupka nie było to nie przypuszczam żeby ktoś na pierwszy rzut oka by zauważył, chociaż na pewno by stwierdził ze coś jest nie tak.
michukrk / 2003-03-16 20:14:06 /
Zrobić się da, efekt będzie nie tylko piorunujący ale może i nawet porażający...Twój kręgosłup :(.
Słupek jest dość istotną częścią nośną budy.
Capri to nie Syrenka - nie ma ramy, złamie się i się posr..my ;)
slupek musi byc :)
Michal FAZI / 2003-03-17 10:41:00 /
Troszkę pociągnę temat w inną stronę :)
A co z ramkami? a raczej co bez nich? bo ja właśnie chcę w swoim autku je wywalić. Czy to nie osłabi konstrukcji ( chodzi o skręcanie karoserii) i czy trzeba będzie jakoś wzmacniać elementy nadwozia (np.dach od wewnątrz)?
ramki nie sa w zadnym stopniu elementem konstrukcyjnym karoserii
sluza jedynie do prowadzenia szyby i uszczelniania szyby do karoserii
wiec te dwa elementy trzeba by jakos dopracowac
ale nawet Mk1 ktore byly (malo)seryjnie przerabiane w anglii na kabrio mialy ramki
camaro / 2003-03-17 13:40:34 /
capri bez ramek
Rem!k / 2003-03-17 14:15:27 /
Bartek, nie podejrzewajmy, że pytający nie rozróżnia słupków od ramek drzwi ;)
bo już zaczynam się bać o inne przeróbki...
P.S. temat ramek wypłynął niezależnie, wydaje mi się, od pytającego, a chodziło mu chyba ten klimat, że ani drzwi, ani tylne okienko nie ma słupka po opuszczeniu obu szyb -a'la hamerikanos ;)
Zresztą niech Chest_one się tłumaczy, co poeta miał na myśli ;P
Bartek, sorry nie doczytałem co Milo naskrobał. Oczywiście masz rację :)
Ramki drzwi nie mają nic wspólnego z wytrzymałością nadwozia.
Trzeba zadbać o prowadzenie szyby i korekcję uszczelki/słupka w miejscu po słupku, żeby przy trzaśnięciu szyba nie pękła.
kurka...znowu gafa...errata:
nie "...po słupku..", tylko "...po ramce..."
Za mało mam czasu i tak z lekka zerkam tutaj ...no i wszystko mieszam, głupoty piszę, objecuję poprawę ;)
pozdro
Właśnie patrze na rozbabrane drzwi i wydaje mi się że proble może być w prowadzeniu i sztywnym trzymaniu się zamkniętej szyby. Sama szyba bez dodatkowego prowadzenia-usztywnienia lata spbie w drzwiach dość swobodnie. Ja raczej napewno pozostanę przy ramkach.
.:1379:. / 2003-03-17 15:15:14 /
coz, mustang nie ma ramek drzwiowych i wiem jedno po tym jak bralem sie za remont drzwi: wszelkie pomysly na temat wywalenia ramek w normalnym samochodzie po prostu nie wypala bo:
-drzwi sa specjalnie wzmacniane od wewnatrz by sie nie 'wichrowaly',
-szyba tez jest nie byle jaka ze specjalnym mocowaniem przynitowanym do szyby,
-konstrukcja po ktorej mocowanie szyby sie slizga pozwala na jej regulacje we wszystkich mozliwych plaszczyznach bo inaczej tego sie wyregulowac nie da,
-o regulacji tego ustrojstwa moznaby ksiazke napisac i bylby to najlepszy i najdluzszy skech na swiecie,
-najwazniejsze- uszczelki (przerabane)-no comments
Tak wiec powodzenia zycze i nie zniechecam tych ktorzy beda probowali, chociaz swoja droga szkoda by bylo porzadnego caprica na eksperyment, ktory w 99% nie wypali (moze i wypali ale woda i tak sie bedzie lac!)
pozdrawiam.
Kriss_MustangII / 2003-03-17 15:35:44 /
sprostowanie:)
oczywsicie rozrozniam ramki od slupka(dzieki KAROL)w pytaniu chodzilo mi bardziej nie o"funkcjonalnosc" tylko o "klimat" samochodu po takim zabiegu.....a jezeli nie ma to kompletnego sensu lub moze wplynac negatywnie na sztywnosc budy to rzecz jasna nikt sie tego nie podejmie-dzieki za rozwianie watpliwosci
houk:)
chest_one / 2003-03-18 16:21:11 /
Dzięki (1379, Kris, KAROL). Z tą latającą szybą też tak myślałem. Co do uszczelek to wiem,że będzie problem,ale do odważnych świat należy. Co do oryginalności samochodu, to już gdzieś jest przerabiany ten wątek i sądzę,że gdybym miał kasę,to kupiłbym drugie Capri (obojętnie jaki model) i próbował doprowadzić je w 100%-ach do oryginału a na tym dalej eksperymentował. Pozbawienie auta ramek drzwi to taka sama przeróbka jak wymiana grilla z Mk3 na Mk2 a jednak nikt się takich aut nie czepia.
jedna wskazówka: szyba która jest prowadzona w drzwiach z ramką, jest dość krótka (poniżej linii drzwi/szyba), pozbawienie drzwi ramek spowoduje "majtanie" się szyby w górnej pozycji. Podejrzewam (czyli to co powiedział 1379), że należałoby wykonać jakieś dodatkowe prowadzenie przytwierdzone do szyby, które to trzymałoby pewniej całą szybę w prowadnicy, no i oczywiście które ograniczałoby ruch maksymalny do góry (żeby nie wyskoczyła :))
coz MILO odwaga, odwaga, ale taka przerobka to jest spory problem bo nie bedzie ona dotyczyla tylko drzwi, ale tez szyby, ktora jest grubsza od normalnej i ma spesjalne mocowania w nia wnitowane co widac na skanie.
Kriss_MustangII / 2003-03-20 18:53:47 /
Dzięki Kriss. Miałem pewien pomysł na uniemożliwienie szybie wyskoczenia i latania na boki (lub w tył i w przód -jak w kabrioletach), ale najpierw będę musiał poprosić kumpla żeby mi zrobił małą symulację na kompie (żebym mógł zobaczyć jak by to wyglądało), bo nie chcę czegoś zepsuć. No i na pewno nie będę tego robił na dniach,więc się nie nastawiajcie,że niebawem ujżycie zdjęcia mojego cuda. Jak zrobię,to się przypomnę.
mam pewne doświadczenia przy kombinowaniu z usunięciem ramek wokół okien. Oczywiście skończyło sięna terorii, ale swego czasu starałem sięzgłębić temat. Posiadam Mante B - jak wiadomo model ten nie ma ramek wokół drzwi, ale bliźniaczy pod względem konstrukcji model opla Ascona B ma drzwi z ramkami. znajomy włąsciciel Ascony od dłuższego czasu ma w planach taką przeróbkę. Ale: szyba w konstrukcji bezramkowej powinna w części nigdy nie wystającej być dłuższa- mocowanie i odpowiednio długi odcinek stale pozostający w prowadnicach - stabilizacja. montaż takich prowadnic i ich regulacji - baaardzo ciężki w ustawieniu mechanizm, jak ktoś jużto zauważył<nie wiem jak to jest rozwiązane w Capri> wydaje mi się przy odrobinie kombinacji wykonalny. problem jest z szybą- musi być dłuższa. Pozostaje chyba dorobienie z Pleksi. słabe wyjście ale zawsze jakieś. A jeszcze jedno - należy chyba sprawdzić czy wysokość drzwi przy dłuższej <wyższej> szybie pomieści ją - w sensie czy sie cala schowa przy maksymalnym opuszczeniu
Kolejna sprawa to uszczelki, i szczerze mówiąc To mnie najbardziej niepokoi. odjęcie ramek a czszególnie części pionowej może być kłopotkiwe w rozwiązaniu i funkcjonowaniu. Czy szyba po zamknięciu drzwi ma podchodzićpod sprężystąuszczelkę , czy ma się do niej dociskać? <tu problem np z zamykaniem szyby w pozycji zamkniętych drzwi - poruszanie sięszyby pod uszczelką?? czy jeśli na uszczelce w pozycji dociśniętej ruch będzie umożliwiony?>
W mancie jest pionowy fragment szyby na docisk do uszczelki, a góra i część skośna podchodzi pod sprężystą uszczelkę przy zamknięciu drzwi.
powodzenia przy kombinacjach, o ile jeszcze te informacje nikogo nie zraziły:)
Daniello / 2003-05-30 16:23:13 /