Byc moze ktos wie dlaczego FC III z silnikiem 2.8i ma 7.8 do setki, a 2.8 turbo o 0.2 sek wiecej (8.0), choc 2.8 turbo ma wiekszy moment obrotowy, wiecej mocy, v max tez wieksza a jest ciezszy zaledwie o 20 kg? Za odp. z gory dziekuje.
Pozdrowienia dla wszystkich.
m3hoo / 2002-08-16 11:14:10 /
może przez te 0,2 sekundy to się turbina rozkręca dopiero
ADRIANna44 / 2002-08-16 13:27:00 /
a moze dlatego ze silnik jest odprezony do turbo i zanim sie wlaczy to ciagnie jak diesel
camaro / 2002-08-16 16:06:40 /
Podstawowe pytanie należałoby zadać Michałowi - skąd brał dane i dla jakiej wersji? Te 7.8 s dla 2.8i mogły być dla skrzyni piątki o krótszym przełożeniu jedynki i dwójce przekraczającej "stówę", a więc nie "dopisującej" automatycznie czasu 0.5 sek na zmianę biegu. A np. wynik dla Maya 2.8 Turbo wzięty był z testu "Auto-Motor und Sport" i na dodatek dotyczył czterobiegowego auta z długą (a więc na dole lichą) jedynką, odprężonego (jak już zauważył Camaro), a więc słabego "z dołu" i jeszcze na dodatek z koniecznością wpięcia trójki przy 92-94 km/h. Możliwości jest wiele..
Pomijając fakt, że wynik 7.8s pojawia się tylko w prospektach fabryki i jest wyraźnym przykładem nierealnego "wishful thinking" (nasi filozofowie mówią: myślenie życzeniowe). Wszystkie testy angielskiego "Motoru" i "Autocara", zarówno dla skrzyni 4 jak i 5, dla silnika 160 PS i 150 PS, oscylują od 8.0 do 8.6 dla 0-96 km/h, czyli jakieś 8.5 do 9.2 dla 0-100 km/h. Podobnie z prędkością - wyniki dziennikarzy na torze MIRA to 202.7 km/h dla czterobiegowego 160 PS, 207.5 dla pięciobiegowego 150 PS oraz 209.1 dla 160 PS z piątką.
Pe®ana / 2002-08-16 21:49:22 /
Niestety jakość danych źródłowych pozostawia wiele do życzenia. Sprawdziłem w książce, z której najprawdopodobniej brałem pierwotnie te dane, i rzeczywiście tam stoi 8,0s. Chyba bez sensu, tak więc zajrzałem do jeszcze kilku pozycji, i tutaj dane są dużo optymistyczniejsze, z zakresu 6,5 do 6,7 sekundy. Tak więc chyba te 8,0s to pomyłka.
Michał Konieczny / 2002-08-18 15:39:41 /
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, jak również za wyjaśnienia dot. innych tematów podjętych na forum. Tymczasem zbieram informacje i uczę się, by w przyszłości spotkać się z Wami wymarzonym przeze mnie FC.
Pozdrawiam.
m3hoo / 2002-08-19 09:04:53 /
Jeszcze raz o sprincie w 2.8.
Nie ulega wątpliwości ,iż 2.8i nie przekraczało 152 z obiecywanych 160 KM. Również nie schodziło poniżej granicy 8s w sprincie do 100 km/h, chociaż było blisko, a może jednak ?
Spójrzcie tu, 5 str.: http://www.btinternet.com/~jac/capri/archive/514/index.htm
Mimo 4-o biegowej skrzyni na 2-ce osiągało przeszło 100 km/h, to tym bardziej ze skrzynią 5-cio biegową (2-ka 1.81:1 zamiast 1.95:1).
Może lepsza jest dłuższa jedynka a potem krótsza dwójka(w odniesieniu do 5 biegowej) w sprincie?
Może to jednak pod koniec produkcji, gdy zaczęto stosować 5-tki, Capri „przytyło się”? – V max spadła do 200 z 208 (6100 obr. na 4-ce)
Z zejściem poniżej 8 s nie miał problemu 200 konny Capri 280 TTBrooklands 6.8 s od 0 do 60 mph V max 138 mph - nie odprężany,1228 kg, koła 195/50 R15. Była też opcja 230 KM – ile do 60 mph?
PiotrekFCapri / 2002-08-22 23:12:35 /
188 konne 2,8Turbo ma jednak 8s :(
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Capri_3_Werksturbo_August1981/capri_3_werksturbo_august1981.html
PiotrekFCapri / 2005-01-10 21:08:19 /
troche nie na temat bo to 2,8i Turbo:
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Prospekte/Eichberg_Turbo/eichberg_turbo.html
PiotrekFCapri / 2005-01-10 21:17:26 /
faktycznie tak pisze, ale uważam to za jakieś dziwne ;-))
to nie moze być prawda
dla porównania zobacz na to :
http://www.netz-kasten.de/fiesta1/index.php?lan=de&ID=4x6x3
MikeB4 / 2005-01-10 21:28:42 /
Też mi się wydaje to dziwne, ale nigdzie nie moge znaleźć danych o których wyżej napisał MK (ok. 6,5 s).
ok.8 s pojawia sie także w innych prospektach. W jednym z prospektów (luty 82r) 2.8 Turbo jest razem ze zwykłym 2.8i (które to,2.8i, tu przyspiesza w 8 s a V max to ponad 200)
http://www.fordcapri.de
Granada T-May (co prawda 200 PS @ 6100, 285 Nm @ 5000) przyspiesza w 7,4 s (w tescie prasowym wyszło 7,9) co jest znacznie lepiej niż oficjalne 9,5-10,5 dla 2,8i
PiotrekFCapri / 2005-01-11 00:34:50 /
:)
dziwne czy nie, jednak zdecydowanie prawdziwe:
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/Sportfahrer_03_82/sportfahrer_03_82.html
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/Hobby_26_4_82/hobby_26_4_82.html
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/AMS_16_06_82/ams_16_06_82.html
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/AI_8_82/ai_8_82.html
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/Sport_Auto__Sept_82/sport_auto__sept_82.html
PiotrekFCapri / 2005-01-11 01:31:09 /
model - moc moment - doładowanie - czas
capri turbo 2.8 - 188hp 279nm@4500 - 0,4bar - ~8s.
tickford 2.8i(IHI) - 205hp 353Nm@3500 - 0,58bar - <6s.
eichberg 2.8i(KKK) - 204hp 291Nm@4500 - 0,38bar - 6.9s.
eichberg 3.0i(garretT04) - 290hp ~420nm@4500 - 0,6-0,9bar - 6.2s. (blok koeln + k-jet)
turbotechnics 2.8i -(garretT03) - 200hp ?@3800 - 0,6bar - 6.8s.
2.8i 4spd - 7.9s.
2.8i 5spd - 8.3s.
dodam ze podczas testów "capri turbo" francuzkim dziennikarza udało sie osiagnac zaledwie ok 9s. do 100
Turbo było poprostu taka moda, jak teraz nos, imho bardziej działał text 'mam turbo' (jak w bmw2002, porsche911 itd.) niz rzeczywiste działanie, carpi turbo było gołym gaznikowym silnikiem z zapieta turbina i bardzo małym cisnieniem doładowania stad kiepski wynik, tickford miał dodatkowy elektroniczny wtrysk paliwa w momencie doładowania silnika, itd. samo wsadzenie 'jakiejś' turbiny to nie wszytsko :(
ps.
wszyscy producenci 'kitów' mieli do dyspozycji hamownie, stanowiska badawcze itp.
pozdro
turbotechnics 2.8i -(garretT03) - 200 hp @ 5700 , 247 lb ft @ 3800
http://81.154.226.106/capri/archive/526/006.htm
turbo-modyfikacji było od groma np. te ujęte tu
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/testberichte.htm
a tak poza tym :
http://www.fordcapri.de/Literatur_/Testberichte/SportAuto_Sept_69/sportauto_sept_69.html
mnie się podoba :)
PiotrekFCapri / 2005-01-11 02:15:06 /