Witam, czy ma może ktoś schemat z podciśnieniami do silnika 2.3 V6 z klimą i automatem? Zabraliśmy się dziś z mechaniorem za grzebanie przy Grani i kilka wężyków było luzem, kilka nie nie tam gdzie trzeba a chcielibyśmy wiedzieć co gdzie powinno być prawidłowo podpięte, niestety jest ich tam cała masa i na czuja ciężko coś wykombinować...
lepiej wklej jakieś foto..
Hmmm... To już jutro albo po jutrze :(
O podcisnieniu przy klimie bylo troche tu: http://www.capri.pl/forum/44526#302550
Generalnie w przewod przepustnica <-> regoltor wyprzedzenia zaplonu wpiety jest, za posrednictwem zaworu elektromagnetycznego, wlaczajacego sie razem ze sprzeglem sprezarki klimatyzacji, przewod wpiety gdzies w kolektor (za przepustnica).
Sygnal do automatu jest rowniez brany z kolektora dolotowego, np. tym samym kroccem co podcisnienie do serwa.
bartek nowakowski / 2008-12-02 21:06:39 /
kiedyś zrobię skany , powoli zacząłem
ale jest tego baaaardzo dużo ...
Wojdat / 2008-12-02 21:37:00 /
Proste jak drut. Z kolektora ssącego do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora rozchodzi się na zaworek sterujący odcinaniem ciepłej wody do nagrzewnicy, oraz na elektrozawór sterowania siłownikiem otwierania wewnętrznego obiegu. A aparat zapłonowy normalnie do podcisnienia nad przepustnicą, ale w wersji z kimą zbocznikowany z głownym podciśnieniem za pomocą trójników i elektrozaworu, po włączeniu ktorego (razem z klimą) od razu przestawi się zapłon, celem zwiekszenia obrotów na włączonej klimie.
Mysza liil (EM) / 2008-12-02 21:44:32 /
Super! dzieki koledzy za wszystkie informacje i skany. Pozdrowkam :) OT Wojdat możesz podesłać mi skan tego schematu do tempomatu vdo? Byłbym dźwięczny...
Bu... Potrzebne jeszcze informacje jak idą podciśnienia od gaźnika do skrzyni c3 i zaworków na grodzi. Może jakieś fotki albo schematy?Byłbym bardzo dźwięczny.
Dodatkowo poszukuję: fotki jak podpięta jest linka kick down'u do gaźnika i linka od tempomatu do gaźnika. Gaźnik jest jakiś Pieburg niestety...
Podciśnienie do skrzyni idzie bezpośrednio z kolektora (pod gaźnikiem), nie idzie do zaworków na grodzi.
m.kozlowski / 2008-12-03 16:48:17 /
Zaworek ktory siedzi na grodzi masz na schemacie ktory wkleil Ci Wojdat, tak więc lookaj pare postów w górę :D
Mysza liil (EM) / 2008-12-03 17:02:32 /
Numer 4 dla ulatwienia...
Mysza liil (EM) / 2008-12-03 17:03:17 /
Cytuję mechanika mniej więcej; na schemacie są głównie podciśnienia związane z klimatyzacją, a chodzi o te co dochodzą / odchodzą od gaźnika i kolektora związane z praca silnika :( tak mniej więcej to brzmiało... a ma ktoś fotke jak powinna być zamontowana linka kick downu i / lub tempomatu?
A... o ile pamiętam z przedwczoraj to np z gaźnika odchodził wężyk, na którym zamontowana była jakaś taka biała puszeczka z 3cm średnicy, tego nie ma na schemacie. Podobno była w druga stronę założona ale po co ona nie wiem...
Przewód od krocca przy wezu od serwa prowadzi podcisnienie z kolektora do zaworka termicznego w obudowie filtra, a z zaworka przez "puszeczkę" do siłownika sterowania klapą cieple/zimne powietrze na rurze dolotu. Jesli ta "puszczeczka" oczywiscie to takie jakby 2 sklejone pastylki z rurkami po bokach.
Mysza liil (EM) / 2008-12-03 19:53:26 /
Hehe, no mniej więcej :) dzięki Mysza!
Witam Przyjaciele
Mam następujący problem z podciśnieniem , odpalam silnik bez podłączonego aparatu zapłonowego do podciśnienia z gaźnika,wszystko jest ok do momentu aż zakładam wężyk z podciśnienia na aparat zapłonowy -wtedy silnik gaśnie czyli zapłon jest przyśpieszony- chyba za bardzo;) czy może ktoś z was szanowni koledzy jest mi w stanie coś podpowiedzieć?? autko jest bez klimy ,to tak na marginesie.pozdrawiam serdecznie Henio:)
caprikkkk / 2009-01-20 23:13:46 /
masz totalnie rozregulowany silnik (w tym zapłon), bo na wolnych na aparacie nie ma prawa być podciśnienia zdolnego poruszyć siłownikiem.
1. Zaczynamy od prawidłowej regulacji luzów zaworowych
2. Jaki masz silnik?
V6 -> http://www.capri.pl/forum/183038#183154 , http://www.capri.pl/forum/83810#84088 , http://www.capri.pl/forum/80424#80458
R4, V4 -> z pierwszego linka wykreśl pkt. 1 i 3
3. Punkt 5 z pierwszego linka dotyczy gazowców
granadziarz_3M / 2009-01-21 08:59:48 /
silnik 2,3 v6 na aparacie bezstykowym z dośc dziwnym gaźnikiem o którego już kiedyś ktoś się pytał na forum oznaczenie gaźnika to 82 TF AHA któraś z odmian solexa. gaźnik zregenerowany zestawem naprawczym nowe membrany itp....tak ogólnie to silnik pali na dotyk tylko te przyśpieszenie nie w kij ni w oko tam.:/
caprikkkk / 2009-01-21 12:08:31 /
może masz źle podłączone podciśnienie nie pod ten kruciec co potrzeba ?
podciśnienie do aparatu z gaźnika a wężyk do filtra podłączasz do podstawki gaźnika, w niektórych gaźnikach było jeszcze trzecie podciśnienie chyba do automatu
brzezin / 2009-01-21 12:52:55 /
Podciśnienie do automatu jest z kolektora, nie z gaźnika.
m.kozlowski / 2009-01-21 12:54:24 /
no to przepraszam za wprowadzenie w błąd
brzezin / 2009-01-21 13:01:28 /
Te wężyki są dobrze ,przetrząsłem forum i znalazłem jak mają by podłączone ;] także bardziej stawiam na to co mi grandziarz napisał. Silnik jak go przywiozłem był z gaźnikiem i aparatem więc to raczej kombinowane nie było, aparat wyjęty wyczyszczony zmieniona kopułka, przewody ,palec, gaźnik wyciągnięty i to samo przegląd zestaw naprawczy zaszczepiony,potem zaworki wyrególowane, jedyne co może byc na moje skromne oko to jeszcze zapłon źle ustawiony a tu wychodzą jaja bo wydaje mi się że cecha na szajbie nie pasuje ze skalą na silniku na lampie wyskakuje gdzieś całkiem w innym miejscu;/ jak ustawie go tak by cecha była na skali to nie odpala za chiny ludowe;/ zdaje się chłopaki na wasze doświadczenie może coś wymyślimy:)
caprikkkk / 2009-01-21 13:09:42 /
a nie masz czasami aparatu obróconego o 180 stopni? były takie przypadki
brzezin / 2009-01-21 13:12:31 /
zapłon sobie ustaw na oko patrząc na analizator spalin,jesli sie nie da na znaki i na lampe,umnie tak sie udało,nie dało sie zmniejszyć CO2 dopiero po przestawieniu zapłony wróciło do normy :)
a może kładłeś sami instalkę od układu zapłonowego?
granadziarz_3M / 2009-01-21 13:45:08 /
brzezin, a co ma za znaczenie przestawienie aparatu, skoro silnik odpala? Moze sobie go do woli przekładać co 60 stopni i pod warunkiem odpowiedniego przestawienia przewodów na kopułce zawsze będzie palił i chodzil idealnie. Jeśli oczywiście reszta będzie ok...
Mysza liil (EM) / 2009-01-21 15:38:37 /
Ja bym spróbował przyspieszyć zapłon delikatnie.Na sam początek:)
Caprik zadałem pytanie, może odpowiedz jak mamy Ci pomóc.
granadziarz_3M / 2009-01-21 19:14:36 /
Sorka ale jestem dzisiaj strasznie lotny i raz jestem raz mnie nie ma a teraz jeszcze mi siec domowa padła i reanimacje robiłem;/ grandziarzu zgadza sie sam instalowałem instalacje zapłonową,według tego co znalazłem na forum:)
caprikkkk / 2009-01-21 20:55:04 /
To zamień kabelki które podłączyłeś do aparatu (pomarańczowy z fioletowym o ile pamiętam)
Poczytaj to:
http://www.capri.pl/forum/84172
granadziarz_3M / 2009-01-21 23:35:08 /
wiesz Grandziarzu tyle razy się w nie wpatrywałem i tak mnie korciło - "a zamienię je ze sobą ,albo lepiej nie niech są-przeca działa :P" jutro z samego rańca wpadnę do garażu i je zamienię, dam zanc jakie rezultaty tymczasem dzięki wielkie i serdeczne zobaczymy co przyniesie ranek:)
caprikkkk / 2009-01-22 01:22:56 /
no kabelki przełożone i dalej to samo;/ na wolnych obrotach jak palec sie przyłoży do wężyka podciśnienia z gaźnika to normalnie przysysa sie do palca ;/
caprikkkk / 2009-01-22 23:31:56 /
no to chłopie regulacja. Pisałem o tym setki razy.
Punkt 2 i 3 z pierwszego linka ode mnie:
Przepustnice w gaźniku wyposażonym w jedną śrubę składu mieszanki w pokrywie zaworów
lub kadłubie pod dławikiem kanału obejściowego
mają być tak ustawione żeby zasłaniały połowę pierwszego otworka układu wolnych i przejściowego.
W gaźnikach wyposażonych w śruby składu dla każdego przelotu osobno
przepustnica ma być całkowicie zamknięta.
Wolne obroty przy tak ustawionych przepustnicach reguluje się składem mieszanki i dławikiem w kanale obejściowym przepustnicy
granadziarz_3M / 2009-01-23 10:35:04 /
oczywiście popieprzyłem pierwsze dwa zdjęcia i nie da się ich już poprawić, więc:
PIERWSZE DWA ZDJĘCIA W POŚCIE POWYŻEJ ZAMIENIĆ MIEJSCAMI
granadziarz_3M / 2009-01-23 10:42:39 /
Jesteś wielki:) dzięki - dam znac... bez odbioru :)
caprikkkk / 2009-01-23 14:12:58 /
No więc tak wygląda gaźnik, nie wiem tylko czy kompletny ,zobaczcie oceńcie... ja nie jestem ekspertem więc nie zabieram głosu;/
caprikkkk / 2009-01-23 19:01:58 /
Zębatki złom, o synchro przepustnic nie ma mowy. Do tego wkrętki wpakowane :/ Dlatego też na benzynie szału nie będzie.
Mysza liil (EM) / 2009-01-23 20:14:04 /
Jak Mysza napisał, zębatki umarły. Obróć zębatkę napędzającą zdrowymi zębami w dół. Da się to zrobić. Powinno na jakiś czas pomóc w zsynchronizoawniu przepustnic (tzn. lewa i prawa muszą chodzić dokładnie identycznie, żadnych opóźnień, muszą w tym samym momencie odsłaniać te same otworki w obudowie).
Na dławiku kanału obejściowego przepustnicy masz jeszcze fabryczną zaślepkę. Wydłub ją śrubokrętem, pod spodem powinna być plastikowa śruba na imbus 6mm. Tym reguluje się ilość powietrza docierającego na wolnych do silnika. Wkrętami na bokach podstawy gaźnika regulujesz ilość paliwa.
granadziarz_3M / 2009-01-24 11:26:12 /
piękna fachowa porada:) dozgonna wdzięcznośc:)
caprikkkk / 2009-01-24 13:41:14 /
śruby po bokach jeśli były całkowicie wykręcone to na ile wkręcic?? tak na oko ??
caprikkkk / 2009-01-24 15:08:22 /
wkręcić do końca i wykręcić o 3,5 obrotu
granadziarz_3M / 2009-01-24 15:57:47 /
Grandziarzu jeszcze jedna sprawa jak sie okazało to ktoś już grzebał w tym gaźniku. Śroba z regulacji składu mieszanki była zrąbana. Wymieniłem ją teraz pytanie - ile ją wykręcić?? drugie pytanie czy w jakiś sposb reguluje się poziom paliwa bo wydaje mi się że jest za wysoki.
caprikkkk / 2009-02-11 09:51:15 /
śruba regulacji jak sama nazwa wskazuje jest do regulacji, więc wstępnie 3,5-4obroty, a później regulacja. Na słuch jak umiesz, albo na analizatorze czy wakuometrze.
Poziom paliwa reguluje się tylko w pływakach wyposażonych w metalowy zawias, część jest kompletnie plastikowych. Jeżeli stosowałeś reperaturkę Ricambi Carburatori, to czasami zdarzają się zaworki iglicowe o innej niż fabryczna wysokości. Jeżeli jest w takim przypadku plastikowy pływak, to leżysz i kwiczysz, chyba, że masz jeszcze stary zaworek.
granadziarz_3M / 2009-02-11 12:22:26 /
zgadza się pływak plastikowy zaworek wymieniony ale nie wiem jakiej firmy ,stary mam więc go dziś zamienię na stary i zobaczę czy cuś się poprawi. ok tymczasem dzięki wielkie i pozdrawiam.
caprikkkk / 2009-02-11 12:39:38 /
Jeśli nie będziesz mógł wyregulować obrotów to wykręć ją nawet o 5 albo i 6 obrotów.
Ps. granadziarz dzięki za pomoc, granada śmiga aż miło.
brzezin / 2009-02-11 14:05:43 /
W motocyklach często muszę regulować pływak, kiedy jest on plastikowy, głównie w starych japoniach. Potrzebne są: wyczucie i zapalniczka. Nie trzeba ani leżeć ani kwiczeć :D
zapek??? !G.O.P! / 2009-02-11 22:46:13 /
zapek, ja też używam wyczucia i zapalniczki, ale litości, nie radź tego człowiekowi rozbierającemu gaźnik pierwszy czy drugi raz. Chyba że masz pływak na sprzedaż.
granadziarz_3M / 2009-02-12 19:06:58 /
Noo przyjaciele nareszcie motor zagadał :) ,lekcja pt. "Gaźnik" przyniosła wiele doświadczenia:) hehe silnik pali na dotyk,obroty jak marzenie,no i ta piękna wkrętka na obroty:) teraz śmiało mogę powiedzieć że Grandziarz i reszta brygady mają 100% racji podstawa to gaźnik i aparat zapłonowy do tych rzeczy należy przyłożyć trochę więcej starań a na pewno nam się to zwroci w postaci palenia od tyknięcia i kultury pracy silnika:) pozostaje mi podziękować wszystkim tym dla ktorych chwilka stukania w klawiaturę to drobnostka a dla innych zawarta w tym wiedza jest na miarę złota:) w szczegolności podziękowania dla Grandziarza:) Pozdrawiam serdecznie:)
caprikkkk / 2009-02-14 10:49:13 /
Chyba Granadziarza powinno być :)
gryziu liil (EM) / 2009-02-14 15:14:23 /
piszę tu ponieważ chciałbym sprecyzować kręcenie tymi śrubkami gaźnika,
te dwie u podstawy po bokach gaźnika wkręcić na max i o ok 3,5obrotu wykręcić,
te dużą plastikowa śrubę na imbus od regulacji powietrza również wkręcić i poluzować o 3,5-4 obrotu.
rozumiem że to takie neutralne ustawienie na którym powinien spokojnie odpalić, zakładając że wszystko inne jest jak należny.
z powrotem ciepłych dni powróciłem do swojego dzioba i dłubię na nowo;)
po ustawieniu zapłonu auto odpala ,ale gaśnie na wolnych jeśli przepustnice od ssania nie są choć na 1-2mm otwarte, i tylko za ich pomocą jestem w stanie go utrzymać odpalonego
co regulować gdzie szukać przyczyny tych nierównych czasem wręcz zwariowanych obrotów ??
mojakoko / 2012-05-08 22:31:21 /
hmm
Jak chcesz cokolwiek wyregulować to najpierw rozgrzej silnik i ustaw wolne obr a na drugi dzięń wyreguluj ssanie..jeśli za niskie obroty to wkręć srubę zderzakową ssania...
to widziąłeś?
http://www.taunus.pl/?alias=technika&id=347
Kilgore / 2012-05-10 01:37:56 /