logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » elektryczne serwo

elektryczne serwo

Witam mozliwe ze juz ten temat był poruszany ale przegladajac forum nic nie rzuciło mi sie w oczy.Mam escorta mk2 i chciałbym załozyc elektryczny hamulec aby uzyskac wiecej miejsca i zlikwidowac ramie na ktorym zamocowane jest serwo,od czego jezeli jest taka mozliwosc mozna cos takiego zalozyc i na jakiej zasadzie to działa.Pozdrawiam

krzys escort mk2 / 2008-10-02 23:09:15 /


np od sierry lub scorpio

puzon323 / 2008-10-03 00:29:14 /


http://www.capri.pl/image/car/2873/1959/89202

W granadzie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-10-03 14:09:48 /


w mojej princesce było, w ETC grani cosworth jest, w cortinie white_wolfa jest, w capri treetopa, mierasa, kamela tez jest. I pewnie w wielu innych autach.

Mysza liil (EM) / 2008-10-03 20:21:03 /


Poproszę mały schemacik jak to podłączyć? :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-04 20:08:11 /


Dla potomnych:

Złącze A - nie potrzebne.
Złącze B - potrzebne piny 3 i 5 (czujnik ciśnieniowy - jak nie ma ciśnienia w akumulatorze, to między 3 i 5 jest zwarcie)
Złącze C - zasilanie pompy akumulatora ciśnienia (sterowanie przekaźnikiem: ze stacyjki zapłon (+) oraz z czujnika ciśnienia (B) pinami 3 i 5 (-))

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-12 22:05:04 /


wtedy zmieszczą sie 2 gazniki?

capriman / 2009-03-12 22:35:25 /


Co do B, to mi się wydaje że jest to dwustopniowy wyłącznik :)

Mysza liil (EM) / 2009-03-12 23:28:25 /


w gaźniki zmieściły się i ze zwykłym serwem, tyle, że pionowe :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-27 12:44:25 /


tylko że w escorcie jest sporo mniej miejsca...

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-27 15:31:13 /


W essim o ile się nie mylę to pompa z serwem leci maksymalnie do przodu prawie pod pas przedni sterowanie dlugą dzwignią.Wtedy gazniki się mieszczą.Niestety zdjęcia poglądowego nie mam.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-27 15:57:43 /


Powoli przekonuje się do elektrycznego serwa od scorpio (tym bardziej, ze tazzman sprzedaje na czesci scorpio), nie wiem tylko czy dałbym rade to sam zamontować ;] Wydaje mi sie ze jest wykonalne w capri mkI, bo w sumie miejsca powinno być dość. Obawiam się tylko wiercenia, nie chce nic rozwalić. Czy ewentualnie znalazłby się ktoś z Wrocławia czy okolicy, kto mógłby pomoc ;) (nic za darmo ;])

Jak widzę capri Konrada Smashera czy Bartka 'camaro' to stwierdzam, ze wszystko jest do zrobienia.

Pozdr.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-23 21:31:21 /


Heh Curtis nie tylko oni mają ciekawe rozwiązania pod maską, musisz zacząć jeździć na zloty są bardzo edukacyjne jeśli chodzi o ulepszenia naszych pupili :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-23 21:58:41 /


Doskonale o tym wiem, ale mam pecha. Bo jak nie koncert to wesele...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-23 22:02:00 /


fajne zycie ja pierdziele.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-23 23:54:38 /


Pierwsze praca, drugie praca. Wysmienite.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-24 00:11:30 /


co do gniazda B to najlepiej mieć orginalną wtyczke z kawałkami kabelków
- brązowy do masy
- brązowo-czarny daje minus na przekaźnik pompy przy braku ciśnienia
- brązowo-żółty można podpiąć do kontrolki hamulca ((!)) i to jest ta dwustopniowość, o której pisze Mysza

- brązowo-zielony od ABSu można obciąć
- brązowo-biały od ABSu można obciąć

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-25 15:47:23 /


aaannnd niestety nie każdy ma oryginalną wtyczkę z kawałkiem wiązki. Przełóż to ładnie na oznaczenia z rysunku :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-09 23:40:19 /


DLA POTOMNYCH
- Odpowietrzamy układ na włączonym zapłonie, jak wytworzy się ciśnienie w akumulatorze ciśnienia i pompa przestanie pracować.
- U mnie bez włączonego zapłonu nie działały w ogóle tylne heble (pompa nie otwierała obwodu do tylnych hebli - środkowe złącze do przewodu hamulcowego).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-12-31 10:51:35 /


Zagadka:
1) Podmieniłem pompę na taką bez modułu ABS
2) Wiązka podpięta tak samo
3) Przewody hamulcowe - właściwie tak samo
10x1 lewy przód (przedni otwór w pompie)
12x1 tył (środkowy otwór)
10x1 prawy przód (tylni otwór)
Zaczynam odpowietrzać (włączony zapłon) i tu się zaczynają jaja...
1) Lewy przód (najkrótszy) - wszystko ok
2) Prawy przód (2-gi najkrótszy) - płyn spierdziela pompowany przez elektryczną pompę
3) Tył - brak ciśnienia w układzie

O co chodzi?

Pamiętam, że tyłu na starej pompie nie mogłem odpowietrzyć bez włączonego zapłonu, ale teraz ani tak ani tak nie mogę tyłu, no i ten prawy przód... :-/

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-06 20:09:11 /


PP masz podłączony pod wyjście na tył, bo tam idzie ciśnienie pompowane elektryczną pompą.

Mysza liil (EM) / 2013-01-06 21:07:02 /


Założyłeś pompę od coswortha. Jeden cienki jest na przód, drugi cienki na tył, a ten gruby po środku to powrót płynu z rozdzielacza ABS, trzeba to zaślepić. Zaś na przednie wyjście założyć trójnik. Potem odpowietrzyć przód i tył pompując klasycznie pedałem, a tył wciskając lekko pedał i czekając aż pompa wypompuje powietrze.

Mysza liil (EM) / 2013-01-06 21:10:35 /


To by wiele wyjaśniało :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-01-06 21:36:38 /


Coś mi się przekliknęło jak pisałem, w ostatnim zdaniu mojego poprzedniego postu nie powinno być frazy "i tył".

Mysza liil (EM) / 2013-01-07 08:18:36 /


pytanie w temacie, czy jak chciał bym, żeby mi abs działał to jak to zrobić?
oczywiście czujniki w piastach mam

aaannnd - pisał powyżej:
- brązowo-zielony od ABSu można obciąć
- brązowo-biały od ABSu można obciąć

to znaczy, że to przewody do czujników?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-19 22:50:47 /


to co pisałem to o wtyczce 5-cio pinowej i to były wyjścia z jakichś czujników cisnienia do kompa od ABSu, na szybko nie pamietam, ale tak mi wyszło ze schematu z serwisóki scorpio (granada). Mam to gzies w PDFie jak ktos potrzebuje to na mejla wyśle.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-20 11:49:29 /


Kompa od ABSu??!! to miało być proste...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-20 17:26:41 /


mam całą wiązkę z kompem ze scorpio ino bez czujników przednich, i nie wiem jak to jest proste i czy plagendplej, bo jak miałem dwie pompy to w zakrętce zbiorniczka w trzypinowej kostce w jednej były inaczej poukładane piny niż w drugiej (tam tez sa jakies czujniczki poziomu płynu idace do kompa), więc zabawa z podłączaniem ABSu to tylko z jakims schematem w ręku.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-21 08:54:45 /


No to ja dla odmiany mam tylko czujniki w piastach przednich, do tego miala byc pompa ze scorpio (i piasty i pompa z coswortha) i mialo dzialac :/

Jakies schematy kktoś coś?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-21 10:41:04 /


serwisówka hayensa ma 14Mb daj znać czy doszło

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-21 21:33:59 /


doszło, dzięki! ale ja nie wiem co z tym zrobić... :/

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-21 22:00:00 /


po co Ci wogóle ABS, przecie to tylko przeszkadza i sie psuje.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-22 09:51:40 /


To i Ja się podepne pod temat.
Założona pompa elektryczna bez absu, przedni przewód na przednie koła z trójnikiem, środek zaslepiony, ostatni na tył.
Pompa chodzi, pedał twardy, na tyle nie ma ciśnienia.

Jakieś pomysły co to może być ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 18:18:06 /


Pompa od cossy czy zwykła?

Mysza liil (EM) / 2015-03-22 19:10:00 /


z garażu :) jak rozróżnić ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 19:26:22 /


Ma na sobie rozdzielacz ABS z płaską wtyczką?

Mysza liil (EM) / 2015-03-22 19:27:58 /


Nie ma

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 19:30:04 /


Czyli od kosy. Ciśnienie na tył będzie. Odpowietrz najpierw przód, tak jak w normalnych hamulcach. Potem włącz pompę (kluczyk), wciśnij pedał hamulca, druga osoba niech odkręci odpowietrznik. Płyn powinien polecieć a silnik pompy powinien się włączyć. Kiedy będzie leciał płyn trzeba zakręcić odpowietrznik. Potem puścić pedał hamulca i wszystko powinno grać.

Mysza liil (EM) / 2015-03-22 19:39:39 /


Dobrze rozumiem, mam na włączonym zapłonie wcisnąć pedal, druga osoba odkreca odpowietrznik i czekamy na płyn ? Cały czas na wcisnietym ?

Ogólnie pompa chodzi non stop nie chce się wyłączyć.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 20:16:41 /


To do bani coś, musi się wyłączać.

Mysza liil (EM) / 2015-03-22 20:54:11 /


Może wyłącznik ciśnieniowy pierdzielnięty, jak u mnie :/

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-22 20:55:45 /


Drugi z rzędu ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-22 20:57:29 /


Wracam do tematu czy taką pompe da sie rozdzielic na podzespoły bo mam malo bardzo miejsca np zbiornik z sama pompą w jedno miejsce a modulator gdzies indziej umiescic czy jest to integralna calosc i niestety tylko w kupie?poadrawiam

krzys escort mk2 / 2017-01-26 21:11:52 /


Gruchę z włącznikiem ciśnieniowym można oddzielić od reszty pompy.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-01-26 21:29:03 /


jak by ci brakło miejsca przy grodzi to możesz wykorzystać jakies inne wolne :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-01-26 23:36:46 /


Problem natury technicznej. Zestaw ze zdjęć jest zamontowany w mojej Granadzie..
Po zmianie bębnów na tarcze zauważyłem, że grzeją mi się tylne koła. Dziś sprawdziłem na podnośniku i rzeczywiście zaciski trzymają. Wyjęte, wyczyszczone ponownie zaciski. nowe klocki i tarcze, nowe przewody gumowe itd. Założone ponownie na auto, odpowietrzyłem i .., problem ten sam, zacisk trzyma. Odpuściłem odpowietrznik i było ciśnienie w układzie mimo, że pedal hamulca nie był nacisniety. Po opuszczeniu ciśnienia przez chwilę jest ok i ponownie samoczynnie się zaciska.
Problem dotyczy tylko tylnej osi.

Czy ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać problemu ?

W razie niezrozumienia moich wypocin proszę pytać, będę się starał wyjaśnić jak najlepiej potrafię.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-04 01:30:39 /


to instynkt samozachowawczy wozu - nie chce tak szybko jeździć... :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-04 07:15:38 /


Może być za długi popychacz od pedału hamulca, i lekko naciska na pompę a ta podaje ciśnienie na tył.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-04 09:07:56 /


Może to nie to ale znam przypadek kiedy wężyk gumowy był spuchnięty wewnątrz. Z zewnątrz wyglądał bardzo dobrze... Po wciśnięciu pedału ciśnienie wzrastało a po odpuszczeniu nie spadało. Znaczy działo się to bardzo bardzo bardzo powoli... Więc blokowało koło...

DF / 2019-07-04 10:21:21 /


DF przewody są nowe, a ciśnienie w przewodach jest cały czas nawet jak nie naciskam pedału.

Obi - to może być jakiś trop.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-04 10:33:52 /


założyć normalne serwo Granady dla porównania. Zaoszczędzisz dużo czasu.

zenonDWR / 2019-07-04 20:57:44 /


Zenonie, żeby to zrobić, trzeba by wyjąć silnik. Ciut za dużo roboty chyba.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 08:06:56 /


Tu raczej trzeba by wyciąć kawałek oryginalnego serwa :) Bo całe się nie zmieści.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 08:40:38 /


To znaczy, że nie warto kombinować z układem hamulcowym Granady.
Jest coś, co nie działa i nie jest od Granady :(

zenonDWR / 2019-07-05 09:58:20 /


Odlacz zasilanie od tego wspomagania, nacisnij pare razy pedal bez zasilania, zeby cisnienie zeszlo. W takim stanie hamowac powinno tylko to co w nodze masz, zadne elektryczne wspomagacze. Jesli dalej bedzie blokowac, to nie problem z servem. Tam na tył rzeczywiście idzie cisnienie jak tylko nacisnie sie pedal lekko, nawet nie trzeba go gniesc, zeby noga wytworzyc cisnienie. Może gdzieś tu szkopuł, ze to cisnienie puszcza z elektryki / aku cisnienia.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 10:02:15 /


Też stawiam na trzpień pedału hamulca. Miałem kiedyś taki przypadek. Zimne auto było cacy. W miarę nagrzewania samoczynnie zaczynało hamować. Za mały luz na trzpieniu pedału hamulca, po małej regulacji było w porządku.

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 10:42:27 /


Zenon przecież widoczna na zdjęciach pompa jest z Granady MK 3 więc w czym problem ?


Problem prawdopodobnie udało się wyeliminować. Jak zrobię kilka kilometrów to się okaże jak to wyjdzie w praniu.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 10:50:43 /


Grzesiek - czy Granada MK 3 miała ABS, jeżeli tak, to on regulować powinien to ciśnienie ?

zenonDWR / 2019-07-05 11:41:21 /


zenon - dlaczego szukasz dziury w całym?
Jeździ jużkilka starych forów z tym serwem i działa. Chwilowy problem w jednym aucie nie powoduje, że system jest zły.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 11:51:50 /


Tory były złe i podwozie też złe ;)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-07-05 12:21:01 /


W przypadku tej granady jest wiele rzeczy złych :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 15:33:47 /


Lubię zło , niech hamuje :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-05 23:10:43 /


Test drogowy zaliczony na szóstkę. Okazało się, że winny był czujnik światła stop. Za głęboko zamocowany powodował, że pedal nie mógł wrócić do punktu zero. Pompa cały czas była lekko wciśnięta i tłoczyla ciśnienie w układ tylnej osi.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-08 20:47:37 /


No Grzesiu...;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-07-08 21:01:27 /


Czy ktoś z Was kojarzy w jakim innym aucie stosowano podobne rozwiązania? Ciężko już o coś do Sierry czy Scorpio na szrotach...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-04 23:31:41 /


ja mam jak potrzebujesz takie serwo z pompą wersja z zintegrowaną płyta od abs jak i bez.

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-05 07:03:53 /


Jag xj40

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-05 07:34:11 /


Dzięki Krzyś, chodzi właśnie o inne źródło niż Sierra/Scorpio.
XJ40 dobrze wiedzieć, ale nie ma jakiegoś współczesnego plastika, z którego można to zaadaptować? Początek lat 90 to słaby kierunek, trzeba mi czegoś z masowej produkcji najlepiej coś z bieżącego dziesięciolecia :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-05 09:12:13 /


Ktoś ogarnia Merce? W211 ma coś takiego, ale nie wiem czy się nada...
Na alledrogo zaczynają się takie od 10 PLN :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-08 23:53:33 /


Jakoś podobnie wyglądają też pompy z Lexusów hybrydowych.
No ale serio nikt nic? Toż to niepodobne do tego miejsca, żeby zdania prawie nikt nie miał w temacie.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-10 16:33:51 /


Saab 9000

Mysza liil (EM) / 2019-09-12 19:32:07 /


Mysza mówię o ostatnim dziesięcioleciu, a nie stuleciu :P
Ale dzięki :-)
Inne pomysły?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-12 19:50:22 /


Konrad, ale to badziewie teves mk2, znikło spod masek forda, volvo, saaba, passata czy jaguarow ok 92-93 roku i całe szczęście. A Ty szukasz w 2009? Wtedy już nawet sbc poszło do lamusa.

Mysza liil (EM) / 2019-09-14 15:28:51 /


Mysza nie szukam konkretnie tego, ale jakiejś współczesnej alternatywy. No bo przecież elektryk jak ma mieć serwo na podciśnienie? Albo jak masz ITB to jak niby serwo podpiąć itd. No chyba kurka coś musi być na rynku co było masowo stosowane i w miarę tanio jest dostępne? Bo np. Dla wspomagania kierownicy fajną alternatywą jest elektryczna pompa z Mercedesa A klasy, to chyba i dla hamulców coś się znajdzie???

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-14 20:25:52 /


A elektryczna pompa podciśnienia?

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-09-15 20:29:27 /


Teraz sporo silników benzynowych nie ma podcisnienia w kolektorze. I normalnie mają vacum pompy + klasyczne serwo. Masz itb, dajesz alternator z transita z wybudowanym vacum i gotowe.

Mysza liil (EM) / 2019-09-16 06:57:27 /


Chyba że znajdziesz pinout do iBoostera ;) to... już pojawiają się Tesle na części ;)

Mysza liil (EM) / 2019-09-17 08:34:37 /