Poda ktoś godny kalkulator prędkości pojazdu ?.ja używam swojego ale nie chcę sugerować czegoś od siebie bo pewności też nie mam.
Fajnie by było mieć to na stronie , bez sprzeczności można by liczyć według danych swojego pojazdu ile na poszczególnym biegu ,przy danych obrotach, przełożeniu głównym oraz rozmiarze opon jaką prędkość może rozwinąć nasz samochód.
Taki kalkulator pozwoli policzyć jak działa nasz wskaźnik prędkości w stosunku do prawdy. Tak wiem że można sprawdzić GPS , ale dzięki kalkulatorowi można sobie też dobrać opony czy przełożenie główne i dopasować prędkość do wskazań licznika.
Piter M / 2024-03-21 13:48:41 /
https://jeep.info.pl/technika/naped/kalkulator-predkosci-pojazdu/
♠Zoggon♠ / 2024-03-21 14:00:23 /
No ten jest spoko tylko trzeba mierzyć (wyliczyć) promień koła . Są takie w których można wpisać rozmiar z opony i wpisać
Piter M / 2024-03-21 14:05:14 /
tu można sobie wyliczyć średnice kół dla różnych opon:
https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/?#
podzielić przez 2,
odjąć zużycie bieżnika i ugięcie opony pod ciężarem auta...
no ale jak są lepsze to też chętnie zobaczę.
Ten znalazłem na szybko w google ;-)
♠Zoggon♠ / 2024-03-21 14:09:49 /
O tu taki do liczenia w fordzie 🙂, są poszczególne biegi i liczy oponę przy jednym zamachu
https://fiesta-mk6.pl/kalkulator-skrzyni-biegow.html
Piter M / 2024-03-21 14:20:16 /
Chłopaki, takie proste obliczenia to najlepiej sobie w excelu skonstruować. Można sobie wtedy na każdym etapie założyć procent strat i naprawdę wtedy zbliżymy się do rzeczywistości a i mózg trochę potrenujemy ;)
zapek??? !G.O.P! / 2024-03-21 14:20:41 /
dawno temu działało takie coś: CarTest możesz wbić przełożenia skrzyni mostu parametry silnika i sprawdzać do bólu.
http://www.technikajazdy.info/download/car-test-dos/
Jak pisze Zapek, 15 minut w Excelu i masz wszystko policzone, jak posiedzisz godzinkę to można wpisać parametry wszystkich skrzyń biegów, występujące opony itp
niewiadomą pozostają tylko wielkości poprawek na ugięcie, zużycie bieżnika, poślizg opony itp
wskazania obrotomierza też są "umowne"
camaro / 2024-03-21 14:29:47 /
Ileż to kombinacji się tworzyło swego czasu w "karteście" ;-)
PiotrekFCapri / 2024-03-21 14:31:07 /
Wzór z którego korzystam od 50 lat jest zbyt złożony, żeby poradził sobie z nim mechanizm tej strony www. Nie ma w tym edytorze symbolu Pi ani nawet możliwości prawidłowego ustawienia kreski ułamkowej. Może ktoś to potrafi tu wstawić - ja nie.
Ale powolutku spróbuję go objaśnić.
W liczniku ułamka są chwilowe obroty silnika (takie, dla których badamy prędkość, niekoniecznie obroty maksymalnej mocy czy momentu), a w mianowniku iloczyn przełożenia badanego biegu w skrzyni razy przełożenia głównego w dyfrze oraz liczby 60 (ilość sekund w minucie, bo RPM podawane są na minutę, a prędkość na sekundę). Wynikiem tego ułamka są obroty (na sekundę) koła napędowego.
Drugim elementem układanki jest obwód tego koła. To już się da tu przedstawić jako 0,001 (2Pi x d), gdzie:
d = (0,95 x B x P) + (C x 12,7) nawiasy wprawdzie zbyteczne, ale dla jasności
gdzie B to nominalna szerokość opony w mm, P jej profil w procentach a C to średnica obręczy w calach. Współczynnik 0,0001 przerabia milimetry na metry, 12,7 przerabia nam średnicę w calach na promień w mm, a współczynnik 0,95 to statystyczne ugięcie opony przy ciśnieniu optymalnym dla danego obciążenia. Stąd promień dynamiczny obciążonego koła 205/45R16 jest o 2,5mm większy niż 185/70R13, choć arytmetyczna różnica promienia nominalnego wynosi tylko niecały milimetr - tylko przez to, że opona o niższym profilu ma sztywniejszy boczek. Ale to - jak widać - ma mniejsze znaczenie niż głębokość bieżnika czyli stan zużycia opon.
Podstawiamy teraz przykładowo obroty 6000 RPM, przełożenie V biegu 0,82 i dyfra 4,11 i dostajemy 1780 obrotów koła na minutę, czyli 29,7 na sekundę. Teraz bierzemy jakieś typowe koło np. 205/50R15, którego promień wynosi 0,95x205x50 + 15x12,7, czyli 97,5+190,5=288mm. Obwód zatem ma 2 Pi x 288 = 1810mm, czyli 1,81m. Po przemnożeniu okazuje się, że auto jedzie z prędkością 29,7 x 1,81 m/s, czyli 53,8 m/s. Jeśli ktoś woli km/h, to wystarczy to przemnożyć przez 3,6 (godzina ma 3600 sekund, a kilometr ma 1000 m) i wychodzi 194 km/h. Wszystko....
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-21 16:32:39 /
No i lux , czyli ten internetowy co podałem linka to zaniża , podstawilem te parametry i wyszło mniej
Piter M / 2024-03-21 16:42:05 /
Piter M / 2024-03-21 16:43:03 /
Widocznie ten z Fiesty liczy na mniejsze koła, rzędu 185/60R13 albo 185/55R14
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-21 16:47:49 /
Dobra to jeśli możesz to podstaw no tego mojego nieszczęsnego 4.44
Jak dobrze pamiętam jeździłem na oponie 40, albo 45 ale przyjmijmy 40
255/40/17, piąty bieg 0,76 , dyfer 4.44 , odcinka przy 8000
Piter M / 2024-03-21 16:49:35 /
W tym z fiesty wpisuje się wyżej rozmiar opony i liczy obwód , tylko screen nie objął całości. Ale jakoś w miarę to nawet coś tam liczy bo wpisuje tą 305 35 co mam teraz i tą 255 40 to delikatna jest różnica i jak je stawiam obok siebie to też jest delikatna różnica
Piter M / 2024-03-21 16:52:52 /
O coś takiego jest, najpierw liczy obwód a puzniej resztę się podstawia i liczy całość
Piter M / 2024-03-21 16:55:09 /
Wychodzi niecałe 280 km/h. Dziobak musiałby mieć 330PS żeby tyle jechać. Uturbiłeś BOBa?
Chyba że masz optymistyczny obrotomierz i jego 8000 to tak naprawdę 7300-7400.
Nikt nie zna prawdy lepiej od Ciebie :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-21 17:12:57 /
A ten kalkulator koła z Fiesty byłby dobry na PKP - koło gumowe pracuje trochę inaczej niż stalowe. Na politechnice był taki przedmiot "teoria koła kroczącego"...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2024-03-21 17:15:18 /
No widzisz a tyle było zgrzytu niepotrzebnego że taunus...że 4.44 , że to nie pojedzie..
Nie uturbilem boa ( przynajmniej jeszcze) , taunus z 4.44, tak zgadza się ma ciut więcej niż napisałeś że trzeba by osiągnąć tę prędkość( czyli mam zapas jeśli bym jechał pod wiatr ;-), licznik mi nie działa ale odcinke to ja słyszę :-D i obrotomierz widzę bo świeci najmocniej ;-) i wychodzi na to że nie jechałem wtedy 240 tylko zdeka więcej... Na czasie mam zamiar zmienić mu korby , jak się uda wymiana to będę dalej testował ,ale na moście już 3.64 bo taki leży na podmianę. Jak na tym dociągne do odcinki to też będę się cieszył :-D. Nie wiem czy mi się uda co kolwiek ale jak to mówią lepiej być pesymistą, albo wychodzi na twoje ,albo jesteś mile zaskoczony 🤣
Piter M / 2024-03-21 17:29:19 /
To jest średnica koła, nie obwód. Źle jest na stronie napisane. Choć na wynik ostateczny wpływu to nie ma.
konrad.s / 2024-03-21 18:14:04 /
Uruchom janosika , wyszukaj najbliższy patrol z suszarką , rozpędź się na max i zrób wielkiego banana kiedy hamując będziesz mijać zdziwionego funkcjonariusza.
W ramach usprawiedliwienia pokaż ten post że tam organoleptycznie trzeba było sprawdzić na capri...
Jest szansa że sa fanami klasyków i dostaniesz pouczenie i autograf :)
Ja jestem straszna noga z matmy i takie wzory jak daje Krk to ja musiałbym się urodzić drugi raz ;p
Tweed / 2024-03-21 19:31:42 /
Twojego 2.8 i tak nie dogonię ale już się z tym pogodziłem dawno :-D, niemniej jednak też mam na strychu 2.8 które kiedyś odpalę i będzie wtedy odlot a nie takie popierdulki jak teraz :-)
Piter M / 2024-03-21 20:00:16 /
wpisałem coś takiego do excela, z danymi skrzyń i mostów ze strony (można uzupełnić o brakujące),
z poprawką Krk na ugięcie opony i dodatkowo poprawką na zużycie bieżnika :)
wystarczy wybrać z listy rozwijanej w zielonych polach
camaro / 2024-03-21 23:45:37 /