logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynia Mt 75 rozstaw śrub w "dzwonie"

Skrzynia Mt 75 rozstaw śrub w "dzwonie"

Potrzebuje rysunku technicznego skrzyni Mt 75 od strony dzwona. Potrzebny mi rozstaw śrub.

Pzdr

Jarek / 2007-08-31 10:09:09 /


jeśli chodzi o możliwość przykręcenia silnika... to każda skrzynia od fordowskiego R4 skręca sie z każdym fordowskim R4 i to samo dokładnie dotyczy v6

chyba ze chodzi Ci o umieszczenie rozrusznika czy czegoś w tym stylu... tylko sprecyzuj jeszcze o która MT Ci chodzi ;)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 10:16:06 /


MT75 ma dwa typy dzwona - do R4 i do V6 - więc nie wiemy, o który Ci chodzi.
A rozstawy śrub w obu wersjach są identyczne z odpowiednimi dzwonami N9 albo po prostu rozstawem otworów z bloku silnika...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 12:01:37 /


MT 75 to dobra i tania skrzynia. Mozna zastosowac ją w wielu aplikacjach. Moze kolega potrzebuje tych rysunkow, zeby wykonać flanszę miedzy MT a inny silnik? Wiec jak ktos ma te rysunki techniczne, to niech mu da, a nie marudzi o R4 i v6.

Mysza liil (EM) / 2007-08-31 13:26:20 /


Rysunków na razie nie mam, ale mam ze 3 takie skrzynie i nie chce mi się robić rysunków wszystkich wersji :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 13:29:45 /


Doprecyzuje: skrzynia do R4 . Wiem, ze rozstaw jest taki jak w n9 i był taki sam we wszystkich silnikach fordowskich do Zeteca. Niestety ja chce spróbować połączyć tą skrzynie z Duratecem i tu jest problem bo to silnik zrobiony przez Mazdę i rozstaw inny. Można kupić dzwony do połączenia tego silnika z n9 i t-5 ale są drogie no i skrzynia n9 słaba a t-5 duża i droga. Dlatego optymalna jest mt 75 cenowo i wytrzymałościowo. Niestety rozstaw inny. Bede potrzebowal wykonać flanszę pomiędzy silnik i skrzynie.

Pzdr

Jarek / 2007-08-31 16:04:00 /


N9-R4 ma rozstaw taki jak MT75-R4 więc jeśli możesz kupić dystans do N9 to spokojnie założysz na to MT-ka

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-01 14:42:53 /


czy ten duratec nie był montowany miedzy innymi w mondeo?? 2.5 V6 ?? jeśli sie myle to co to za silnik V6 był w przednionapedowych fordach??

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-01 15:47:01 /


Mogę kupić tylko cały dzwon do n9. Znalazłem już gościa, który sie podejmie połączenia. V6 z Mondeo tez nazywa się Duratec. Ja mam R4.

Pzdr

Jarek / 2007-09-01 16:41:08 /


No nie mow ze wkladasz takie cos:

Mysza liil (EM) / 2007-09-01 16:45:33 /


Panowie - uściślijmy problem. Napis DURATEC na silniku jest zabiegiem czysto marketingowym [tak jak Duratorq na dieslu czy Durashift na skrzyni]. Podobnie jak ekstremalnie popularne czteroliterowe słowo z języka polskiego [także zaczynające się na D] napisane na płocie nie uczyni płotu owego ciepłym, miękkim ani ruchliwym, tak samo DURATEC na silniku nie zmieni mu gumowego paska zębatego na łańcuch rozrządu.
Na dzień dzisiejszy wszystkie europejskie [i większość jankeskich] Fordów mają na pokrywach rozrządu napisane DURATEC. Ale konstrukcyjnie są to zarówno rzędowe silniki z paskowym napędem rozrządu [poczciwy Zetec R4 czy R5 konstrukcji Renault/Volvo], dolnowałkowa Endura [w prostej linii modyfikacja Kenta/Valencii], widlasta szóstka z Mondeo i Jaguara [współkonstrukcja Porsche z Cosworthem] jak również skonstruowana przez Mazdę rzędowa 4 z Mondeo 2/3 i Focusa 2.
Jesli więc chcesz zapiąć Durateca ST R4 170PS z Focusa ST albo 215PS z Focusa RS Mk1 to blok jest w nich z typowego Zeteca i nie potrzebujesz żadnej flanszy.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-01 17:37:14 /


"(...)Panowie - uściślijmy problem. Napis DURATEC na silniku jest zabiegiem czysto marketingowym [tak jak Duratorq na dieslu czy Durashift na skrzyni]. Podobnie jak ekstremalnie popularne czteroliterowe słowo z języka polskiego [także zaczynające się na D] napisane na płocie nie uczyni płotu owego ciepłym, miękkim ani ruchliwym, (...)"


buaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahahaha

krk4m, jesteś mistrzem!!!!!!!!!!! :)))))))))))))

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-01 17:41:36 /


no też sie z tym płotem usrałem... :))))))))))))))))

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-01 17:47:55 /


Ja mam Durateca nazywanego i4 czyli coś kompletnie innego od Zeteca. Te 2 silniki z Focusa, które wymieniłeś tzn. ST170 i RS Cosworth były rzeczywiście Zetecami tzn. bloki były Zeteca. Mój to już inna konstrukcja tzn. cały aluminiowy i łańcuch zamiast paska i rozstaw inny.

Pzdr

Jarek / 2007-09-01 21:17:59 /


Jarek - że Ty masz R4 na łańcuszku to wiem doskonale. W końcu parę razy dałeś już na tej stronie dowód, że dobrze wiesz, co mówisz :) Przeraziło mnie tylko zapodane przez Myszę zdjęcie francusko-szwedzkiego R5 oraz uwaga Tachu, wiążąca Durateca V6 z mazdowskim R4 [wiem - V6 z Mondeo/Jaguara też występuje w Mazdach, ale to tylko rewanż Forda za dostawy do Europy owego i4]. Stąd wywód o znaczeniu terminu 'duratec' dla pionu marketingu Forda.
Swoją drogą parę lat temu tak samo modny był termin Zetec. Do tego stopnia, że Galaxy z ropojadem 1.9 ze Skody Octavii czy VR6 z Golfa też nazywał się 'Galaxy Zetec'... Paranoja :)
Powracając do meritum - nie mam rysunków, ale mam skrzynie MT75 zarówno do widlaka jak i do rzędówki [MTX75 do poprzecznego Zeteca takoż]. Żaden problem podać Ci rozstawy poszczególnych par otworów, ale dla CNC to nie wystarczy. A na zrobienie full-profi rysunku nie mam warunków ani czasu. Sam pewnie mógłbyś zrobić to lepiej, bo rozumiem, że MT75 też już leży w Twoim garażu.
W każdym razie Harryporterowóz na Duratecu to już projekcik co się zowie :)
Chapeau bas...

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-02 13:30:22 /


Dzięki za pomoc. Skrzynia leży rzeczywiście. Ja jestem raczej umysł humanistyczny i rysunek techniczny jest mi obcy ale facet, który to będzie robił zna się na rzeczy wiec myśle, że będzie wszystko hulało.

Pzdr

Jarek / 2007-09-02 15:47:37 /