Witam , jako że posiadam jedną skrzynie v z diesla a drugą przerabianą z rzędówki pod v to żadna z nich nie jest typowo pod v6.
Jest firma 3j która sprzedaje wymiennik pierwszego biegu na 2.98 lub ekstremalnie 2.48 ale to chyba zbyt mało na 1 bieg...
Czy to jest przeróbka p&p dla obeznanego w skrzyniach biegów n9 dajmy Grześka Rudego czy będzie coś nie do pary ???
Czy to podejdzie w obie skrzynie i w którą lepiej jak już ??
https://www.3jdriveline.com/webshop/gear-kits-and-boxes/ford-type-9-5-speed/gear-kit/3j-driveline-type-9-2-98-1st-gear-upgrade/
Tweed / 2023-04-25 12:16:34 /
To, że za tą kasę kupisz ze dwie N9 pod V6 to nie ważne ? :)
rozjechany liil / 2023-04-25 12:34:03 /
Szukałem i pisałem i nikt od pół roku się nie zgłosił , tylko te dwie były...
Ja nie wymyślam problemów czasem ciężko tu coś kupić.
Tweed / 2023-04-25 13:06:45 /
To nie jest potrzebne nikomu do niczego, z jedynki się tylko rusza - czy będzie krótka czy nie -- nic to nie zmienia. W dieslowej skrzyni większym problemem jest dziura miedzy 2 i 3 biegiem jak się ją zapnie do v6 .... w normalnej jeździe po ulicy jest w zasadzie niewyczuwalna, ale na torze jest irytująca.
MikeB4 / 2023-04-25 13:19:34 /
pasuje to 1:1 - ale do czego Ci to potrzebne?
Mike, niestety ale nie zgodzę się z Tobą w kwestii tego, że krótka ( przełożeniem) jedynka jest niepotrzebna. W większości rodzajach sportu motorowego robi się jedynki bardzo krótkie ( przełożeniem, a nie czasem jazdy:) ) aby wykorzystać posiadaną moc na możliwie jak najszybsze osiągnięcie dużej prędkości. Długa jedynka jedyne co Ci daje to mielenie kołami i brak trakcji, czyli efekt bardzo niepożądany.
Tweed, jeśli chcesz mam skrzynię pod V6, nawet jeśli bardzo chcesz to znajdę taką od 2.8, z lepszym przełożeniem pierwszego biegu.
Pamiętaj też, że z każdą wykonaną przeróbką zmniejszasz krąg możliwości użytkowych samochodu. Średnio Cię widzę z tym wielkim gażnikiem, szperą, jakimiś innymi modami w jesienny wieczór rozwożącego pizzę :) no ale rdza na błotnikach musi się zgadzać :)
Grzesiek_Rudy / 2023-04-25 13:46:28 /
Przy tym, co wymyśliłem do tego silnika, to raczej wzmacnianą czwórkę będzie trzeba założyć :).
m.kozlowski / 2023-04-25 13:51:53 /
Grzesiek to napisz mi na pw ile byś chciał za ta od 2.8 , a ja spróbuje sprzedać te dwie moje obecne najwyżej.
Nie będziemy szli w 4 biegowe XD najwyżej się powzmacnia super ta n9 ;p
Przecież Marcin my nie zakładamy tam silnika rakietowego...
Tweed / 2023-04-25 13:58:35 /
Grzesiu - chyba coś pomieszałeś. Długa jedynka to taka z przełożeniem powiedzmy od 3.30 w dół (a więc np. 2.98 albo 3.09) - długi bieg z definicji zapewnia jak najdłuższe (w skali prędkości) rozpędzanie. A to krótka jedynka (np. 4.40) powoduje mielenie kołami i wejście na dwójkę poniżej maksymalnego momentu silnika.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-04-25 14:09:35 /
5 bieg to tylko na trase potrzebujesz właściwie.
Mam wzmacnianą 4-kę jak coś, której Marcin stan zna i może ją zrobić na cacy.
Konrad vel smasher / 2023-04-25 14:33:05 /
Czy skrzynia z diesla z założenia nie jest wytrzymalsza na moment obrotowy ?
Tak na papierze ten zestaw z holleyem może się przypadkiem rozpędzić do 160+ koni , nie takie było założenie bazowe ale już robimy. Ten gaźnik miał współpracować ze skrzynią z capri może wzmacnianą 4 a może z ta od 2.8 ale z atlasem.
Przecież n9 to wytrzymała skrzynia gdzieś tu pisało ze do 220 koni chyba wytrzyma to jest względny zapas... , Ja nie bede sie scigal ani to nie testy extremalne nasa ... tym bardziej że docelowo skrzynia ma też mieć remont więc żaden zakurzony rupieć.
Ja z moja laicka wiedza zakładam żeby iść w 1 z 2.98 żeby to długo się rozpędzało na 1 biegu , wtedy skrzynia chyba nie bedzie dostawać takiego kopa ja by było wysokie 3+ przełożenie.
Tweed / 2023-04-25 14:37:40 /
Rzeczywiście, myślałem o określeniach wolna/ szybka a pisałem krótka/długa :)
Mimo wszystko, taka przeróbka jest Tweedowi potrzebna jak świni siodło, ale kibicuję :)
Grzesiek_Rudy / 2023-04-25 14:39:29 /
> Przecież n9 to wytrzymała skrzynia gdzieś tu pisało ze do 220 koni chyba wytrzyma to jest względny zapas...
To raczej słabsza niż mocniejsza skrzynia. Mocna skrzynia to jest typ 5, ale 4-biegowa. To chyba na oko lepsze dla Ciebie rozwiązanie, bo jakoś mi się wydaje że to nie będzie samochód "w trasę". Więc po co Ci ten 5-ty bieg.
Do N9 były dwie fabryczne poprawki: pierwsza to łożysko kulkowe na przodzie wałka choinki zamiast igiełek, a druga to dodatkowe kanały rozprowadzania oleju. Jak chcesz mocniejsze N9, to szukaj takiej fabrycznie poprawianej (powodzenia).
Michał Konieczny / 2023-04-25 14:51:49 /
wzmacniana czwórka to wejdzie w tunel Taunusa?
Grzesiek_Rudy / 2023-04-25 14:53:13 /
Samochód to sporadycznie ma być wyścigowy ze świateł , 5 bieg jest potrzebny bo kilka razy w roku lub co drugi weekend robie po 200 km do rodziny lub z tysiaka kilka razy w roku na wycieczki po kraju.
Tweed / 2023-04-25 14:59:20 /
I bez 5 biegu nie da się ich zrobić?
Zasmucę Cię, ale zrobiłem ze 150000 km na skrzyniach 4b..... Da się. No chyba, ze chce się mieć powód, aby jechać plastikiem to mozna powiedzieć, że sie nie da i pojechać plastikiem, bo nie mam w Fordzie 5 biegu (lub klimy, lub wspomagania, masazu pleców, 300 koniuf itd.).
Automat C3 jest 3 biegowy i też mozna tym jeździć i nie umiera sie od tego.
Jest ok , narazie doszliśmy do tego że sprawna skrzynia 2.8 da rade.
Tweed / 2023-04-25 15:51:58 /
Jak skrzynia to czemu nie MT75 ?
PL / 2023-04-25 19:07:50 /
Wzmocnione 4 decydował ford do 2.8 więc czemu miało by się nie dać jeździć z tym , na ja jeździłem na 3 biegowym manuału i się dało :-D
Piter M / 2023-04-25 20:23:23 /
jak ktoś celowo omija otwarte drzwi i szuka tych zamkniętych tylko po to żeby je wyważyć, to czemu nie, tez można. Trzeba mieć fantazję
rozjechany liil / 2023-04-25 21:14:05 /
Ale w Taunusie przy 2.8 (nawet 2.3) nie ma żadnego problemu z krótką jedynką od diesla -- a tak mam :) W ogóle tego nie czuć że coś tam krótkie...
Niby koła mielą w miejscu - wtedy wrzucasz dwójkę i jedziesz dalej. Bardziej irytująca jest dziura miedzy 2 a 3 z mostem 3,44 (czy tam 3,45)
W skrzyni T5 i przy moście 3.08 jedynka wystarcza do 70 kmh (255/50 R17) :D spokojnie by mogło być krótsze przełożenie
MikeB4 / 2023-04-25 22:27:43 /
Tweed.
możesz kupić na Burtonie graty do złożenia N9z szybką jedynką.
Tak, N9 na paskudną dziurę pomiędzy 1 a 2 i doprowadzało mnie to do szału.
Natomiast uważam, że...
Wyjęcie skrzyni z gorącego V6 w dwie osoby (jeden rozbiera tunel i wajchę, drugi zapieprza od spodu) zajmuje tyle co kolejka po hotdoga na PC - sprawdzone empirycznie.
Więc odpuść kombinacje, załóż sobie skrzynię z klekota, jeździj na niej. A jak uznasz, że
a) masz kasę na zbyciu
b) wku*wia Cię zestopniowanie skrzyni
to weźniesz sobie tę od R4 i przerobisz. Ponieważ przeróbka wymaga wymiany choinki (wałek pośredni), toteż musi być wymieniony również wałek sprzęgłowy. Więc bezproblemowo robisz sobie z R4 skrzynkę do V6. I kupisz sobie długie igiełki, i natniesz sobie ośkę choinki i tak dalej...
A na razie weź tę kasę i nieś ją do Marcina, niech robi silnik.
Uruchom to, i jeździj.
granadziarz_3M / 2023-04-25 23:07:05 /
A wiecie że na forum Bedforda był podobny wątek ale rozchodziło się o skrzynię 5 biegową, biały kruk można śmiało rzec. Zdania były podzielone, jedni chwalili, inni uważali że 4 biegi wystarczą. I tak to trwało aż ktoś raczył był dokonać odkrycia, że ów piąty bieg wziął się z dodania do skrzyni drugiego biegu co nijak nie wpływało na jazdę na biegu ostatnim, bo ten pozostał bez zmian. No i tak się wątek ów urwał i nikt już „piątki” nie szuka :D
zapek??? !G.O.P! / 2023-04-26 00:00:55 /
Wybaczcie, nie chce mi się czytać tego wszystkiego powyżej, ale jeśli chcesz byś miał zrobione z silnikiem to o czym gadałem z Marcinem to sugerowałem jemu (Tobie również oczywiście) zrobić dobrą skrzynię N9 z diesla, którą masz chyba.
A kasę na 3j, czy co to tam jest, trzymaj na zrobienie silnika tak jakbyś chciał (no i na przerobienie maski bo ten gaźnik Ci się nie zmieści, może bez filtra...)
Jednak przeczytałem- Marcin, wystarczy dobre N9 z diesla...
Z powodów że tu będzie bardzo duży moment obrotowy to dodanie jeszcze skrzyni z diesla byłoby wymuszonym Ok, gdybym nie znalazł tej od 2.8 , magicznie nagle jedna się znalazła właśnie od 2.8 , więc za kilka dni tamte dwie ida na sprzedaż.
To chyba obecnie zamyka temat, sukces bo udało się znaleźć skrzynie. :)
Tweed / 2023-04-26 08:09:14 /
apropo tego ostatniego biego o którym Zapek pisze. Czy z tymi skrzyniami z Mazdy nie jest tak, że w piątce piątka jest z takim samym przełożeniem jak w szóstce szóstka?
rozjechany liil / 2023-04-26 08:15:12 /
a co ma skrzynia z diesla czego nie mają inne?
Wg mojej wiedzy one nie są ani mocniejsze, ani lepsze przełożeniami. No chyba, że ktoś chce jeździć efektownie, a nie efektywnie to nie drążę tematu
Grzesiek_Rudy / 2023-04-26 08:20:04 /
@Rozjechany - w sporcie samochodowym skrzynia ma być "gęsta", czyli różnice między poszczególnymi biegami mają być małe, bo na zawodach z momentu obrotowego korzystasz tylko raz - przy ruszaniu. A potem liczy się tylko moc, więc wałki rozrządu projektuje się tak, żeby moment występował w górnym zakresie obrotów, bo to podnosi moc. Kiedy dystans między obrotami max momentu (np.4800) a max mocy (np.6500) jest nieduży, to skrzynia musi być "ciasna" tak, żeby dokręcając niższy bieg do max mocy wpinać następny na max momentu.
Natomiast w dupowozach projektowanie wałków rozrządu jest ukierunkowane na jak najszersze spektrum obrotów użytkowych. Moment max występuje np. przy 2800 (w dieslach często przy 1500), a moc przy 5500 - tu skrzynia musi mieć krótkie I i może mieć bardzo długie - relaksacyjne - V, na którym przy 110 masz 1200 rpm.
Klienci Mazdy (Wankel z reguły ma blisko siebie moment i moc) narzekali na dziury w rozpędzaniu, więc skrócono III i IV, dodano jeszcze jedną zębatkę i dotychczasowe V stało się VI. Tyle w temacie.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2023-04-26 08:33:34 /
tego się domyślałem, ale bardzo dziękuję za wyłożenie tematu w szczegółach.
Dlatego trochę zagadką jest kto w naszym gronie korzysta z tej ciaśniejszej skrzyni?
Ja tam zdecydowanie jestem fanem max momentu jak najniżej, dlatego uwielbiam jeździć V8kami.
A co do 110km/h i 1200rpm to wow.. ja mam w Capri 80km/h przy takich obrotach, a myślałem, że przełożenie jest ponadprzeciętnie długie (wiem, tylko 3,08 w moście).
rozjechany liil / 2023-04-26 08:39:48 /
Rozjechany tak jest że piątka ma szybsza piątkę niż 6 szusty , zabawne to jest bo kiedyś wszyscy szukali 6 biegowej żeby zbić obroty he he
Tweed ile to będzie miało tego momentu że taki strach jest o zniszczenie skrzyni ? Bo czytam i przebieram nogami z ciekawości co za potwór się buduje :-D ale jak moment wyjdzie poza 600Nm to z tego co się orientuję ale ja słabo się znam to podobno i most taunusowy będzie stękał, ja mam 550 Nim i most taunusowy niestety musiał opuścić imprezę
Piter M / 2023-04-26 09:02:21 /
Ja spiąłem zdrowe BOA z byle skrzynią N9 i z mostem od 1,6 bez szpery i auto służyło tylko do butowania, jedyne czego nie robiłem to palenie gumy. Nic się nie wydarzyło, skrzynia poszła w świat, most jeszcze musiał znieść dwa silniki dohc2300.
Raz udało mi się uszkodzić N9 przez nieumiejętną redukcję w Kielcach a tak nigdy mi nic nie wybuchło a zawsze miałem w autach te skrzynie spięte z silnikami dużo mocniejszymi niż jakiekolwiek seryjnie spinane.
Wniosek mam taki że mostem bez szpery nie powinno się mielić lacia a skrzynia jak jest zdrowa i użytkowana umiejętnie, bez strzałów sprzęgła to wytrzyma bardzo dużo.
Ja bym się prędzej pochylił nad tematem sprzęgła i wału napędowego, podpór i krzyżaków. W moim dziobie to właśnie podpora notorycznie kapitulowała.
zapek??? !G.O.P! / 2023-04-26 10:18:05 /
Ja to wychodziłem z pomysłu fajnie wyglądającego sleepera ale projekt się rozpędził , założenie jest takie żeby auto było do codziennej jazdy a jak się spotka jakieś rozsądne auto na światłach z kierowcą który ma poczucie humoru i jest długa prosta ... , jeszcze "czasem" jak się nauczę to odejście ze świateł jak mi się tu w pinto udało że zerwał przyczepność mielił z piskiem tymi oponami , podniósł ryj do góry i jak Wy to nazywacie most się prawie zawinął z tyłu, i po 3/4 sekundach poszedł z piskiem ,ale to było kozackie przeżycie XD
Mnie tak naprawde to pinto się podoba , chciałem zainwestować w most ze szpera żeby się nie bać napraw w przyszłości potem doszedł pomysł V bo jakoś tak śmiesznie brzmi i wygląda ten słupek z "golfa" pod maską... I się z 2.3 zrobiło 2.8...
A teraz konfiguracja dotarła do finalnej ściany i będzie to 2.8 z holley plus ta skrzynia z 2.8 , i most 3.44 na dużych bębnach z wkładem blackline lsd na tej nowej tytanowo-teflonowych zębach koronie i wałku ataku z burtona. To raczej taki zestaw będzie się fajnie prowadził wyglądał i miał "ten" dzwięk.
Skupiłem wszystko co było pod v najmocniejszego na przód i tył zawieszenia grube staby sprężyny amorki , wzmacniane hamulce przód , serwo grube od granady.
To jak dla mnie będzie max moich możliwości jako kierowcy jak się nie zabije a nauczę tym jeździć to się kiedyś odważę na v8 :D
P.s. moment obrotowy finalnie nie znany ale raczej 300 nie przebije , czarna dziura.....
Tweed / 2023-04-26 10:54:14 /
Jeżu Krystian... ale trzymam kciuki.
Ty byś się przejechał jakimś 2.3 z dziurawym wydechem i było by ok, a tu uzbrojenie jak na wojnę ;)
O 300Nm na wolnossacym gaźnikowym 2.8 to bym się nie martwił :D
Jak dobrze pójdzie to 250 będzie bardziej realne.
Najważniejsze, że pod każdym nowym lub odświeżonym wątkiem jest zawarta ambicja na starty ze świateł. Czyli nie liczy się kultura jazdy na dłuższej trasie, bezawaryjność, spalanie, dźwięk, a jedynie ustawki na krzyżówkach - podoba mi się jasno obrany cel i dążenie do niego, jakikolwiek by nie był ;)
daniel46 / 2023-04-26 13:43:01 /
Tweed. Zbierz kumpli, idź na gokarty.
Będzie najtaniej i tam porównasz się z innymi.
Jak Ci będzie mało to weźmiesz udział w jakiś zawodach.
Piotrek Ł....vel Kankkunen / 2023-04-26 14:02:41 /
Do cOke wrzucam jedne z kilku opisów kolektora , na innych sa badania że podnosi moment obrotowy i HP o około "13-15" % ile to będzie tutaj tak akuratnie. Wbrew pozorom powinno być jak na solexie 38/38 bo główne dysze to 39/39 plusem jest ta dodatkowa wielka dysza która otwiera się przy pełnej mocy.
Tweed / 2023-04-26 14:15:51 /
Ja myślę, że Tweed nas ciągle wkręca i ma z tego niezły ubaw. Innego wytłumaczenia nie widzę.
rozjechany liil / 2023-04-26 15:00:00 /
Zapku ale boa to od zawsze wiadomo że kupa śmiechu , zdrowe 2.8 podobno kładzie każde boa bez większego wysiłku , przynajmniej tak zawsze mi mówiono ale niestety jeszcze na 2.8 nie jeździłem , też się wziąłem za kompletowanie 2.8 i remont bo w końcu chciał bym poczuć tą moc, boa śmigam już sam nie wiem ale jakoś 15 + lat i w sumie już mnie nie ponosi ten silnik.
Boa skrzyni n9 nie roznosi tak samo mostów z taunusa, fakt jak się pali w miejscu to zatrze się nieszczęsna satelita no i wiadomo.
Wracając do silnika autora to z tego co czytam o jego budowie to już będzie potężna moc z tego więc może faktycznie niszczyć wszystko po kolei. Ja składam serie ale już się zastanawiam czy nie założyć wzmocnionej 4 biegowej ,sugerując się tym co słyszę o mocy 2.8, nie robię grubego remontu jedynie szlify, nowe zawory i tp , jeśli uda się osiągnąć moc zdrowej serii to wyrzucam boa bo jednak 2.8 klasyczny a i jak lepiej to chodzi to będzie przyjemne z pożytecznym :-D. O tuningu może kiedyś pomyśle ale narazie chciałbym żeby to nie urywało wszystkiego po kolei
Piter M / 2023-04-26 15:27:12 /
Optymistycznie podchodzisz do tematu :D
Wbijaj na hamownie jak już to będzie poskładane i dotarte :)
Rozjechany masz mnie 😉 czasem podrzucam tematy suchary bo forum się kurzy a tak coś się dzieje i czasem wychodzi z tego coś pożytecznego.
Tweed / 2023-04-26 15:44:06 /
Piter, żadne 2,8 do 24v podejścia nie ma. Zrobiłem raz 2,8 stroker i doprężyłem dodatkowo oraz założyłem obrobione mocno głowice i szło to całkiem dobrze ale jednak jak kosa przekracza 3,5tys obrotów to tylko przymać się pozostaje.
zapek??? !G.O.P! / 2023-04-26 15:58:57 /
Zapku ja nigdy 2.8 nie jeździłem ale na pc kilka osób do mnie podeszło przez te wszystkie lata żeby się ustawić bo twierdzili że mają 2.8 i to moje boa nawet nie pierdnie przy ich 2.8 do ustawki nigdy nie doszło bo przeważnie było to po % a wtedy ja nie wsiadam za kółko , były puzniej też zaproszenia na ustawkę na priwa ale wiadomo ludzie z drugiego końca pl a ze mnie kierowca jak marynarz.. więc z racji odległości też do tego nie doszło . Teraz czytam tu o tym 2.8 od jakiegoś czasu i żyje w przekonaniu że jednak boa to słaby ciężki klocek i wkładanie go mija się z celem , ja tam się cieszę z osiągów mojego bo 15lat na jednym silniku i jakoś to tam jeździło. Trafiło mi się 2.8 i pomyślałem czemu samemu nie spróbować , wał już leży po szlifie , głowice się robią pierścienie kupione... Jeszcze kilka gratów i będzie komplet, puzniej to po składać, dotrzeć i samemu zobaczyć co to generuje. Historia pokazuje że 2.8 ma moc a boa to raczej niechciana jednostka więc jakieś powody są by wierzyć że przejście z boa na 2.8 spowoduje uśmiech na twarzy :-D, no chyba że to 2.8 zacznie faktycznie wszystko urywać w taunusie to też nie będzie wesoło
Piter M / 2023-04-26 16:09:54 /
To chyba te wywody wszystkie były po ostrych procentach :D
zapek??? !G.O.P! / 2023-04-26 17:10:39 /
Przecież BOA i BOB to takie 2.8, tylko z mocą w górnym zakresie obrotów gratis.
m.kozlowski / 2023-04-26 17:17:58 /
Marcin ty pewnie jeździłeś jednym i drugim i to nie raz więc masz porównanie i zapewne jest jak mówisz więc miało by to sens. Boa z racji 4 zaworów nie ma mocy z dołu a 2.8 jedzie od początku , więc pewnie z tąd przewaga 2.8 nad boa, boa straci tyle na starcie że już tego nie nadrobi puzniej więc finał taki że jednak boa dostało by baty od 2.8... mi osobiście zawsze brakowało w boa tego momentu od dołu który mają starsze v6 z 2 zawory na cyl, ja swoją przygodę z fordem zacząłem od taunusa boa i już tak jakoś się utarło, nigdy nie było funduszy na 2.8 żeby zmienić ( wiadomo boa był budżetową opcją) ale może powoli za kilka lat uda się poskładać 2.8
Piter M / 2023-04-26 17:50:32 /
Patrząc Piter ile Ty obleciałeś fur na profilu to aż dziwne że tam się 2.8 nie pojawiło lub fundusze na 2.8 gdyby zsumować wartość tych aut....
Tweed / 2023-04-26 19:05:33 /
Ten moment w 2,8 robi na starcie tyle że kołami poobraca i zanim dobrze trakcję złapiesz to pinto które ruszy bez uślizgu zawsze pierwsze okrążenie owalu jest mocno do przodu i dopiero trzeba go na prostych gonić. Jak masz dobre opony to dogonisz, mnie się to ledwo raz udało.
Wg mnie 2,8 idzie dobrze ale 24v przy takiej samej masie robi taki przeciąg że trudno to ze sobą w ogóle porównywać.
zapek??? !G.O.P! / 2023-04-26 19:05:47 /
Tweed całkowity koszt budowy mojego taunusa nie jest tajemnicą, fura jest mocno budżetowa, po składany z czego było najtaniej, nie wstydzę się tego że po składałem auto po kosztach , mnie zawsze cieszył , kilka zlotow obleciały ( za równo kombi jak i dziobak ) ,w przybliżeniu koszt remontu silnika 2.8 przekracza znacznie koszt całego mojego taunusa z boa i z paliwem co nim wyjedzilem he he
2.8 mam zamiar po składać też sam , nie będzie to napewno zrobione tak jak przez fachowców którzy to robią odpowiednio ale robię to dla siebie więc ryzyka nie ma że ktoś będzie nie zadowolony he he
Piter M / 2023-04-26 19:22:05 /
Piter ale ja w żaden sposób nic nie miałem coś złego myśli tym bardziej na taunusa , poprostu jak widze ze ktoś się rozbijał ostatnie 20 lat 20 brykami od 1.7 do 2.9 to jaki to fart że nie zahaczył o 2.8 gdzie kiedyś było o auta z tym dużo łatwiej i jeszcze jako tako tanio i w dobrym stanie.
Ja i tak zazdroszczę wiedzy warsztatu i doświadczeń , u mnie to na 2/3 nie do nadrobienia.
Wiesz ja to prosidlo jestem jak się spotkamy i Będziesz którymś z tych aut to dasz sie przejechać XD nie zepsuje 😎
Tweed / 2023-04-26 21:00:36 /
RX8 skrzynia 6 zwykle zastępowała czwórkę -- więc i tak był postęp :)
http://www.rx8help.com/transmissions.html
ktoś pytał o przełożenia -- RX8 ma cholernie krótkie jedynki , 5 bieg w 6 biegowej (lub 4ty w 5 biegowej) jest 1:1 czyli to samo co (4) w Fordowskich 4 biegówkach i 4 ty bieg w N9
jeśli chcemy nią zamienić N9 z jakimś mocniejszym silnikiem niż seryjny - to most by się przydał nieco dłuższy aby mieć konkretniejszy efekt
Dla porównania
N9 R4 3.65/1.97/1.37/1:1/0.82
N9 V6 3.36/1.81/1.26 (4 i 5 takie samo)
diesel 3.91/2.29/1.38/ (4 i 5 takie samo) - ciekawe czy jest różnica miedzy skrzynią 2.3D a 1.8 TD w Sierrach.
Jak widać z rozpiski są 2 typy skrzyń 6b do RX8 (do 2008) z szóstką 0,84 (czyli podobną do N9) i późniejszy model z szóstką 0,79 --- skrzynia piątka ma długą piątkę - dłuższą niż w obu 6b i niż w n9 (przeł 0.72)
Ta pierwsza skrzynia z takimi przełożeniami (6b) też była w Mx5 po 2000r (niestety również elektroniczne wyjście na licznik a nie linka jak w Mx5 do 98r z piątką --- ale chociaż jest w skrzyni a nie czujnik z dyfra :) )
MikeB4 / 2023-04-27 00:03:36 /
a 2.3 V6 z N9 to jakie miał przełożenia, stawiam na takie jak podałeś dla R4 :)
PiotrekFCapri / 2023-04-27 15:22:24 /
Mam na sprzedaż z mazdy mx5 nc, z tarczą sprzęgła, łożyskiem wyciskowym i igiełkowym wałka sprzęgłowego.
Pasuje do niej końcówka wału z taunusa z większym wieloklinem, może z innych fordów też.
I do v6 ma zajebiste przełożenia.
Przemek S. / 2023-04-27 17:39:05 /
Dzięki , ale zostanę już przy przetartej ścieżce skrzyni od 2.8v6 , wiem gdzie części co i jak i jest 1:1.
Tweed / 2023-04-27 18:06:03 /
Temat się w sumie wyczerpał ale znalazłem jeszcze na tej stronie taki zestaw do montażu w skrzyniach do v6 n9.
Nie bede montował zakładał itp , moje pytanie jest do czego jakiego silnika lub jak to się może jeździć jak jest tak nisko 1/2 ?
Praktycznie 1 jest jak 2 w dieslu... ?
Tweed / 2023-04-28 18:36:29 /
To jest to o czym wspominałem wcześniej.
Tak niskie przełożenie pierwszego biegu pozwala na rozwinięcie dużo większej prędkości, brak mielenia kołami przy starcie, brak straty czasu na zmianę biegów 1-2. Przełożenie używane głównie w rallycrossie i innych dyscyplinach na luźnej nawierzchni.
Grzesiek_Rudy / 2023-04-28 18:48:15 /