Szukałem ogladałem i nie znalałem odpowiediz jakiej bym szukał :D
Mianowicie chodzi mi o zamiane silnika 2.3v6 na 2.8i na początek:
JAK SPRAWDZIĆ STAN WYJĘTEGO Z AUTA 2.8i:
-co odkręcić?
-co powinno mieć jaki kolor?
-czym charakteryzuje sie dobry silnik? (chodzi mi o to co można gołym okiem zobaczyć)
-czym charakteryzuje sie zły silnik?(ewentualnie co wymienić)
JAKIE BEBECHY Z 2.3 ZOSTAWIĆ W AUCIE:
-łapy podejdą?(wydaje mi sie że tak ale pewny nie jestem)
-czy bak od 2.8i jest potrzebny czy wystarczy jakoś to z pompą paliwa rozwiazać?
-czy kolektor wydechowy spasuje sie z wydechem od 2.3?
-jak wyglada kwestia sprzęgła i skrzyni (5 lub 4 N9)?
-jak z kołem zamachowym i rozrusznikiem?
-czy chłodnica sprawna od 2.3 powinna sprostać?
CO NA 100% WYMIENIĆ W 2.8i PRZED SWAPEM:
-wiem zależnie od stanu ale założmy że jest ok?
-silnik troche stał wyjęty z auta jak do niego podejść?(co mu zrobićżeby było mu lepiej :P)
2.8i W AUCIE PODŁACZENIE:
-co będzie potrzebnego z nowych rzeczy w samochodzie jeżeli chodzi o elektryke by wtrysk chodziłjak ma chodzić?
-poza bakiem/pompą jakieś inne zmiany w układzie paliwowym?
Myśle że narazie tyle :D Prosiłbym fachowo, łopatologicznie najlepiej w podpunktach i ze zdjęciami :D (wiem wiem takie rzeczy to tylko w Erze :P)
Możliwe że SWAP ten odbędzie sie na SO 2007 dlatego też chciałbym wszystko wiedzieć wczesniej :D żeby bez sensu nie jeździć 5.1 VV12 :D
SKUN_3M / 2007-03-21 15:03:21 /
Mysle ze odjedziesz z 5.1 v12 i to umieszczonego w okolicach tylnej osi ;)
Mysza liil (EM) / 2007-03-21 15:20:18 /
Myszowaty ty bys sie lepiej wiedzą podzielił a nie :P histerie tu szerzysz :D
Ale co myślisz że aż takie niewykonalne :D?
SKUN_3M / 2007-03-21 15:21:57 /
Buahahahahaha do czego ten silnik chcesz wstawić? :D Przecież jak wyjmiesz do 2.3 to auto przód rozpadnie się na boki :D
Beddie / 2007-03-21 22:13:22 /
dlatego chce wymieniac na SO, zeby ludzie trzymali blotniki :)
pmx (wiewior;) / 2007-03-21 22:45:05 /
do trzymania błotników to ja jestem chętny, a tak poważnie, to nie licząc zasilania paliwem wszystko powinno pasować, nie robię takich rzeczy osobiście, ale kiedyś często swapowałem Taunusy 2,3 na 2,8 i nie pamiętam, żeby mechanicy nadmiernie kwękali, problemem może być sam k-jet - układ niezbyt skory do współpracy, może gażniczek ?
.STICH. / 2007-03-21 22:55:25 /
popieram gazniczek. wtedy jest szanska na wyrobienie sie
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2007-03-21 23:47:02 /
można podzielić na etapy, najpierw swap z gażniczkiem a póżniej zobaczymy.
.STICH. / 2007-03-22 00:07:36 /
o ile w bloku od 2.8i jest opcja przykręcenia pompki paliwowej mechanicznej,
i zamontujesz kolektor ssący z 2.3 z gaźnikiem do 2.8 zamiast k-jeta to swap sprowadza się do wyjęcia i włożenia silnika...
ale jeśli ten k-jet jest sprawny i działał poprawnie w nie odległej przeszłości to polecam pobawić się z nim
powodzenia
rozjechany liil / 2007-03-22 08:16:17 /
no podobno działa i w sumie dobry pomysłos z tym gaźnikiem od 2.3 do 2.8 chwilowo ....
to ma sens :D Dobra panowie teraz prosiłbym dokładniej jak sprawdzic stan organoleptycznie tego 2.8 oraz jak go potraktować po dluzszym staniu ;D
SKUN_3M / 2007-03-22 10:50:57 /
ja to bym założył i odpalił...
rozjechany liil / 2007-03-22 13:45:33 /
Ile to jest dluzsze stanie? Jak stal z rok to wkladac i rura :)
Mysza liil (EM) / 2007-03-22 14:44:56 /
coś chyba mało konkretów w tym wątku, więc czas zamieszać:
- sprawdzić: kompresje, olej i zużycie osprzętu, czasem "coś" może ci powiedzieć osad pod deklami, stan uszczelniaczy, no i skoro to jest już wyszarpane to np. warstwa rdzy na kołach pasowych
- z elektryki przydałaby ci sie cała wiązka skoro do instalki z 2.3 na gażniku chcesz sie wpiąć z k-jetem (nie mówie że inaczej sie nie da, ale tak jest najłatwiej)
- kolektor wydechowy z 2.3 nie spasuje do 2.9 (jeśli dobrze cie zrozumiałem) najlepiej szarpnij cały silnik z dedykowanym wydechem
- nie polecam jeździć z chłodnicą 2.3 przy 2.9 (zależy co będziesz z tym dalej robił)
- silnik na wtrysku potrzebuje bak z pompą do wtrysku, przykro mi
szalony / 2007-06-21 17:58:58 /
Zbieram się również do podpięcia K-jeta i mam juz silnik 2.8 (w miejscu gdzie był 2.0).
Jeśli chodzi o chłodnicę, jeżdzę z chlodnicą od 2.0, z tym że założyłem witrak sztywny (bez wisko) i dodatkowo przed chlodnicą elektryczny z czujnikiem w razie gdyby było za ciepło i ta konfiguracja zdaje egzamin.
Co do baku można go "upgradować", wstawiając przegrodę w środku, albo mieć zawsze duzo benzyny;)
Dobrze byłoby też usprawnić hamowanie, czyli zapiąć wszystko od 2.8i (wentylowane tarcze, szersze zaciski, większą pompę).
Ja mam zamiar założyć tarcze od Mondeo, zaciski od Scorpio i mocowania od Sierry plus dorabiane adaptery, oczywiście z wiekszym serwem i pompą.
Co do skrzyni to V-kowa skrzynia podejdzie spokojnie.
co do sztywnego wiatraka to pompa szybciej siadzie bo jest bardziej obciazona silnik 2.8i jest fajny sam go mam w aucie na skrzyni n9 polecal bym jakas inna bo n9 ma za dlugie przelozenia pozdrawiam
cichymk / 2007-06-21 19:09:46 /
Kiedys nie bylo wiskoof i pompy nie siadaly. Do pracy ciaglej jest przeznaczony specjalny wiatrak oraz większe kółko na pompę niz w przypadku wiatraka z wiskiem.
Mysza liil (EM) / 2007-06-21 19:34:09 /
Dokładnie, witrak jest inny niż ten na wisko.
ja mialem na stale wiatrak byl troszke mniejszy ale w tedy pompa ma wieksze obciazenie bo pracuje pod obciazeniem wiatraka i musi szybciej pasc:P pozdrawiam
cichymk / 2007-06-23 19:42:37 /
co do wiatraków zastęujących wisko, jeden z patentów to równoległe podpięcie 2 wiatraków z poloneza / kanta pod czujnik temp. i wstawienie ich przed chłodnice. patent widziałem wielokrotnie nawet przy RR V8, a ostatnio nawet na żywo w zmocie 2.9 EFI z capri mk1
szalony / 2007-06-25 20:49:31 /
Witam
Chcialbym odswierzyc troche temat.Jestem w stanie kupic silnik 2.8i razem ze skrzynia biegow.Sam jezdzilem tym Capri i silnik ten jest naprawde w niezlym stanie.Najpierw przed swapem chcialbym zrobic remont kapitalny tego silnika,kute tloki,zestaw rozrzadu od Kent Cams.Wszystko dopiac na ostatni guzik.Jak wyglada sprawa walu napedowego od2.3czy bedzie on pasowal do skrzyni z 2.8,czy nie bedzie zadlugi?Czy wydech z 2.3 bedzie pasowal pod kolektory wydechowe od 2.8?Jak wyglada sprawa mocowania silnika do ramy?Tak samo jak w 2.3?Czy na poczatek tak jak wyzej juz ktos napisal bedzie mozna podpiac kolektor dolotowy od 2.3 wraz z gaznikiem pod silnik 2.8Jezeli moglby ktos z was fachowo opisac tego swapa bylbym wdzieczny,ten kto przerobil juz temat i ma to juz za soba.W roznorodnosci innych wypowiedzi nie znalazlem nic konkretnego i fachowego.Prosze nie pisac niemilych i niefachowych komentarzy;o)
Z gory dzieki i pozdrawiam
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-05 23:51:48 /
Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę ale taki swapem zmniejszasz wartość swojego samochodu o kilka tysięcy złotych.
A tak już bardziej fachowo. Wydechy zostają - jeśli kolektory w obu silnikach będą inne to to założysz od 2,3 i wydech będzie mógł zostać , łapy pasują, jeśli skrzynie są tego samego typu to wał będzie pasował.
Jeśli teraz masz skrzynie 4 biegową a przy 2.8 siedzi 5 biegowa to wał nie będzie pasował ... silnik mocuje się do ramy przykręcając go do belki zawieszenia - generalnie każde V6 z rodziny 2.0, 2.3, 2.6, 2.8 jest mocowane tak samo ... wyrzucenie wtrysku na rzecz gaźnika z 2.3 juz wielu przerabiało i jest to możliwe ....
MikeB4 / 2008-06-06 00:36:18 /
szkoda mi tego oryginala co to juz go prawie nie ma :(
ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ / 2008-06-06 00:37:38 /
Dzieki Panowie za podpowiedzi:)Tez troche szkoda mi przekladac silnik.No ale chcialbym poczuc troche wiecej wrazen z jazdy:)Zawsze 2.3 bedzie czekal i bedzie mogl wrocic na swoje miejsce.
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-06 23:06:57 /
A mialo byc 2,3 lepsze od fabryki.2,8 to proscizna.
2.8 na gaźniku ma zaledwie 20 KM wiecej .... czy warto ? Hmmmm
MikeB4 / 2008-06-06 23:18:06 /
Nie warto:):) Udowodnił to Trophy na SO łojąc doope swoim sokołem 2,3 wszystkim 2,8:)
Wlasnie wygralem aukcje na ebay.Silnik plus skrzynia:)Silnik ten zostanie odbudowany od podstaw>Mechanik ktory bedzie pomagal mi w pracach jest specjalista od silnikow szczegolnie angielskich samochodow takich jak Aston Martin Jaguar Lotus Triumph czy Bristol.Z jego doswiadczenia i wiedzy bedziemy w stanie zbudowac silnik o mocy ponad 200km.Co z tego wyjdzie okaze sie na wiosne;)takie sa plany.Teraz czeka mnie wycieczka do Angli po silnik i skrzynie.Link do stronki;)
http://cgi.ebay.ie/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=180247415551&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=008#ebayphotohosting
Pozdrawiam
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-07 00:32:04 /
fajne malowanie tego Caprika :)
Mac13k / 2008-06-07 01:23:34 /
juz nie raz slyszalem od kolegow ze dobre 2,3 na prawde moze szybko jezdzic:)
cichymk / 2008-06-07 16:02:46 /
Moje 2.3 po prostej daje rade do 186km/h.Raz z gory udalo mi sie przelamac bariere 195km/h obroty dobrze ponad 6000tys.Skrzynia cztero biegowa.
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-07 17:09:52 /
z mojego 2.0V6 w grani kombi ostatnio na trasie 160km/h wyciągłem to też chyba nie jest źle ? na skrzyni V i moście od rzędówki 2.0
Pewnie ze nie zle.Buda sama w sobie ciezka w Grani:)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-07 18:40:08 /
Wracajac do tematu Swapa z 2.3 na 2.8.Jak bardzo i czym roznia sie waly napedowe?Da rade cos z nim zrobic przerobic?Tak zeby pasowal?Jeszcze jedna sprawa z przewodami paliwowymi,czy trzeba je wymieniac na jakies grubsze mocniejsze?Czy te z 2.3 dadza sobie rade z cisnieniem?
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-07 18:42:47 /
Pierwsze słyszę, żeby przewody nie dały rady.
Co do wału to jeśli są różne skrzynie to wieloklin na wale - tam, gdzie wchodzi wał w skrzynię. No i różne są długości.
A co do osiągów Twojego 2.3 to nie wiem czy 186 to dużo. Ja miałem 185 ale mam 2.0 R4..
a ja proponuje mierzyć prędkość max w oldfordach GPSem albo radarem policyjnym ;), bo wskazania wsaźników nijak się mają do rzeczywistości...
michalch83 / 2008-06-07 20:27:25 /
Predkosc mierzona byla GPS-em wiec ten chyba nie klamie.Michal co do predkosci maksymalnej mam 4 skrzynie wiec obroty silnika przekraczaly dopuszczalne normy...2.0Pinto jak wiem ma bardzo podobna moc jak 2.3v6 a waga tych pojazdow rozni sie o 100 moze 200kg zawsze to cos:)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-07 20:40:01 /
200 kilo to zawsze to cos??????????
o jezu w sporcie wyczynowym redukcja 200 kilo to wiesz co to znaczy:) nawet w seryjny aucie 200 kilo to jest baaaardzo duzo:)
cichymk / 2008-06-08 00:01:58 /
Ale ta waga ma znaczenie na rozpędzanie - bo na prędkość maksymalną raczej wielkiej różnicy nie robi ....
MikeB4 / 2008-06-08 00:32:51 /
Mysle ze robi roznice i to duza;)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-08 01:50:30 /
2,3 jet cięższy o 30-40 kg od 2,0 pinto
granadziarz_3M / 2008-06-15 12:57:46 /
Panowie czy tylny most od 2.3v6 3.222:1 29/9 poradzi sobie z silnikiem 2.8 ze skrzynia V-tka?Jaka jest roznica w przelozeniu tego mostu?Jak wiecie cos na ten temat podpowiedzcie cos!Dzieki
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-19 23:21:19 /
ja mam most od 2.0 i 2.9 pod maska i most daje rade bez problemu...
Kohito_PS / 2008-06-19 23:25:09 /
Jak jest zdrowy to powinien dac rade, ale skoro mieszkasz na wyspach to spokojnie znajdziesz tam jakas ladna szperke;) za rozsadna kase.
Daje rade to fajnie:o)Bardziej interesowalo by mnie przelozenie...Roznica pomiedzy tymi mostami.Predkosc na poszczegolnych biegach...Czy polaczenie zestawu2.8i plus skrzynia 5 i most od 2.3 nie wplynie na slabsze przyspieszenie predkosc maksymalna itp.
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-19 23:30:11 /
Skrzynia ma te same przelozenia co 4b i o to nie ma sie co martwic. Przez most 3.222 bedzie zrywniejszy, ale nie osiagnie takiej predkosci maksymalnej jak 3.09.
2.8 miało oryginalnie 3.09.
Różnicy w wytrzymałości nie ma żadnej - i tak zawsze satelity się mielą ;)
Co do reszty będziesz miał niezauważalnie wyszże obroty przy tej samej prędkości względem mostu 3.09.
michalch83 / 2008-06-19 23:33:20 /
nie wiem czy każde 2.8i miało 3.09 - ale 3,22 spokojnie da radę ;-))
zresztą
RS 2600 miał 3,22 i 150 KM
RS 3100 też miał 3,22
MikeB4 / 2008-06-19 23:52:07 /
Dzieki za podpowiedzi:)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-06-20 18:44:39 /
Witam
Pytanko do specjalistow;)Czy skrzynia N9 od 2.8i ma takie samo mocowanie do podwozia jak skrzynia typu F z 2.3?Jak wyglada sprawa mocowania walu napedowego do podwozia?Wal od 2.3V6 sklada sie z jednej czesci i z tego co widzialem nie ma zadnej podpory a wal od 2.8 sklada sie z dwoch czesci.Trzeba bedzie cos wiercic spawac?Czy poprostu wkladamy skrecamy i jedziemy?:)
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-07-02 00:39:07 /
wal od 1.3 sklada się z jednej czesci, ale tę i wiele innych "tajemnic" ktore Cię trapią juz dawno spisano na forum. -Po co szukac? -A po co pisać bez przerwy to samo?
Mysza liil (EM) / 2008-07-02 04:52:57 /
Mysza moze fajnie by bylo przypomniec??W tym watku tego nie ma,a mysle ze jest to bardzo wazne i powinno tu byc;o)Moze podpowiesz gdzie to znajde?
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-07-03 00:21:40 /
Panowie to jak to jest z tymi walami??/podpowiecie cos?
MarcellCapri2.3V6Ghia / 2008-07-11 23:30:11 /