logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Jaki most do TAUNUSA TCIII z silnikiem 2.0dohc

Jaki most do TAUNUSA TCIII z silnikiem 2.0dohc

Koledzy sprawa wygląda następująco mam teraz most napędowy od silnika 1.6 ohc a silnik będę montował 2.0dohc ze sierry tak samo skrzynia biegów 5biegów i mam takie pytanie czy ten zestaw będzie dobrze razem współpracował .A może muszę szukać mostu od 2.0 ohc ?Proszę o podpowiedz bo zielony jestem w tym temacie

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-10 13:32:19 /


tzn. dobrze dopóki się nie rozsypie. Lepszy (mocniejszy) byłby most o przełożeniu 3.44 od Taunusów z 2.0-2.3 V6.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-10 14:49:20 /


od 1.6 mialem w 2.3dohc i napier... jak zły, skrzynia MT75. Nic sie nie popsulo mimo srogich batów jakie otrzymywal. Niekoniecznie duże momenty musi przenosić taki most, gdyby był od 2.3 v6 na super oponach, szerokich i klejących, to wtedy musi przenosić duży moment.

Mysza liil (EM) / 2021-06-10 15:30:49 /


Do zwykłej jazdy będzie służył, jednak jeśli dalsze trasy to może być uciążliwe wolne przełożenie.

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-10 19:49:06 /


Jak 1.6 to pewnie 3.78 więc ze skrzynią 5 bardzo dobre połączenie.
2.0 OHC w Taunusie miało 3.75 więc właściwie to samo tylko że duży most.

PL / 2021-06-10 19:55:08 /


Czyli zostawić go ? Mój Taunus ma służyć na wyjazdy w ładną pogodę na weekendy ,zloty ,jakieś spotkania na pewno nie będzie upalania opon ,ścigania się itp. :)

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-10 21:07:11 /


Jak masz 3.78 to bym zostawił.

PL / 2021-06-10 21:23:40 /


Czytalem gdzieś na angielskim forum że kiedyś były robione małe wkłady lsd do zwykłych moatów kohn czy da się gdzieś kupić części wewnętrzne do tych mostów bo mój szybki kohn jest narazie super szybki i zrywny szkoda gdyby kiedys sie zepsuł i już by się nie dało naprawić ??

Tweed / 2021-06-10 21:47:36 /


Jasne, że zostaw.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-10 23:02:49 /


Jak nie zamierzasz się ścigać, upalać, itd., to zmień na dłuższy most... Ten w połączeniu z dohc powoduje zajebistego banana przy każdym dodaniu gazu... I dalej światła, ogień, kolejne światła i tak w kółko :-)

Szramek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-11 00:06:21 /


To jednak zostawię ten most ,nie będę upalał i się ścigał ale banana to chce mieć

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 10:10:23 /


a jeszcze jedna sprawa gdzie znajdę jakieś oznaczenie mostu ,żadnej blaszki nie mam .?

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 10:25:02 /


Pod deklem bedzie wybite i napisane przełożenie mostu.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-13 11:48:51 /


Na kole talerzowym jest wybite i często białym markerem jeszcze napisane.
Jak nie ma to liczysz zęby na kole talerzowym i ataku.

PL / 2021-06-13 12:19:16 /


ok dzięki ,po tych oznaczeniach będę wiedział jakie łożyska trzeba kupić i uszczelniacze ?

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 12:25:43 /


Tak

PL / 2021-06-13 12:35:24 /


Dzięki

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 12:55:18 /


Łożyska półosi są dwa rodzaje, nie zależnie od przełożeń występowało małe lub duże

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 14:01:29 /


Łożyska półosi akurat w zależności od przełożenia były duże lub małe.
Małe tylko w Kóln 3,78 i 3.89.
Duże w Atlas 3.44, 3.75 i Kóln 4.11, 4.44

Małe 30/67/24 (takie samo co w Capri) i duże 35/72/24

PL / 2021-06-13 15:30:49 /


Półosi za to były 3 rodzaje.
Mały wieloklin pod małe łożysko (most Kóln)
Mały wieloklin pod duże łożysko (most Kóln)
Duży wieloklin pod duże łożysko (most Atlas)

PL / 2021-06-13 15:33:57 /


jest jakiś problem z łożyskami żeby kupić? bo chyba najlepiej rozkręcić i zmierzyć łożysko.

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 19:41:53 /


To dziwne bo np w małym 4.11 trafiłem małe jak i duże łożyska to samo dotyczy bębnów. Kłócił się nie będę bo nie o to chodzi ale zajeździlem przyczepę mostów do taunusa i spotkałem różne kombinacje. Co do wielowypustu półosi to zawsze małe mosty miałem jednakowe cienkie ,zaś duże mosty miały grubsze półosie

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-13 20:04:25 /


oznaczenie na moście 71BG-4198-AC G24525

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-14 21:32:16 /


Policz zęby na kole i na walku, podziel i wyjdzie ci przełożenie. Choć wybite też powinno być lub namalowane jak już wyżej było wspomniane

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-14 23:01:12 /


pokrywa odkręcona i numer przełożenia to 3.78

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-07-22 19:28:31 /


Odświeżę kotleta. Z racji że robię porządek z całym tyłem, most, hamulce i inne kwiaty. A w moście co był zamontowany dostaje mi się olej do prawego bębna. To chce montować most 3,44 który sobie miałem od jakiegoś czasu.
Wyczyściłem z zewnątrz z grubsza pomalowałem, zabrałem się za płukanie w środku i zonk. Znalazłem w zupie którą zlewam taką część coś jakby końcówkę wykrętaka do urwanych śrub. Zęby całe tylko na talerzu i trochę na deklu są ślady tarcia.
Zalewać czystym olejem i montować czy robić ten drugi most?

Lukruś / 2022-08-13 15:11:51 /


A może by tak sprzedać :)

Tweed / 2022-08-13 16:23:36 /


Interesuje Cię ten cieknący 3,75/3,78 czy ten 3,44?

Lukruś / 2022-08-13 19:48:37 /


Najbardziej to sama wydmuszka atlasa bo , robiąc teraz obecnego kolejnego będę robił od zera dla kombi , jedyne o co teraz ciężko to szkielet , 50 letnie bebechy w naprawie to zawsze loteria...

Tweed / 2022-08-13 21:29:24 /


Przypomnij mi w przyszłym tygodniu. Bo na bank mam most z dużymi bębnami i tam łożyska strasznie wyły. Ale czy to był atlas, i jakie miał przełożenie to nie pamiętam.

Lukruś / 2022-08-13 22:00:51 /


Dziwne te uszkodzenia, coś większego musiało tam się dostać wcześniej, zwykle pierwsze co tam się psuje, to zrywa się taki kołek sprężysty zabezpieczający ośkę przed obracaniem i wysówaniem. Mi kiedyś z Poznania wracając się zerwał i słyszałem na odpuszczonym gazie jak uderza o wałek atakujący :) jeżeli most ma całe zęby i obraca się luźno to wymień cieknące łożysko na którym jest uszczelniacz, sprawdź tą ośkę i zakładaj. 3.44 jest już dość trudno dostępnym mostem a jest do Taunusa najfajniejszy, i troche mocniejszy jak inne mniejszep

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-08-14 07:44:50 /


Cieknie 3,75/3,78 w 3,44 znalazłem ten element. Ale chyba zaleje świeżym olejem i pożyjemy zobaczymy.

Lukruś / 2022-08-14 09:15:45 /


mi też wysuwająca ośką zniszczyła tak :(. wiec jak już to masz rozebrane to cyknij ją migomatem z obu stron.

Kilgore / 2022-08-15 09:49:46 /


Boje się że jak go rozbiorę to już nie będzie działać.
W którym miejscu jest to zabezpieczenie ośki. To może na serio dla świętego spokoju to heftnę.
Most wygląda na naprawiany. Może te ślady i ten kawałek czegoś jakby z lewym gwintem to pozostałość poprzednich napraw.

Lukruś / 2022-08-15 16:37:28 /


Ta ośka jakby miała luz mimo tego kołka ustalającego heftnąć to na głucho?

Lukruś / 2022-08-15 16:47:21 /


Lub wymiana kosza satelit na taki gdzie ośka nie wypada.

PL / 2022-08-15 17:08:44 /