logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Podłoga ze stali kwasoodpornej??? - za i przeciw.

Podłoga ze stali kwasoodpornej??? - za i przeciw.

Witam
Jako, że idzie zima wielkimi krokami, kapeć sie rozkraczył, podłużnice juz nietegie, a i tak będe wywalał całe tylnie zawiesznie do zmiany mostu to wpadłem na (pewnie głupi ;) pomysł zrobienia zarazem blacharki ( wywalic sinik i skrzynie to małe pifko ;)
No ale zawsze jest ale ;)) Tak sobie myśle, czy nie zrobić tego przypadkiem z kwasówy... Tak się fajnie składa, że w miasteczku w którym mieszkam 200m od mojego domku jest firma, ktora d kilku ładnych lat handluje kwasówą... Ceny mają znośne, panie są miłe i mam tam kupla, wiec wydobycie raz na jakis czas kawałka blachy z odpadów np. 50x20x1 mm nie stanowi wiekszego problemu ;))
Oczywiscie do blacharki kupiłbym odpowiednio gruby i duży arkusz...
Znalazł się tesz w tej mojej wsi blacharz - starszy gosciu, który lubi się bawic przy takich autkach i wstępnie wyraził zainteresowanie projektem.
Teraz najważniejsze - jakie są za i przeciw zrobienia większej częsci podłogi i podłużnic ( głównie tylnich) z kwasówki?? Czym to pózniej malować ( podono można proszkowo - jesli tak to tesz by sie dało załatwic, bo 1km od domu mam fabrykę autobusów ;). Jak znacie jakies duże zalety ( oprócz tej, że nie zardzewieje juz nigdy ;)) i wady to prosze o podzielenie się nimi ;))
Pozdr!

michalch83 / 2006-10-05 22:36:13 /


też. Nie "tesz". :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-05 23:02:58 /


Moim zdaniem fajny pomysł,no i bezproblemowa tego exploatacja :)
A i spawać migiem da się spoko a więc powodzonka:)

MILO mógłbyś kolego pomuc a nie wytykać błędy :(

Pozdro for All.

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-05 23:07:59 /


Pomóc. Nie "pomuc" :)
Spoko spoko. Szukałem właśnie artykułu o takiej blasze i o konserwacji.. Jeszcze nie znalazłem.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-05 23:11:55 /


zardzewieje w miejscach spawow to raz
2 spawasz w innej oslonie iz zwykla blache
najlepszy bylby TIG do tego
proszkowo polakieruja o ile buda wejdzie do pieca ale to akurat nie jest za swietny pomysl
podloga 0.8 podluznice 1.5 i bedzie wystarczajaco

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-05 23:18:19 /


Podloga zostanie a reszte wpier...i,ogniwo galwniczne...

kacheł / 2006-10-05 23:23:23 /


galwaniczne,cos A mi nie smiga.

kacheł / 2006-10-05 23:27:27 /


tesz było zamierzone ;) często tak piszę ;)
Co do rdzewienia spawów to postaram się załatwic drut kwasoodporny - przynajmniej kilka metrów, bo cała szpula to koszt jakis 380-400zl...
Co do malowania to podobno jak sie zmatowi to sie nawet farba 3ma ;)
( musze spróbować, mam jakis kawał kwasówy - jutro go pomaluje i wrzucę za 2 dni do wody ;))

michalch83 / 2006-10-05 23:37:10 /


No dobra, specem nie jestem.. ale tą blachę będziesz musiał połączyć z resztą budy.. Sam Boll na pędzlu może nie wystarczyć i właśnie na łączeniach blach mogą być cyrki.. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-05 23:41:47 /


tylko slonej wody :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-05 23:42:10 /


sie rozumie, że słonej ;))

michalch83 / 2006-10-05 23:43:28 /


do morza moze,w wodzie wolniej koroduje niz w wilgoci-piwnica{stara wilgotna}rosa{moze byc nowa}

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-05 23:52:18 /


Tam gdzie stykac sie bedzie zwykla blacha z kwasowka powstanie ogniwo (roznica potencjalow).Jaka farba bys nie pomalowal predzej czy pozniej zacznie korodowac.Jedyna metoda laczenia metali o roznych potencjalach bez powstawania ogniwa galwnicznego jest przykladanie do siebie tych metali,okladanie miejsca styku materialem wybuchowym i detonownie.Podczas wybuchu matale scalaja sie i taka spoina nie koroduje.Stosuje sie to w przemysle stoczniowym a zajmuje sie tym wojsko,wiem ze robi sie tak ze stala i aluminium ale nie jestem pewien czy dotyczy to rowniez stali kwasoodpornej.W kazdym razie jak chcialbys przeprowadzic taka operacje na swojej furze,to niewiele Ci z niej zostanie.

kacheł / 2006-10-05 23:54:11 /


dlatego najlepiej kwasowke laczyc ze stala bez uzycia 3 komponentu jakim jest drut z miga np. tylko laczyc z pominieciem tego 3....czyli TIG

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 00:11:35 /


Co za roznica jak i tak beda sie stykac kwsowka ze zwykla stala?

kacheł / 2006-10-06 00:15:27 /


odpowiednia ilosc wstawek,przemyslane umiejscowienie klem i aku zostaje w garazu

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 00:18:00 /


Blacha w pełnym zanurzeniu słabo koroduje (patrz blok silnika wewnątrz wypełniony wodą) ....... najbardziej koroduje jak jest : mokro/sucho/mokro/sucho itd.

Albo robisz całe auto z nierdzewki albo ze zwykłej blachy :-)

A czy nity też utworzą ogniwo przewodząc ? tak żeby same blachy sie nie stykały ze sobą - (tylko przez nity) ...jeśli blachy są np. w miejscu łączeń przesmarowane masą na spawy a łatka jest przynitowana pod autem.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 00:18:46 /


Teoretycznie tu tez powstanie ogniwo,w tej sytuacji pirwszy skoroduje aluminiowy nit ale podejzewam ze w praktyce nic sie nie stanie,albo trwaloby to ze sto lat:)

kacheł / 2006-10-06 00:28:36 /


ciiii...kacheu miales o tym nie mowic, tylko wychwalac laczenie blach roznej jakosci o roznych potencjalach - nie pamietasz naszego planu : wszyscy porobia sobie blacharke z kwasowki, a za pare lat tylko nasze fury zostana:P wybaczcie - pozna godzina i juz sie mozg lasuje od kompa:)
a tak na marginesie - kacheu : du hasst recht! nie pakujcie zadnych kwasowek ani super jakosciowo blach, bo tak jak juz wspominal kacheu - zje to szybciej niz sie spodziewacie
Ja wlasnie w tym celu do blacharki kapcia zuzyje innego kapcia, ktory poza tym ze zaliczyl lot w las, z miedzyladowaniem w rowie, charakteryzuje sie wyjatkowa zdrowa buda.szkoda ze ladowanie nie bylo miekkie i przod nabral cech nowoczesnej rzezby:)
pozdro

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 01:34:13 /


Czyli jak zrobie podłegoę z kwaswówki to mi zardzewieją progi i podłuznice, a jak zrobie podłużnice to zardzewieje podłoga???
A miało byc tak pięknie...
W takim razie jakie rodzaje blach polecacie na takową rekonstrukcję??

michalch83 / 2006-10-06 09:29:42 /


albo caly z kwasowki albo caly z blachy

bo inaczej to nie ma sesu
laczenie, szlifowanie .....
nie daje temu dlugiego zywota

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 09:57:50 /


Co do blachy na auto to mozna kupic arkusz St3S lub St4S u mnie nawet tną. Arkusz ma 150 x 200 cm - to zawsze biore cięty na 4 kawałki 50 x 150 cm - tak jest znaaaaacznie wygodniej ;-)

Jeśli chodzi o 0,8 to zazwyczaj potrzeba jej więcej (około 2x więcej) .... zależy od stanu podłużnic i stopnia używania reperaturek (progi, błotniki, nadkola) , ale zazwyczaj pół arkusza 1,2 wystarczy (a czasem nawet 1/4). i odpowiednio arkusz 0,8 (a czasem pół). Wszystko zależy od zaawansowania korozji.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 10:21:39 /


dlatego najlepiej kwasowke laczyc ze stala bez uzycia 3 komponentu jakim jest drut z miga np. tylko laczyc z pominieciem tego 3....czyli TIG

Zakrzak! [2006-10-06 00:11:35] N

#5#

No bo ja tu widzę spoiwo.... nie wiem jak Ty....

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 11:26:34 /


najlepiej to przynitujcie. :P
tego sie tak nie da POLACZENIE 2 roznych materialow bedzie rdzewiec bo jak ktos wczesniej zauwazyl bedzie ogniwo.(w hydraulice jak podlaczysz 2 rury z roznych metali to zawsze koroduje nie??) i nie zaleznie czy dasz spoiwo od kwasowki, czy od stali zwyklej. Jakiego gazu oslonowego bys nie uzyl i jakiej elektrody nie uzyl czy gazu czy co tam jeszcze jest. ale swic ci sie bedzie taka podloga jak psu brzuch.

nmd / 2006-10-06 12:16:22 /


nierdzewka nawet położona na zwykłą stal skoroduje. Przysawana tym bardziej. i to nie tylko w miejscach spawów, tylko po całości. Zadajcie to pytanie Rydzowi. On jest dość na bieżąco z tym tematem.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 13:15:43 /


Filip tam nie ma spoiwa - jest elektroda wolframowa - ale służy ona do przeskoku łuku elektrycznego bez stykania sie ze spawanym metalem z odległości około 2-5 mm ..... jak dotkniesz metalu to tylko popsujesz elektrode.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 15:09:47 /


Na twoim obrazku coś sie dokłada - ale nie jest to konieczne. Świetnie spawa bez dodatkowego materiału , miałem przyjemność sie tym pobawić


http://www.linde-gaz.pl/international/web/lg/pl/likelgpl.nsf/docbyalias/ind_mv_licht2

gdzieś tam w drugim akapicie

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 15:22:50 /


No to w sumie miałem rację :) Pomimo, że się nie znam :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 18:18:03 /


znajomy ma z kwasówki progi tyle że złapane na nity:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 18:30:14 /


ja tez sie tym bawiłem ale ........ skoro mówicie że to wyda.......... nie mówię nie.... ale na dobrą sprawę to to jest tylko topienie... to musi być paskudne....

wezcie mi wklejcie zdjęcie tego bo ja mam wątpliwośći co do celowośći takiej roboty. To się trzyma?

bez drutu tigiem nie próbowałem , a myślałem że ja z kumplami juz wszystkie ewentualnośći na warsztacie przerobiłem.

Może dlatego że zawsze poświęcałem więcej czasu na niszczenie wszystkiego plazmą niż TIGiem.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 21:23:58 /


Heh, zardzewieje, nie zardzewieje ale ile taka podłoga z podłużnicami będzie ważyć?
Obróbka blachy kwasoodpornej (nie mylić z nierdzewką) jest koszmarna. Cięcie, wiercenie, nawet operacje szlifierką są ciężkie a spaw i tak może pozostać widoczny.

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-07 19:47:26 /


Wszysko o ogniwach galwanicznych zostalo powiedziane i to jest święta racja!Jest reguła:karoserie naprawia sie materiałem takim samym lub ciut gorszym jakośćowo.W przeciwnym razie nie pomoze nawet najlepsze zabezpieczenie-poniewaz wykształci sie najgorsza odmiana korozji:MIĘDZYKRYSTALICZNA i pozamiatane:/ z nierdzewki to sobie mozna porobić jakies okucia ozdoby itd.. na motocykl.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-10 01:00:13 /


a co powiecie o samochodzie z filmu 'back to the future' (powrot do przyszłości) ??

http://krotki.pl/11MX

DeLorean DMC 12 mial bude robioną z nierdzewki.

2pac / 2006-10-15 23:30:29 /


a ja myslalem ze z aluminium.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-15 23:44:05 /


Tak, lae była to cała buda, i nie znajdziesz tam blachy zwykłej i nierdzewnej połączonej spawem.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-16 08:18:44 /


Alwax pewnie czytałeś Auto-świat ;-) te jełopy rzeczywiście tak napisały i nawet nie umieściły sprostowania.


Cały trik polega na tym, że aluminium by sie utleniało i śniedziało (miałeś kiedyś wypolerowane alufelgi ?) a nierdzewki warunki atmosferyczne nie ruszają - dlatego auta nie były przeważnie malowane na jakikolwiek kolor.

Pozatym tutaj całe nadwozie jest z nierdzewki a waży tez swoje bo całe auto bodajze 1,6 tony.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-16 10:00:22 /


oo panowie przypomniała mi sie historia przecież niejaki DeLorean (samochód grający w powrocie do przyszłości) był cykonany z kwasówki czy nierdzewki, niepamiętam dokładnie.

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-16 11:06:48 /


właśnie i nim piszemy...

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-16 14:43:04 /


sorki niedopatrzenie z mojej strony:/

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-16 15:50:03 /