nadziałem się ostatnio na coś takiego:
i co wy na to? N9 z lanym dzwonem i to w scorpio?
granadziarz_3M / 2006-08-22 15:46:01 /
były w sierrach z silnikami 1,6 :)
Trójkąt / 2006-08-22 15:48:29 /
hmm ale ja tu widzę rozrusznik po lewej.. czy to jest od v-ki ?? jeśli tak to jeszcze me piękne oczy niewidziały takiego cuda :)
Trójkąt / 2006-08-22 15:50:23 /
hihi..:))
Trójkąt a skąd wiesz,że masz piękne oczy?:))
Długo patrzyleś się w lustro, czy jak..:))))) :P
pozdro
tak, od v-ki
granadziarz_3M / 2006-08-22 16:14:03 /
To na pewno nie R4 , rozstaw srub sie nie zgadza , zeby nie wspomniec o rozruszniku
marian212 / 2006-08-22 16:20:43 /
No scorpio z N9 to normalka, ale N9 z dzwonem na stałe?? Hmmm :) Od v-ki na bank, ale rzeczywiscie dziwaczna :)
Mysza liil (EM) / 2006-08-23 07:27:59 /
Ja tam na skrzyniach się nie znam, ale żeby oryginalnego TRX-a używać jako podstawkę pod co cięższe przedmioty - wrrr!
;-)
Rafał L. / 2006-08-23 11:25:07 /
No wlasnie, nie dajemy juz Granadziarzowi TRXow :)
Mysza liil (EM) / 2006-08-23 12:30:15 /
ten trx, to ten co u Treetopa o zacisk tarł, nie 390 tylko mniejszy.
granadziarz_3M / 2006-08-27 11:39:47 /
Mniejszy czyli 365 mm? Takie były produkowane do Granady, czy to zwykła 14-ka z założoną oponą 365? To tak się da?
Rafał L. / 2006-08-28 16:01:41 /
To jest felga TRX 365 - na calową 14" nie da się założyć opony TRX.
Tylko nie mam pojęcia, z jakiego to auta felga. VW T3 ? Scorpio? Bo Granada nigdy na takich nie wychodziła.
Oficjalny spis Michelina http://www.bihn-pneus.com/htfr/0006.htm w rozmiarze 365 obejmuje tylko felgę 4x108 do Citroena BX i Peugeota 305 oraz 4x140 do Alpine 310 i R5Turbo.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-08-28 18:26:17 /
100 % granada, rozstaw i średnica osadzenia gra, rozmiar kapcia 200/60R365
granadziarz_3M / 2006-09-03 11:51:42 /
Tyle że 200/60R365 to razem daje fi 605, a Grania powinna mieć 190/65R390, czyli fi 637 - dość spora różnica, nie uważasz? Przy 365 Granada musiałaby mieć jakieś 210/65 albo 230/60.
Tu jest średnica zewnętrza jak Taunus/Capri/Cortina, a montaż na piastę z Granady - dziwne co najmniej :)
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-03 14:52:22 /
A moze to od jakiegos taunuska p7 ? Czy za mlode te kola?
Mysza liil (EM) / 2006-09-03 14:57:47 /
Opona i felga TRX w ogóle zaistniały na rynku w roku 1975, więc nawet nie bywały w Grani MkI. Początkowo był straszny szpan - Ferrari, Porsche, topowe BMW etc.
Ale rozmiar 210/65R365 istnieje, więc może istotnie na jakimś rynku oferowano Granię z taki felgami, a tu tylko ktoś przełożył oponę na zbyt niską.
W każdym razie w GB miewała tylko 190/65R390.
Rozmiary opon TRX są tu http://www.michelin-passion.com/passion/front/templates/affich.jsp?codeRubrique=44&lang=EN
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-03 15:13:27 /
Granadziarz, czy na tej feldze jest logo Forda i part number? Jak nie, to może to od Citroëna? Podobno też jeździł na TRX-ach, ale jego rozstawu śrub nie znam.
Rafał L. / 2006-09-05 16:08:18 /
Rafał - jesli nawet Citroeny goniły na TRX, to na pewno nie było cytryny z rozstawem 5x112. Jeśli te felgi dadzą się założyć do Grani, to muszą być albo 5x112 [Ford, Audi, VW, Mercedes] albo 5x114 [choćby Mustang/T'bird].
Toteż popieram pytanie o numer katalogowy.
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-06 19:54:56 /
Niedawno na Allegro widziałem TRX-y, które gość opisywał jako zdjęte z DS-a, niestety nie zapisałem sobie nigdzie tej aukcji, a teraz nie mogę znaleźć. :( Ale trochę się różniły wyglądem. Średnicy felgi nie pamiętam.
Rafał L. / 2006-09-07 15:00:11 /
no więc ten TRX ma znaczek forda i datę produkcji 2/78. Nie ma nr oryginalnej części forda (finis)
Co ty na to Michale???
granadziarz_3M / 2006-09-17 18:50:52 /
No cóż - są na tym świecie dziwy, które nigdy nie śnią się filozofom :)
Całe życie człek się uczy i durny umiera...
Pozdreaux.
KRK 4m / 2006-09-17 19:19:23 /
A tak w sprawie skrzynek. Możecie mnie oświecić "o ssooo choozi" ze skrzynią 4 do vki i historia podobna jak w tej N9 Granadziarza? Kupiłem sobie 5 od dezela, chciałem przełożyć dzwon ze starej 4, a tu taki zonk...
radzieckii / 2006-09-17 21:54:19 /
dziś przypadkowo natrafiłem na ten wątek- mam to samo co radzieckii, skrzynia (do V) 4 biegi, wsteczny przy 1 i do przodu, wajcha przykręcana na 3 śruby, dzwon stanowi jedność ze skrzynią, w którymś wątku Mysza pisał że takie występowały w sierrach
brzezin / 2009-02-19 12:58:36 /
Słaby nie jestem, bo do tej pory tej skrzyni nie zamontowałem ;-P Maroo w Tobie cała nadzieja ;-D
radzieckii / 2009-02-19 15:16:16 /
Ale Radziecki ma najnormalniejszą N9 pod słońcem z odkręcalnym dzwonem.
To czego Radziowi brakuje dzwona pod V-ke?
Mogę odstąpić, mam w zapasie jeden.
Jeśli Radzio w taunusie ma skrzynię 4-kę z odkręcalnym dzwonem to problemu nie ma:)
Ale auta jeszcze nie mam więc nie widzę.
No właśnie w Taunusie mam z nieodkręcanym, ale za to z wyskakującym wstekiem. Dzwon leży w porwanej torbie foliowej, chyba zielonej, obok tej N9. Brakowało mi zawsze większego łożyska pilotującego w silniku, łapy od C3 no i chyba najbardziej motywacji, żeby to wreszcie zrobić ;-)
radzieckii / 2009-02-21 10:35:46 /
Zaraz zaraz, czy mam rozumieć, że to jest skrzynia N9 wykręcona z Forda Scorpio 2.8/2.9 V6?
Sorki Panowie, że odgrzewam kotleta, ale okazjonalnie odwiedzam capri.pl i tylko przypadkiem trafiłem na ten temat.
Tcharec / 2009-10-02 00:28:52 /
Tak, to jest piątka (bebechy dokładnie od N9) wykręcona ze scorpio 2,8EFI.
granadziarz_3M / 2009-10-02 06:34:00 /
Zauważyłem na fotkach u Ptaśka że w N9 ma krótszy dzwon,czyli takiej długości jak w wodzikowej 4b.
Tak wygląda porównanie dzwona od n9 ze sierry a dzwona z wodzikowej 4b
bon / 2010-07-22 00:26:56 /
wałek sprzęgłowy jest adekwatnie dłuższy ...w czym jeździły n9 z takim dzwonem?
bon / 2010-07-22 00:28:52 /
N9 bywały jeszcze w dieslach (1.8 albo 2.3) Sierrkowych.
Kornik / 2010-07-22 07:22:33 /
w 2.3 diesel sierry, po wymianie dzwonu ładnie wchodzą do v6 , do ohca nie pasuje długość wałka
DeMaDeS / 2010-07-22 07:54:13 /
Co nie pasuje, wszystko pasuje ;P Jak nam DOHC siadło z N9 na zamachu od OHC i rozruszniku planetarnym to nie ma rzeczy, które nie pasują ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-07-22 08:07:36 /
Kurde możliwe że to jest od DOHC przedłużona ,śróby od rozrusznika są o innym rozstawie.Kurde muszę zamontować tą skrzynię w jakiś sposób,chyba założę od 4b dzwon i stoczę za długi wałek sprzęgłowy:/
bon / 2010-07-22 10:59:32 /
Zamiast skracać wałek kup podkładkę dystansową między dzwon a bebechy skrzyni.
Konar / 2010-07-22 12:54:27 /
w tym dzwonie rozstaw śrub pod silnik jest identyczny,różnią się rozstawy pod rozrusznik(to chyba pod planetarny).W dohc jest taki sam rozstaw srób jak w ohc??
bon / 2010-07-22 17:15:55 /
Jeszcze N9 występowało z silnikiem 1.8td w sierce i pasuje do v6.
O to mnie chodzi:
http://retroford.co.uk/shop2/product_info.php?cPath=26&products_id=137
Konar / 2010-07-22 21:27:58 /
No ale tutaj to są podkładki i śrUby. :P
;)
bon / 2010-07-22 22:45:51 /
wiesz co, może zamieńmy się, dam Ci N9 do R4 a Ty mi N9 do V6 i nic nie trzeba przerabiać ;D
zapek??? !G.O.P! / 2010-07-22 23:38:05 /
Aaaaa wogóle to coś sobie dziś przemyślałem.
Uwaga dotyczy sprawy założyciela wątku czyli skrzyni niby N9 z lanym dzwonem.
Więc wydale mi się, że to jest skrzynia typ 3, czterobiegowa z wymienionymi bebechami od n9, dołożonym dystansem między skrzynię a dupkę i już mamy N9 z lanym dzwonem. Co Wy na to?
zapek??? !G.O.P! / 2010-07-22 23:41:43 /
Mój dzwon pasuje do pinto,ale inny rozrusznik i blacha inna potrzebna,na szczęście śrUby się nadają:)
bon / 2010-07-22 23:44:51 /
Zapek, jak juz to typ E
zapek - inne średnice łożysk wałka sprzęgłowego...
granadziarz_3M / 2010-07-23 14:18:13 /
Witam. Po zmieleniu zębów w poprzedniej N9 zdobyłem taką od scorpio, podczas przekładania ogona z napędem na linkę okazało się że stara skrzynia miała na końcu wałka sprzęgłowego taki czop z półksiężycem, który mocowany był w gniazdo ogona, N9 ze scorpio już tego nie ma ( zdjęcia ) . Wydaję mi się m. innymi dlatego wałek sprzęgłowy na wyjściu w skorpiowej skrzyni ma większy luz od tamtej... w każdym razie złożyłem to tak, ale nie wiem czy słusznie? Chyba że można a nawet trzeba przełożyć ten półksiężyc?
Zgadza się.
N9 od 2,9 lub limy miały inaczej łożyskowany wałek pośredni (choinkę). Z przodu było łożysko rolkowe, które zastąpiło tragiczne igiełki i wałek któego brak. Miały też inne zazębienie stałe, co skutkuje tym, że wszystkie biegi poza czwórką mają nieco szybsze przełożenia, przy zmianie jedynie wałka sprzegłowego i pierwszego koła choinki.
To doskanała skrzynia.
granadziarz_3M / 2015-08-08 19:45:01 /
Dzięki Granadziarz. Skrzynia już siedzi, musi być nieco dłuższa od starszych N9 bo po przełożeniu ogona lewarek przy wrzucaniu dwójki zahacza w końcowym położeniu o ręczny.
Żeby nie mnożyć wątków zapytam tutaj. Coś musiałem źle złożyć montując nowe sprzęgło od transita 2.5td do 2.9 bo jak poprzednia 5-tka nie zgrzytała przy wrzucaniu wstecznego, tak zaczęła zgrzytać. PO przejechaniu sumarycznei jakichś 100km zęby na trybach choinki powiedziały papa. Przy tej skrzyni też zgrzyta, z tym że jak bieg wbije wolniej to nie zgrzytnie ale wolałbym się upewnić, czy może być to wina źle złożonego sprzęgła?
dźwignie biegów często są inaczej wykątowane (niekiedy w wyniku jebnięcia skrzynią o glebę na szrocie), bo skrzynie mają identyczne rozmiary. Nawet ta z tytułowego zdjęcia była 100% kompatybilna z rozkręcanymi skrzyniami.
granadziarz_3M / 2015-08-08 21:46:40 /
skrzynia ze sierry/scorpio ma inaczej zgiętą dźwignię zmiany biegów.
Pomaga założenie starej albo jep kątówką i jep spawarką ;) i jest git
michalch83 / 2015-08-08 22:56:10 /