Na jakiej zasadzie działa taki bagnet? Mam kontrolkę, bagnet tylko jak to podłączyć ?
DeMaDeS / 2006-08-05 11:17:42 /
Bardzo trafne pytanie!! U mnie kontrolka zupełnie przestała reagować na poziom oleju więc dobrze by było znać zasade działania tego ustrojstwa żeby wiedzieć dzie i i jak z miernikiem poskakać :)
bartek nowakowski / 2006-08-05 23:34:52 /
rozebrałem swój uszkodzony egzemplarz i znalazłem tam cieniutki drucik naciągnięty na plastik który wcześniej uważałem za pływak, wychodzi na to że działa to na zasadzie zmiany rezystancji, czyli jakaśelektronika do tego jest potrzebna, ciekawe czy jest ona połączona z jakąś inna elektroniką czy jest przykładowo moduł tylko od stanu oleju
DeMaDeS / 2006-08-06 08:02:37 /
niewiem dokladnie -ale chyba to tez dziala na zasadzie takiej ze przy wzroscie temp. wzrasta rezystancja tego drucika-a wzrasta temp tylko jak jest w oleju-bo powietrze go tak nie rozgrzeje (podobneie jak wskaznika temp. silnika-dlatego przy zapowietrzonym wariuje) napewno musi byc stan-zanurzenie i chyba temperatura-dlatego na zimnym silniku jest n nieuzyteczny, choc gotowosc do wspolpracy sygnalizuje bo pozatym obwod jest zamykany tez rezystorkiem w glowce bagnetu.. tak to po swojemu jakos skladam w logiczna calosc-ale ile w tym słuszności ...okaze sie
Dobrze Ci się wydaje, z tym, że na zimnym silniku też działą.
Dokładniej - drucik ma rezystancję 8 omów, dostaje na siebie, o ile pamiętam z pomiarów około 120mA prądu przez dwie sekundy.
Jeśłi się rozgrzeje, to rezystancja mu wzrasta, co centralka wykrywa i pokazuje brak oleju. Jak jest w oleju, to olej go chłodzi.
trzypion / 2006-08-07 15:40:58 /
A jak jest on sterowany?? Jakieś coś elektronicznego?? Co ile/z jaką cześtotliwością dokonuje pomiarów??
bartek nowakowski / 2006-08-07 23:55:34 /
W Granadzie jest elektroniczny moduł zajmujący się czujnikami, m.in. poziomu oleju. Działa tylko raz przy włączaniu zapłonu.
Poza tym moduł kontroluje poziom paliwa, płynu w chłodnicy, płynu w spryskiwaczu i zuzycie klocków hamulcowych.
trzypion / 2006-08-08 09:14:25 /
odgrzewamy kotleta w temacie pokrewnym
mam bagnet z czujnikiem, ale oberwane kable, gniazdko wisi obok nie podpiete.
ale gdy poziom oleju jest bardzo niski to na konsolce sufitowej zapala sie lampka oleju. gdy doleje oleju to gasnie. 2 razy sie tak zdazylo mi juz.
czy to jest zbieg okolicznosci, czy jest gdzies jeszcze jeden czujnik?
cisnienie na manometrze na desce, jest raczej w normie.
Leszek "QSi" / 2008-10-04 01:25:36 /
no to ja też bym sie podpiął.
co do kontrolki - mam to samo co Leszek. jak sie zaświeciła to dolałem oleju i już jest git. na samym bagnecie niestety odczyt jest do d....
ale mam inne pytanie ( może wam się wyda głupie ale ja mam pierwszy samochód z wskażnikiem ciśnienia oleju ) - jakie powinny być wskazania?
na wolnych obrotach mam wskazówkę w lewo chyba na pierwszej lub drugiej kresce, po przegazowaniu leci na środek wskaźnika. jeżeli dobrze rozumuję to wskazania są chyba ok? niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę
wąski77 / 2008-10-04 10:56:25 /
wskazowke mam tak samo, tzn na cieplym silniku.
bo na zimnym mam na niskich obrotach ok. polowy a przy dodaniu gazu wychodzi do 2/3.
dziwi mnie tylko odczyt czujnika ktory nie jest podlaczony ;)
Leszek "QSi" / 2008-10-04 11:43:01 /
ciśnienia oleju:
silnik - obroty jałowe - obroty próbne
OHC - 0,21MPa - 0,25MPa
DOHC - 0.16MPa - 0,31MPa
CVH - 0,103MPa - 0,252 MPa
1,8 D - 0,075MPa - 0,15MPA
2,3D - 0,15MPa - 0,3MPa
Zeby stwierdzić poprawność wskaźnika, musiałbyś podpiąć manometr ze skalą cyfrową, a nie z kreskami.
Wyczytałem też, że ciśnienie nie może być za wysokie . Przy benie i 1,8D 2000/min ciśnienie max 0,5MPa , 2,3D przy 3000/min ciśnie max 0,5MPa.
pozdrox
czujnik w bagnecie nie mierzy ciśnienia oleju bo jest zanurzony w oleju w misce, na który działa ciśnienie atmosferyczne i przedmuchy spalin z cylindra. olej pod ciśnieniem wytworzonym przez pompę olejową jest tylko w układzie smarowania.
taunus78 / 2008-10-17 21:26:02 /
Jak sprawdzić taki czujnik i ewentualnie naprawić?
cezaryg / 2020-06-01 19:36:03 /