Zakupiłem gaźnik do 2,3 V6. Miał być identyczny jak u mnie , ale okazało się że różni się jednym detalem - nie ma powrotu paliwa z komory pływakowej. Zależy mi , aby go zrobić , ale jak ?
Z nabiciem rurki nie ma problemu , ale co w środku zrobić ?
To dokładnie ten gaźnik :
http://www.capri.pl/image/car/801/51820
Pozdrawiam , czekam na sugestie :)
marian212 / 2006-06-12 18:28:50 /
Zastosuj lepiej fuel trap, czyli rozgaleziacz cisnieniowy paliwa przed gaznikiem, najlepiej z granady mkII lub sierry (deko wiekszy).
W gazniku trzebaby wywiercic dziurke, nie chce strzelac ze srednica, ale sporo mniejsza niz przy kroccu dolotowym, mysle ze ok fi 3.
Mysza liil (EM) / 2006-06-12 18:38:25 /
Witam Mysza ma apsolutnie racje rozdzielacz paliwa, prosto i szypko pozdrox.
Właśnie nie chodzi mi o szybko i prosto , tylko oryginalnie :). będe kombinował z nawiertem nowej dziurki.
Dzięki za wskazówki.
marian212 / 2006-06-12 22:07:10 /
No to od razu szukaj oryginalneju pompki paliwa, o ksiazkowym cisnieniu, oraz trzpienia o oryginalnej dlugosci i podkladki o oryginalnej grubosci :) Bo jak pompka bedzie dawac za duzo, a z ta dziurka bedzie cos nie tak, to bena sie przeleje wierzchem gaznika, albo bedzie pił jak smok. Moja jedyneczka ostatnio 20 na setke :) Po wymianie pompki paliwowej oczywiscie :/ Fakt ze powrotu nie ma wogole. A moze sie podlacze pod ten post z pytankiem. Czy zakladajac pod pompke podkladke, zmniejsze sensownie jej wydajność tak zeby dzialalo bez przelewu? Bo wydaje mi sie ze poki co to cisnienie paliwa topi mi pływak :/
Mysza liil (EM) / 2006-06-12 22:18:53 /
Myszo , ciśnienia tłoczenia nie zmniejszysz przez podkładkę , ale przez "osłabienie" sprężyny na trzpieniu pompy. Pompka tłoczy , gdy ten trzpień jest w fazie "powrotu".
Co do przelewu - mam nadzieję że mi sie uda. Nie chcę zniszczyć taką głupotą nowego gaźnika :(. Oglądne pierwsze jak to wygląda w starym.
marian212 / 2006-06-12 23:01:05 /
ale z podkladka trzpien ma krotszy skok
pmx (wiewior;) / 2006-06-13 00:08:32 /
nie mozna przeciez dac podkladki i zostawic stary popychacz bo bedzie luzno latal i zaraz rozwali walek lub pompe
jak pod pompa byla podkladka to popychacz byl dluzszy, w zasadzie nie wiem czemu to sluzylo
camaro / 2006-06-13 00:21:09 /
No dobra, OK. Moze uda mi sie zamontowac oryginalna sprezyne do zakupionej pompki, chociaz nie jestem pewien ze ich konstrukcja jest identyczna.
Misiu212, przeciez napisalem ze wydajnosc a nie cisnienie ;)
Co do podkladki, Camaro - mysle że sluzyla ona jako izolator termiczny.
Ale czy napewno luz poosiowy trzpienia rozwali wałek?
Mysza liil (EM) / 2006-06-13 06:07:04 /
Mysza, a sam sobie nie możesz założyć regulatora od dwójki? a powrót zrobić do trójnika przed pompę jak nie masz miejsca w zbiorniku.
granadziarz_3M / 2006-06-13 07:12:00 /
To ja się podepnę. :)
Problem tkwi w... no właśnie
1) problem z odpaleniem po dłóższym postoju, np po nocy - musze go chechłać z 20-30s. zanim odpali
2)primo - po wdepnięciu gazu zamiast wkręcać się na obroty dusi się i czasem gaśnie - na wolnych chodzi równo - a jeżeli nie gaśnie to muli się i wkręca po ok 2s.
3) A dla urozmaicenia po odpuszczeniu gazu obroty spadają... do zera i gaśnie.
Silnik 2.3 79r. solex 35/35. Co to może być i jak z tym walczyć??
.:1379:. / 2006-06-13 07:28:31 /
Silnik nie gazowany
.:1379:. / 2006-06-13 07:29:22 /
1-2 ssanie nie działa
3 regulacja!
Mysza liil (EM) / 2006-06-13 07:39:32 /
1) ssanie , zaworki w pompce paliwa nie trzymią i/lub zaworek pływaka.
2) zaworki w pompce paliwa nie trzymią i/lub zaworek pływaka i/lub pompka przypieszcza mechanicznego w gaźniku (mechaniczny wtrysk benzyny)
3) regulacja / lewe powietrze / amortyzatorek od przepustnicy :)
marian212 / 2006-06-13 08:33:52 /
zaplon bardzo pozny, platynki
pmx (wiewior;) / 2006-06-13 12:34:02 /
to moze podziele sie swoimi doswiadczeniami. Mialem gaznik bez powrotu i zalewalo...Gaznik nie byl nowy ;) na wiertarce kolumnowej wywiercilem otwor w przelewie taki jak powinien byc (sprawdzane na innym gazniku) zapakowalem ustrojstwo do samochodu i .... przy 2500 obrotow dostawal czkawki. W zwiakzu z tym musialem wyjac z innego strego gaznika miedziana przeslone powrotu (Mysza, moim zdaniem srednica otworu jest znacznie mniejsza niz 3mm) i poszlo malinowo. W zwiazku z tym moja rada- najpierw sprawdz jaka srednice powinna miec przyslona powrotu i wtedy dopiero berz sie za wiercenie- bedziesz mogl ominac zakladanie dodatkowej przyslony.
Pozdrowienia
Yendrek / 2006-06-14 10:24:44 /
Nie wiem po co tyle kombinowania z wierceniem gaźnika. U siebie a obecnie u Wroniastego nabyłem gaźnik także tylko z jednym wejściem. Do tego dołożyłem rozdizelacz widoczny na zdjęciu(troche mało szczegółowe zdjęcie) i żadnego problemu z tym nie było. Samochód palił malutko, braku mocy przy wyższych obrotach nie notowano.
po to;-)
"Właśnie nie chodzi mi o szybko i prosto , tylko oryginalnie :). będe kombinował z nawiertem nowej dziurki.
Dzięki za wskazówki."
marian212 [2006-06-12 22:07:10]
bobik liil / 2006-06-14 11:57:42 /
faktycznie wiercenie będzie bardziej oryginalne niż coś co jest dedykowane do tego gaźnika... ale cóż Trahit sua quemque voluptas.
hmmm :) , już trochę odkręce.
Gaźnik w mojej MK3 jest oryginalnie z powrotem paliwa w samym gaźniku. Ale wypatrzyłem na ebay fabrycznie nowy gaźnik to tegoż modelu , z tym samym numerem , z tego samego roku - jednym słowem IDENTICO. Nie chciałem ruszać oryginalnego gaźnika , bo chodzi świetnie , ale 26 lat i 77 tyś przebiegu robi swoje , wiec zdecydowałem sie nabyć nowy gaźnik. Przyszła paczka , otwieram , i co ? Nowy gaźnik jest ciut inny ;( , napisałem do niemca , co sie dzieje , a on mówi że miał partię gaźników , i myślał że są te same. Jednak nie były , Gaźnik który dostałem różni się tylko i wyłacznie brakiem powrotu. Maszyna musi być taka jak fabryka ją wydała , ale nie każdy to rozumie , ale cóż ....... "żarłPanżur ;)"
marian212 / 2006-06-14 15:04:07 /
Jasne. Rozumiem Twoje intencje ale nie zmienia to faktu że uważam je za nie logiczne i nie konsekwentne. W imie oryginalności będziesz wiercił i motał... fakt nie mam przed sobą solexa i nie pamiętam jakich środków taka akcja by wymagała, ale pomysł hmm...
Marian, a nie da sie przełozyć z tego strego gaźnika pokrywki z tym przelewem? A zworki i inne takie włożysz z tego nowego. Będziesz miał nowy gaźnik, z elementami starego, bez wpływu na sposób działania...
własnie sęk w tym , ze cały zespół króćcy z wężami to integralna część "bloku" gaźnika. Nie ma szans nic zrobić , a jeśli nawet , to mijałoby sie to z celem , bo wiecej byłoby ze starego gaxnika niź z nowego :)
Ale mam już sposób - jak zrobię , to się pochwalę :)
marian212 / 2006-06-16 23:37:30 /
No to ja też sie podepnę do wątku. Problem mam podobny. Gaznik 35/35 zrobiony od podstaw, na nowym zestawie reperaturek, wypolerowany - ino korpus od gaznika sie zepsul ( no dajmy na to ze ja zepsulem ;)
Teraz szkopuł. Moge miec taki sam korpus tylko bez powrotu paliwa. ( oryginalnie mial mój gaznik powrót). Od czego dokładnie szukac rozgałęznika ( tego powrotu) - i czy macie jakies zdjecie jak to wyglada dokładnie.
No to chya na tyle. AA jeszcze - czy z gaznikiem bez powrotu i powrotem ze sierry, ew. granady zalozonym miedzy pomką paliwa a gaznikiem nie bedzie mi przelewał gaznika ??? albo dawał za mało??
Pozdr i dzieki za odpowiedź.
michalch83 / 2006-07-31 15:47:23 /
Michal ja mam taki rozgałęźnik i mogę Ci jego zdjęcie zrobić -> nie wiem tylko od czego on jest... ale chodził z tym gaźnikiem od którego korpus możesz mieć i nie było żadnych problemów:) Pozdroxy
Wroniasty / 2006-07-31 16:10:23 /
Z tego co wiem to był/jest ten zaworek zwrotny on od ściereczki :)
czy ktos powie cos na temat tego zaworku, gdzie mam tego szukac, bo nie mam gdzie powrotu do zbiornika podłaczyc?
Odświeżę, bo mam małą zagwostkę: Mam zamontowany w Prosiaku gaźnik Webera 34/36 DGAV. Mam tam króciec powrotu paliwa do baku. Ale wcześniej była tam zamontowana szuflada, w której od króćca powrotu był po prostu wężyk przelewowy skierowany w kierunku gleby (oryginalnie). Co mam teraz zrobić jeśli chcę ten wężyk jakoś podłączyć ale nie do baku? W szufladzie nie przelewało mi paliwa, w Weberze sądzę, że będzie i to często więc chcę zrobić jakieś obejście ale nie do baku. Nie mam czasu ani siły na prowadzenie tam przewodów, ściągania baku itd.
Mam wymontowane ze Sierrki takie ustrojstwo jak na fotce (z wcześniejszego postu Myszy wynika, że to tzw. "fuel trap"). Mogę tego użyć? Jeśli tak, to JAK TO PODŁĄCZYĆ? Wg tego jak sobie pozaznaczałem na Sierrce to: któciec 4B zasysał paliwo do gaźnika, 5A był powrotnym do baku a ten odkryty pompował paliwo przez pompę.
oczywiście, fotki zapomniałem :)
między pompę a gaźnik daj trójnik, od trójnika jeden do gaźnika a drugi między bak a pompę, na przewodzie od trójnika do wężyka między bakiem a pompą daj zaworek zwrotny.
brzezin / 2009-09-22 21:44:54 /
Sorki Brzezin, ale próbowałem to sobie jakoś rozrysować... i utknąłem. Może już zmęczony jestem (głowie mnie nap..dala, to fakt) ale czy mógłbyś mi jakoś to rozrysować? Aha i jaki zaworek zwrotny? Ten fuel-trap ze zdjęcia?
dobrze sobie to opisałes akurat przy takim czyms grzebałem dzisiaj w sierce,,
niczego więcej nie potrzeba to co na fotce i wyjścia tak jak opisałes..
czyli przewód z baku do pompki, z pompki do tego ustrojstwa pod dzyndzel gdzie na zdjęciu niema żadnego przewodu.. z ustrojstwa prosto.. ten jeden do gaźnika.. a ten który zaraz przechodzi w cienki plastikowy to powrót do baku, zresztą jak się dobrze przyjrzec to wszytko na tym ustrojstwie jest oznaczone strzałkami wpływ wypływ paliwa.. i na przelewie jest R
Milo, nie myl pojęć :) Nie miałeś poprzednio szuflady, tylko motorcrafta 1V i on nie ma króćca powrotnego, tylko odpowietrznik :)
W zasadzie to teraz ten króciec w Weberze możesz zaślepić po prostu i tyle.
gryziu liil (EM) / 2009-09-22 22:16:55 /
coś takiego na szybko, zaworek zwrotny kupisz w każdy motoryzacyjnym za kilka zlociszy, ten tzw regulator ciśnienia co masz w scierce nie będzie pasował.a jeśli dalej będzie go zalewał to możesz wyregulować wydatek pompy poprzez podłożenie pod nią grubszej podkładki
brzezin / 2009-09-22 22:18:07 /
Eddie, ale ja nie mam właśnie powrotu do baku!!! W tym rzecz. Wiem, jak to było w Sierrce ale Sierrka ma powrót do baku. Z tego co napisałeś wynika, że znów musiałbym mieć powrót beny Z GAŹNIKA nie podłączony do niczego. A ja chcę żeby to paliwo nie przelewało mi się na glebę tylko wracało gdzieś, skąd ponownie byłoby zassane. Ale nie do baku, bo do baku ciągnąć przewodów nie chcę.
w sumie ten fuel-trap możesz zastosować jako trójnik między pompą a gaźnikiem
brzezin / 2009-09-22 22:26:03 /
MILO, wez sie ogarnij. Skąd paliwo ma byc zasysane jak nie z baku? Jak chcesz mieć powrót, to ciągniesz przewód do baku. Nie ma innej opcji. Fuel trap od sierry moze byc, wtedy zaślepiasz poprostu krociec powrotny og gaznika. Zasilanie idzie do gaznika przez FuelTrap, a trzecim przewodem z niego DO BAKU!
Mysza liil (EM) / 2009-09-22 22:29:01 /
jak mi sierra szwankowała.. to pominełem to ustrojstwo... działało jeździła.. ale mocno ją przelewało.. spalała na trasie 15/100 heh.. ogólnie w dziobaku zaślepiałem wielokrotnie przelewy paliwa wychodzace z gaźnika.. i zawsze było ok żadnych probemów..a w tym gaźniku ze sierry.. niebardzo zdawało to egzamin
a zamontowanie tego ustrojstwa nie mając przelewu do baku to raczej mija się z celem
Mysza, no właśnie nie. Brzezin chyba jako jedyny skumał o co chodzi. Chodzi o to, co na schemacie - żeby paliwo nie wracało do baku ale jakoś wracało poza pompę (między bak a pompę). O coś takiego mi właśnie chodziło, jednak nie do końca, bo na schemacie nadal nie ma powrotnego wężyka z gaźnika. Ja myślałem o czymś takim (foto), gdzie na niebiesko - nie ma tego trójnika) ale paliwo z wężyka przelewowego trafia właśnie gdzieś do obiegu a nie w glebę. Nie chcę zasklepiać tego otworu bo nie mam zaufania. Może mi będzie zalewać gaźnik a może mi porozpierdziela membrany w środku...
Aaaa!! poczekajcie! Tak się zacząłem przyglądać temu fuel-trap'owi i on kurcze też nie ma wejścia na przewód np z gaźnika (jako powrót). !! On ma wejście w pompy do ustrojstwa, a potem z ustrojstwa do gaźnika i jeśli się przeleje (chyba w ustrojstwie wpierw, a nie w samym gaźniku) to jest wywalane z powrotem do baku. Więc jeśli miałbym jednak zaślepić otwór w gaźniku i zainstalować fuel trap to bez powrotnego wężyka do samego baku mogę to zrobić z pomocą zaworka zwrotnego gdzieś między pompą a bakiem (jak rozrysował Brzezin) ? Będzie to hulać?
tak na logikę, to jeżeli gaźnik ma powrót, to paliwo musi wrócić do baku,
miałem taki przypadek, ze mechanik przekładając mi 2,0 do budy 1,6 zaślepił powrót z gaźnika / z braku linii paliwowej powrotnej do baku / ,
pieprznęło to szybko i bardzo obficie, niewiele brakowało, żeby mi się spaliło auto
.STICH. / 2009-09-22 23:08:31 /
Jeśli dobrze kojarzę to fueltrap ma 3 króćce.Jeden to pobór paliwa z zbiornika paliwa,drugi to zasilanie pompki paliwa a trzeci to powrót paliwa z gaznika.Fuel trap spełnia funkcję zaworu obejściowego w ukł.zasilania paliwem.Gdy gaznik ma pełno paliwa w komorze to zawór iglicowy się zamyka i dalsze pompowane nadal przez pompkę paliwo kierowane jest znowu do fuel trapa w celu ponownego powrotu do pompki paliwa.Tak ja to rozumiem.
Niezupełnie Maroo. To ustrojstwo ze zdjęcia, które wymontowałem ze Sierrki ma owszem, trzy wyjścia ale: przez jedno dostaje się bena z pompy paliwa. Drugim jest pompowane dalej do gaźnika a trzecie wyjście to powrót z fuel-trap'u do baku.
Dodam tylko, że w tej Sierrce był Weber ale ten z elektroniką podtrzymującą obroty biegu jałowego.
Zaślepiłem w cholerę. Nie wiem jak będzie później ale dziś zalewało go okrutnie. Za rurą wydechową to aż szczypało w oczy :)
No dobra, następny problem: Pojechałem dziś do Stefanii (specjalistka od gaźników) żeby się dopytać o regulacje na analizatorze itd. i opowiedziałem o przelewającym gaźniku. No i kobita powiedziała, że zaślepienie króćca powrotu do baku nie ma żadnego wpływu na zalewanie gaźnika przez paliwo. WTF? :/ to ja już nic nie rozumiem.
A zalewanie gaznika nie zalezy od zaworka iglicowego w gaźniku i odpowiedniej szczelinie między pokrywką gaznika a pływakiem?
UglyKid / 2009-09-24 19:39:34 /
No sprawa się po części rozwiązała. Dymienie okazało się zwykłą parą wodną a jak zacząłem gmerać przy aparacie zapłonowym to i praca silnika się zmieniła. Jak chodzi na wolnych tak koło 5 minut i go przegazuję to wali taka solidna chmura pary i zaraz potem jest spokój. I już nie ma tego ostrego zapachu. Może się musiał po prostu przepalić. No i możliwe że jak się jeszcze wybiorę na przejażdżkę to z wydechu poleci jeszcze syf z częściowo czyszczonych przeze mnie kanałów wydechowych w bloku..
i co ty bys bezemnie zrobil:P
tazzman / 2009-09-24 20:48:53 /
i tak oto natrafilem na zjecie Milo sprzed dwoch lat.
"4B" jest do gaznika?
Ja mam odwrotnie, i zastanawialem sie czemu na benzynie nie zawsze dziala ;)
pmx (wiewior;) / 2011-01-25 13:12:58 /
nawiasem mowiac jest to regulator cisnienia paliwa (wg ksiazki do sciery), skoro go montowali (w przeciwienstwie do np. podwojnego Webera albo DAAZa bez przelewu, ktore sa podpiete bezposrednio pod pompe) to znaczy, ze szuflada nie umie sobie sama zamknac wlewu paliwa bo ma za maly plywak. A w kazdym razie jest bardzo wrazliwa na wahania poziomu w komorze plywakowej.
W sumie szuflada jest kobieta, wiec wiadomo ze ma fochy.
Gdyby to nie bylo absolutnie potrzebne to Ford na pewno by tego nie montowal ;)
pmx (wiewior;) / 2011-01-25 13:19:58 /
Odgrzeje kotleta i zapytam po co na rysunku brzezina jest zaworek zwrotny?
mishq (Mateusz G.) / 2019-08-13 12:59:29 /
Obstawiam, że po to, żeby paliwo się tylko mogło cofać do baku/przed pompę, a nie na odwrót.
Po to, że bez tego zaworka/dławika pompie łatwiej by było kręcić cały czas paliwem w bypassie niż pobierać je z baku.
gryziu liil (EM) / 2019-08-13 15:41:16 /
Wpiąłem tak jak na rysunku ale coś to nie działa tyle że ja mam powrót w gaźniku i ten fabryczny wężyk powrotu jest zatkany i nie chce go używać a chce żeby paliwo z powrotu trafiało przed pompę i do gaźnika. Na razie to pompka wysysa paliwo z komory.
mishq (Mateusz G.) / 2019-08-23 15:05:52 /
Tak zrobilem jak na fotce i jakoś działa przynajmniej na wolnych obrotach
mishq (Mateusz G.) / 2019-08-23 17:37:10 /
Nie lepiej powrót dać przed pompę paliwa jak już? Chyba, że coś źle patrzę.
Al_Coholik / 2019-08-23 17:40:14 /
A nie możesz tego powrotu zrobić tak jak ori było?
Teraz jest bez sensu.
Przed pompę też będzie lipa bo pompa będzie ssać powietrze z komory pływakowej zamiast paliwo z baku.
Zaślep powrót albo zrób jak było w orginale - do zbiornika.
szwagierr / 2019-08-23 18:13:45 /
Dokładnie szwagierr tak było jak piszesz. Teraz jest bez sensu ale działa chociaż nie do końca tak jak bym chciał bo nadal jakieś ciśnienie jest w przewodzie. A właśnie chodzi mi o to żeby tego ciśnienia tam nie było.
Oryginalnego powrotu nie mogę podpiąć nie wiem czemu Piter M nie kazał.
mishq (Mateusz G.) / 2019-08-23 18:17:37 /
Zamontowałem fuel trap od sierry i auto stoi tydzień i paliwo w filtrze jest, nic nie ucieka. Tyle ze wydaje mi się że łatwiej teraz zalać silnik przy odpalaniu pewnie by trzeba zmniejszyć poziom paliwa w komorze pływakowej czy się mylę?
mishq (Mateusz G.) / 2021-08-04 12:03:23 /
mishq (Mateusz G.) / 2021-08-04 12:04:19 /