logowanie | rejestracja
capri.pl » klub » nasze samochody » Perana

Perana i jego samochód #2

Mam 20 lat, studiuje zaocznie informatykę na Politechnice i pracuję jako bibliotekarz w Centralnym Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Zabytkami zarażony jestem od okresu wczesnopieluchowego, kiedy to mój starszy restaurował, a potem przez parę lat jeździł pojazdami typu Fiat 500, Renault Dauphine, R8 Gordini i Volvo Amazon. Potem ociec musiał zacząć zarabiać kasę (mam jeszcze 2 starsze siostry), więc siłą rzeczy oldtimery poszły na bok. Ale zebrał po stodołach od Przemyśla po Szczecin i zwiózł do garażu (80 m kw.) niezłą kolekcję, z której do dziś zostały Fiat Abarth 1000, Steyr Puch 650, Seat 124E i Mirafiori Volumetrico Abarth. W międzyczasie moja matula straciła resztkę cierpliwości do swojego 35-letniego VW 1200 i dała mi go po maturze (2001) do jeżdżenia. Garb jest klawy - motor tuningowany przez Oettingera (ponad 60PS), podwójne zegary od Karmanna, alufelgi (ale bez szaleństwa - 185/65R15) na dystansach, dołożyłem jedynie kubły Bimarco.

Jak większość ludzi w moim wieku zachorowałem pewnego dnia na bulgot V8 - nie pamiętam, czy był to Range Rover, czy jakiś zdezelowany Oldsmobile dudniący głucho pod hipermarketem, ale wirus chwycił. Zacząłem szukać po necie różnych Firebirdów, Camaro, Mustangów, Cougarów (Corvette jakoś sobie szybko wybiłem ze łba) i wymyśliłem Chevroleta Commodore - brazylijską mutację Opla Rekorda z lat 66-72 z małym (3.8) motorem GM V8, robioną naście lat temu w Brazylii. Opel taki (dwudrzwiowe coupe, szyby bez ramek, tylne boczne opuszczane - pełny hardtop z winylem, coś wtypie starej Granady coupe) stał za 2000 zł z motorem z "poldka" w Zakopanem. Wystarczyło kupić motorek Rover V8 (nie wszyscy pewnie wiedzą, ale to jest oryginalna amerykańska V8 z Buicka z lat 50-tych, aluminiowa, lżejsza od większości europejskich V6) w pobliskim warsztacie "terenowców", którzy nagminnie pakują to do UAZów itp. wynalazków, sprowadzić z Rio atrapę, emblematy, napisy i finał. Wtedy to starszy pokazał mi zdjątka czerwonej "kaprychy" V8 w budzie Mk I restyling, zrobione na jakimś salonie tuningowym w hitlerowie (to auto obfotografował też MK w Duelmen i jest na stronce). Po nitce do kłębka dotarłem do wiadomości o Peranie i "amerykany" poszły do kąta. Starsza siostra mojej Pani mieszka od paru lat w USA, gdzie zaobrączkowała się z jankesem, który ciągle gdzieś fruwa. Nathan był w listopadzie 2001 kilka tygodni w RPA, gdzie po nieskomplikowanych poszukiwaniach upolował (na moją prośbę) Peranę, którą kupił (na siebie) i wyjechał nią do Namibii. Stamtąd auto poszło statkiem do Bremy, a Nathan za tydzień poleciał samolotem do Hamburga. Przerzucił furę do Frankfurtu, gdzie mieszka chrzestny jednej z moich sióstr, odebrał sobie kasę i poleciał Jumbo-jetem do NYC. W lutym Nathan zrobił formalną darowiznę Perany w USA na swoją żonę, a ona ma w sierpniu wpaść na parę miechów do Kraka. Wyląduje we Frankfurcie, ja ją tam odbiorę, łykniemy Peranę z garażu wujka i lecimy do PL. Ona zgłosi to na granicy jako przesiedlenie, bo auto ma kierownicę po angielskiej stronie, i inaczej nie da się go wwieźć do nas.

Jesień-zima zostaną poświęcone na remoncik, przełożenie kiery, pedaliery, zegarów i wycieraczek na euro-stronę. Chciałbym jeszcze w tym roku zarejestrować auto na polskie tablice - oczywiście na razie na Kaśkę, ale ona zaraz po Bożym Narodzeniu wraca do USA, więc praktycznie to ja już nim będę jeździł. Auto musi po przesiedleniu być w Polsce przez 2 lata jej własnością, a potem darowizna (stary rupieć, pani kierowniczko, wart 500 złotych...:-)) i finał.

W tzw. "międzyczasie" nabyłem drogą zakupu od Kolesia z tej stronki zamieszkałego w Zabrzu widoczną na zdjątkach paściastą Mk I 2300 GT. Chciałem poznać tajniki Caprika zanim dosiądę Perany, ale z braku kasy nie stać już mnie było na coś na poziomie - jak to mówią "nie pieniądze i nie auto". Dupę rozbił mu Berliet, któremu zabrakło ABSu, więc lampy wsadził takoż z Ikarusa (pracował w MPK), a wszystkie chromy, listewki i napisy do dziś brakują (pomocy!!!). Oryginalne lampy do Mk I już dostałem od Sebustusa N-W (Krakus, ale nie centuś - wieeeelkie dzięki), do wymiany jest cała elektryka, do roboty blacha i lakier. Może zdążę do sierpnia - jeśli nie, to będę robił równolegle V6 i Peranę, a tłukł się dalej Chrabąszczem.

  Ford Capri Mk I 2300 V6 GT XL

Komentarze

GRATULACJE11

[anonim] [2002-05-22 02:17:31]


POWALILO MNIE TO AUTKO

GRATULACJE!!!!!!!POWODZENIA W PRACY ITP. BLASZAK JEST ZAJ.....STY
JUZ TERAZ WYGLADA WPORZO...MAM TYLKO NADZIEJE ZE NIE SPROFANUJESZ GO TUNNINGIEM....JESZCZE RAZ POWODZENIA

[anonim] [2002-05-22 02:23:21]


Nice

Ooooo co ja widze, auto od Daniella, ehehe zrób zdjęcie tyłu bo mnie intrygują te lampy ;-) powodzenia przy pracach ... PS. jest tam silnik ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-05-22 09:38:15]


A te felgi....

Prawdzivy lowrider.... Mily samochod.... Pozdrovenia...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie [2002-05-22 10:04:41]


Gratuluje zakupu, widze ze coraz wiecej Capri przybywa w Krakowie. Gdybys potrzebowal jakies czesci to daj znac, moze jakos pomoge.

Gacu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-05-22 11:23:51]


Chcialbym go zobaczyc ! ,wiec moze spotkanko!!
Pozdrawiam : Sebastian N-W

Sebastian NW [2002-05-22 14:50:49]


krakowiacy

trzeba bedzie sie kiedys jak juz kardy porobi z autami jakis zlocik u nas zorganizowac ja jestem za co prawda sam mosze swoj nabytek jeszcze wyremontowac i pomalowac a przedewszystkim oplacic a to jest boooool ale ja tu gadu gadu a trzeba pogratulowac nabytku bo jest czego :) tak wiec hyle czola i jeszcze jedno do kuby jest jeszcze w krakowie koles jezdzi granatowym capri mk3 i nie mial pojecia ze istnieje ta strona i moze sie niedlugo tu ujawini bo go z jagoolem uswiadomilismy :)

Zajenty [2002-05-22 20:24:18]


Oj, fajny on, fajny...

I jeszcze ten kolorek... spoczko maszyna

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2002-05-22 22:14:46]


Farciarz :)

Zastanawiałem się nad tym samochodem jakieś dwa miesiące a że nie jestem z Zabrza nie miałem go jak dokładnie oglądnąć. Mój wójek przejeżdżając przez Zabrze tirem miał go zobaczyć, i jak dzwonił do gościa z komórki jak już był na miejscu to facet mu powiedział że właśnie jedzie po niego laweta :(
I to za ile poszedł !
Tylko pogratulować :)
Silnik jaki będzie ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-05-22 22:23:57]


bardzo mi się podoba, szczególnie ze wzgledu na ciekawe felgi i kolor też interesujący.

[anonim] [2002-05-29 18:20:20]


i falgi ...i kolor ...i ta cała reszta.........hym.....mjoooooodzio :)
gratuluje zakupu

DogeatDog [2002-05-30 23:04:52]


Bardzo ładny wóz, ale jak w większości capri jest w nim dużo do zrobienia-powodzenia w pracach.

ps. Czytając Twoje wypowiedzi na forum, miałem wrażenie że jesteś dużo starszy(głównie z powodu zakrasu wiedzy) a jesteś młodszy nawet odemnie.

Pozdrawiam.

Pudel [2002-05-31 07:58:29]


:)) masz identyczne nakladki na pedaly jak ja w moim MKIII
pozdrowionka. Marcin Stachowiak - Toruń

Grim [2002-05-31 10:12:15]


Niezły!

Bardzo ładna jedyneczka, ale ja czekam na peranę, zawsze kochałem V8 i Capri, szczególnie mk'1. Obydwie miłości złączone w jedność tworzą coś naprawdę pięknego i niepowtarzalnego. Czekam z utęsknieniem :-)

Hemi [2002-06-10 11:32:06]


:-)

Opowieść jak z filmu sensacyjnego ! Super maszyna,
pozdrawiam

hubert [2002-07-01 18:06:40]


Wow, nowe Fotki

Fajna chata :) super Capri ,Garbus laska - Pokaż więcej zdiątek jeśli masz

[anonim] [2002-07-04 18:08:42]


Dobre i ładne zdjęcia. Mówisz że on ma blachę do remontu ?!? Widziałeś moją jedynkę więc czegoś tutaj nie rozumiem. To w takim razie mój nie ma wogóle blachy!:)
Napisz który to rok, chociaż jak przypuszczam 72, 73 lub 74.
sPOX. Pozdrawiam.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2002-07-04 19:21:30]


ad vocem

Michu - wg papierów i pewnych znamion wewnętrznych (deska, zegary, pas tylny) rzeczywiście jest to 1972. A prezencja (miejscami niezła, przynajmniej na zdjęciach) to zasługa kilkudziesięciu kilo (waga pewnie by zgłupiała, bo auto waży jak Granada) szpachli i grubo położonego nowego (2001?) lakieru. Od spodu jest dramat !!!
Pamela - pokaż jakieś swoje zdjątka, a zobaczymy, co więcej mogę ci pokazać :-))

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2002-07-05 10:30:03]


ej, perana!
to tam u was w tej bibliotece macie same takie ksiazki ze tyle wiesz o samochodach?
bo ja jestem pelen podziwu dla takiej wiedzy. i juz nie zabieram glosu;)
a, jakby biegl kiedys za Twoim capri taki koles z dlugimi wlosami to sie zatrzymaj, bo nie jestem za dobry na dlugich dystansach:)

loqsh1 [2002-07-19 17:48:33]


Takie male pytanie Operane

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-07 22:27:50]


Takie malepytanie jeszce raz... bo co mi nie wyszlop

Kiedy sie pochwalisz zdjatkami swojej Peranki, chcialby bardzo zobaczyc to cudenko, a najbardziej to na żywo... a tak przy okazji to co z moja prosba w sprawie Opla Rekorda. Pozdro!

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-07 22:29:48]


CHCEMY...

CHCEMY NEW FOTO

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-11 20:36:13]


Twoje MKI

chyba kilka lat temu jezdzilo po Wrocławiu-w kazdym razie tez bylo czerwone i mialo lampy od ikarusa

konk [2002-10-16 12:17:53]


Właśnie,

ja też jakis rok temu widziałem we Wrocku czerwone Mk I z lampami Ikarusa, ale to chyba nie było to - tamto było wizualnie w gorszym stanie i odcień lakieru był nieco inny. Tak mi się przynajmniej wydaje.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-16 18:09:39]


CIEKAW JESTEM TEGO TYLU W TYM SAMOCHODZIE

W SUMIE TA I JEST BARDZO ŁADNA PRZÓD MI SIE W NIEJ BADZO PODOBA tylko szkoda ze sa migacze na błotnikach chyba od 125p
ogół git

Michal FAZI [2003-02-07 13:43:44]


Migacze są od Poloneza Standard....

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2003-02-19 10:05:40]


Do Perany

Sorry że tutaj ale poczta mi szwankuje....odnośnie foteli z czarnego MK2 to są to fotele firmy SPARCO z jakiejś starej kolekcji.

Pozdr.

Pudel [2003-07-07 16:30:22]


?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-07-18 14:09:57]


Czy to o pozostałości tego auta chodzi w ogłoszeniu ???

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-07-18 14:10:35]


tak !!!

Ogłoszenie dotyczy tego samochodu, przy czym raczej tego co z niego pozostało... a jest to sama wypatroszona z wystkiego buda z wykręconym wszystkim co dało się odkręcić...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2003-07-20 23:35:21]


Jeszcze jedno....

Nie chce być natrętny... ale czy części z niego nie "zasiliły" czasem PIRANII ??
:)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-07-22 00:07:10]


Oj, Mis212 - bierzesz przykład z Wałęsy ??

Niby nie chcesz (być natrętny), ale musisz ?? Istotnie kilka elementów z owego paścia zasili Peranę po jej szczęśliwej (mamy nadzieję) teleportacji z Oberursel do Krakowa, dzięki czemu będzie bliższa oryginałowi aniżeli była dwa lata temu. A na razie musimy szykować miejsce w garażu, więc "Rupieciowicz musi odejść".
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-07-22 01:43:29]


To tzrymam za was kciuki!!!!

Nich szybko przeniesie sie z ziemi niemieckiej do polskiej!!!!!!!!
A co do czerwonego brata no cóż musi ustąpić miejsca...życie czasami muzi byc okrutne

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2003-07-22 13:22:14]


moze uda mi sie ja zobaczyc w krakowie:)

loqsh1 [2003-07-23 11:30:47]


Fanatycy wszystkich powiatów zlitujcie się....

Ponieważ nie lubię być kwalifikowany w poczet idiotów ponawiam pytanko - tym razem tutaj (wisi jako ogłoszenie od 4 tygodni, ale bez odzewu). Oddam w dobre ręce szkielet nadwozia CAPRI MkI (do oglądnięcia powyżej jako czerwony 2300GT). Brak papierów, napędu, zawieszeń, błotników, drzwi, szyb, tapicerki, instalacji, itd. - ale ZA DARMO. Do środy muszę zwolnić garaż - w przeciwnym razie trzeba to pociąć i wywieźć na złom, a serce krwawi :(. Może jednak komuś na coś się przyda ??
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-11 14:58:13]


Przychodze w pokoju.

Twoja wiedza na temat motoryzacji jest wielka więc chce Ciebie o coś prosić.

Wiem że to jest strona o Capri i zanim odpowiesz(o ile wogóle odpowiesz) to nakrzyczysz na mnie bo co to ma wspólnego z Capri, a tym bardziej z MK1,
Ale potrzebuje informacji na temat amerykańskiego Forda Escorta GT `87, jezeli wiesz gdzie moge dostać ksiażke typu "jeżdże fordem escortem usa" lub sam naprawiam escorta usa to bede Ci bardzo wdzięczny za wszystkie uzyskane informacje.

Z góry dziekuje za wszystko(choćby za to że nie nakrzyczysz)

Szczeniak [2003-08-24 10:37:19]


Haynes napewno wydaje manuale do tego Escorta. Poszukaj sobie pod adresem: http://www.haynes.com/auukmdls.html#anchor538664
I nie pisz już że za daleko są, czy za drogo... chciałeś więc masz :-P

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-24 11:56:38]


Dzieki, niezłe może się przyda.

Szczeniak [2003-08-24 12:47:12]


do Szczeniaka (nie krzyczcie na mnie, że nie na temat)

Jako że Perana jest na wakacjach, a źródła tak mile przez Ciebie wytykanej wiedzy mamy wspólne, to udzielę Ci w jego imieniu odpowiedzi. Istotnie do Oxycorta FWD "made in USA" jest bardzo mało literatury w Polsce. Ale gdyby nie znaczek i blacharka, to 90% wszystkich bebechów zgodne jest z Mazdą 323 z owych lat, a do takiego szmelcu jest już sporo kwitów. Tylko pamiętaj, żeby zgadzały się roczniki, bo żółtki co 4-5 lat rzucali nowy model.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-24 18:44:22]


WIELKIE DZIEKI

Te informacje mnie uratowały
Gdyby w okolicach kraka były jakieś części do tego modelu to jestem zainteresowany
Jeszczenie raz wielkie dzieki
Szczeniak

Scorpion [2003-08-24 19:09:38]


do Karola

widze że kolega nie śledził komentarzy na stronie... :) tej budy nie ma juz u nie na stanie :) ... naszczescie nie poszła na żyletki i ktoś ma sobie z nią ponoć poradzić! na miejsce tego capri pojawiła się następna MK I (1,3 XL rok 69) - może niebawem wrzuice jakieś fotki...

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2003-12-03 22:36:14]


chory typ

naprawde jesteś zdrowo wlniety w to co nazywasz głową....
i za to Cie lubie!! masz u mnie pifko na najbliższym zlocie
ps. taka "głupota" to chyba u was wrodzona....

grabasz [2004-02-03 00:10:24]


:)

masz moze jeszcze te fele z capri ??
chetnie kupie :)

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-15 18:32:05]


felunek

On już nie ma tych felg :)
Ale jeżeli istotnie CHĘTNIE kupisz, to polecam http://www.capri.pl/services/ad.php?id=4092a9b8e27ae
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-16 00:48:52]


Poszukuję kogoś kto ma takie Capri...poszukuję dlatego, iż zamierzam kupić niemalże takie same, czyli Ford Capri MK1, rok produkcji 1970, pojemność silnika 2300ccm. Mój kontakt to maciek_aleksander@yahoo.co.uk lub gadu gadu 8957020.
Pozdrawiam!

kulasz [2007-06-04 18:01:45]


kulasz do tego chyba jest dzial ogloszen :D

♠MAD♥DOG♠ Dokładna lokalizacja na mapie [2007-06-05 11:41:56]


Masz może jakieś lepsze zdjęcia tego czerwonego CAPRIKA. Ja też mam czerwonego
CAPRI i też chce wywalić przdni zderzak(tylnego już nie mam) i chciałem zobaczyć jak będzie wyglądać. Na twoich zdęciach słabo to widać.
POZDRAWIAM

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-18 17:08:12]


tego Caprika już dawno nie ma.......

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-18 18:16:47]


Tak ale może zostały jeszcze jakieś późniejsze zdjęcia.

ARIEL Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-18 22:05:03]


a mozna poszukac w galerii

http://www.capri.pl/image/car/524/19771

http://www.capri.pl/image/car/991/29187

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-18 22:17:52]