logowanie | rejestracja
capri.pl » klub » nasze samochody » Artur

Artur i jego samochód

Ford Capri Mk III 2.8i '79

Jak się zaczęła moja wielka miłość do Capri jest mi ciężko jednoznacznie stwierdzić. Najprawdopodobniej było to wiele lat temu gdy w czasach królowania Syrenek i Warszaw dogonił nas jakiś samochód o bardzo drapieżnym wyglądzie. Był wspaniały. Kontakt wzrokowy trwał dosłownie chwilę. Przeczytałem tylko widniejące na masce cztery srebrne litery. Wystarczyło tu już jednak by odcisnąć w mojej psychice wielkie piętno. Następnie starałem się za wszelką cenę dowiedzieć się co to było za stylizacyjne cudo i dziś jedynie się domyślam ze prawdopodobnie widziałem Taunusa albo właśnie Capri Mk I. Rozpoczął się wtedy okres wielkiej fascynacji motoryzacją lat siedemdziesiątych, który nie skończył się do dziś. Najbardziej wówczas znane: Mustang i Camaro wydawały mi się wspaniałe ale jakoś bardzo odlegle. Przed oczami zaczął mi się natomiast coraz częściej przewijać Capri jako godny europejski reprezentant tego okresu. Mijały lata a ja zamiast poważnieć coraz bardziej wzdychałem na jego widok. W latach dziewięćdziesiątych pomimo tłumów nowoczesnych Probów i Calibr ja tak czy siak wzdychałem do każdego pordzewiałego Capri jakiego widziałem na ulicy. Jakieś piec lat temu przejrzałem na oczy i stwierdziłem że zamiast marzyć może czas zacząć walczyć by zdobyć tego swojego jedynego. Musiało to być coś taniego więc poszukiwania zawęziłem do wąskiego przedziału cenowego. To sprawiło że mój pierwszy zakup okazał się strasznym niewypałem. Był to 2.0 V6 z '81 roku, w którym sypało się już wszystko. Nie miałem dnia bez jakiejś nowej usterki a na domiar złego coś było pomieszane w papierach. Dlatego po pół roku ku swojemu rozgoryczeniu uświadomiłem sobie, ze porwałem się z
przysłowiową motyką na księżyc i nie dam z nim rady finansowo i nerwowo. Dałem za wygraną i go sprzedałem z myślą ze do dwóch razy sztuka. Rozpocząłem kolejne poszukiwania. Tym razem przeprowadziłem je bardzo skrupulatnie. Chciałem znaleźć cos możliwie nowego i już z silnikiem 2.8. Wciąż jednak spotykałem się z tą samą sytuacją: cena za wysoka jak na moje możliwości. Aż wreszcie po pół roku poszukiwań uśmiechnęło się do mnie szczęście i znalazłem go. Był piękny, z mocnym silnikiem i w dodatku było mnie na niego stać. Już trzy lata jesteśmy ze sobą i nie mamy większych konfliktów. Ja go jeszcze nigdzie nie obiłem a on nie sprawił mi większych problemów technicznych. Byłoby tak zapewne do dziś gdyby nie to, ze w ostatnie wakacje mnie poniosło i na długim odcinku prostej zatarłem silnik. Konieczna stała się wymiana. Niestety silnik, który kupiłem jest zasilany wtryskiem i jego wymiana wymagała fachowej ręki a mi studia i praca skutecznie zaczęły eliminować czas na pilnowanie wszystkiego. Dlatego stopniowo cos poprawiając i starając się dojść co gdzie powinno być podłączone turlam się z nim jak się tylko da, z nadzieją, że niedługo powrócą czasy jego świetności i silnik przestanie mi sprawiać przykrości. Jeśli tak się stanie to obiecałem mu nawet nagrodę w postaci spotkania z blacharzem i lakiernikiem. Wiem, że tego byśmy sobie już za jakiś czas obaj życzyli. 

--
Artur <artuuro@hoga.pl>

Komentarze

Po prostu gratulacje

No Arturze po prostu nie wiem co napisac, jeszcze raz gratulacje, jest co ogladac

[anonim] [2000-05-31 21:56:00]


nie mam pytań

niesamowita fura, chętnie sie zamienie.

[anonim] [2000-07-12 22:36:00]


Niezły wóz! Po obejrzeniu tych zdjęć, sama chce mieć takie cacko!

[anonim] [2000-08-02 15:38:00]


SUPER!!!!!

Nic dodać nic ując. Jedyne co mu brakuje do garba na masce. pozatym to gratuluje!!!!

[anonim] [2000-08-03 02:06:00]


Czego sie czepiacie tych garbów to samochód nie wielbłond i na dodatek niezłe "cacko".

[anonim] [2000-08-04 16:52:00]


hmmm....o boże....

jop twoi mać ..... błagam podaj tylko cene.

[anonim] [2000-08-06 01:16:00]


"Moje maleństwo" też miało takie lusterka!!!

U nas w Pyrlandii lusterka od Manty są bardzo chodliwe. Wspólnie z kolegą stwierdziliśmy że to autko to rewelacja, ale tylko do tylnej klapy. Capri ma zgrabny tyłeczek, a to twoje z tyłu wygląda jak helikopter.

[anonim] [2000-08-15 12:10:00]


vvt

Hętnie się z tobą zamienię na FORDA fiestę 1.6 diesel rocznik 85

[anonim] [2000-08-21 16:34:00]


booooomba

twoje autko jest zaje...te

[anonim] [2000-09-21 18:29:00]


............. jestem pod wrażeniem, mam prośbę, czy możesz mi przesłać szacunkowy koszt doprowadzenia "jej" do takiego stanu i ile kosztuje cię na codzień, ja musze przekonać żonę do zakupu.

[anonim] [2000-10-14 10:06:00]


EXTRA

GRATULACJE DLA BLACH..., ALE RESZTA NAPRAWDĘ EXTRA

[anonim] [2000-10-14 18:42:00]


Słuchaj no gościu. Auto masz niesamowite. A chyba szkoda by Ci było go głupio stracić. Więc nie szalej !!! Też jestem z Koszalina (Dla przypomnienia 29-09-00, żeś wyprzedzał na trzeciego na trasie Manowo - Wyszewo i gdybym nie hamował to byś mi uszkodził moje BMW).
Ale wracając do tematu masz jedno z najładniejszych Capri jakiekolwiek widziałem.

[anonim] [2000-10-19 09:26:00]


No no no dam ci transita z 96roku wzamian za to cacko(hehe zart)ale piekna fura
ahhhh tylko pomarzyc

[anonim] [2000-10-28 00:50:00]


Też podziwiamy Twój ryczący pojazd.
Szerokiej drogi!

Pozdrowienia zza ściany.

[anonim] [2000-11-04 19:08:00]


fajne

Może być ale dla mnie za dużo niepotrzebnych pierdół.Ale fajne.

[anonim] [2000-12-28 13:25:58]


Profesjonalna robota

Jestem pod wrażeniem. Uwilbiam motoryzację lat 70-tych. Tobie Arturze udało się połączyć ducha Capri z duchem współczesności. Świetne efekty, tylko tak dalej...

[anonim] [2001-02-01 01:11:19]


popa

kazda manta i chevy camaro jest lepszy.
malowanie na poziomie adama malysza starego disco-polowca lub tandeciarza z fordonu.ale ogolnie ok.michal.

baggi1@wp.pl



[anonim] [2001-02-19 22:41:46]


Zajebioza

Extra fura chce mieć taką

[anonim] [2001-03-12 23:58:27]


Do Michała

Troszeczkę szacunku dla takiego zajebistego człowieka jakim jest Artur z Koszalina i jego pięknego wymalowanego Capri.Żeby nie takie osoby jak on czy Ruda ze Szczecina to zlot w Jastarni byłby nudny o 1000000%.A pozatym Capri Artura to ładny kawałek tuningu.Nie każdy lubi 100% orginału z silnikiem 1.3 na rzędzie.Tak trzymaj Arturze i lataj nisko nad ziemią.
Artur Black Capri Szczecin.
ps. Szkoda że w tym roku nie będziesz na zlocie,w Polsce.

[anonim] [2001-04-17 14:29:23]


JUNKERS

Wszystko było by O.K. gdybyś nie przerobił tej LEGENDY na GAZ!!!
To psuje wszystko!!
Widziałem Cie w Poznaniu na torze i na ul.Strzeleckiej!!


[anonim] [2001-04-21 00:16:27]


Samochód legenda

[anonim] [2001-05-04 14:03:10]


po obejżeniu twoich zdjęć jutro kupuje Capri i wkrutce spotkamy sie na zlocie :):):):):):):):)

[anonim] [2001-05-11 08:21:43]


A WNENRZE

moze jakies fotki???????????

[anonim] [2001-05-19 22:11:12]


Fotki wnetrza

Fotki z wnetrza znajduja sie w relacji ze zlotu w Jastarni. Niestety tylko tam dalem rady sie do tej pory wybrac. Przy okazji dziekuje wszystkim za dobre slowo o aucie :) (Za te szczere tez:)

[anonim] [2001-05-31 13:16:00]


MANTA LEPSZA

[anonim] [2001-06-08 20:32:28]


musze przyznac, ze...

autko jest wypasione. Sczezrze mowiac to duzo bardziej podoobaa mi sie jedynka ale tu mnie milo zaskoczyles...wyglada super. Tylko te wzory na masce sa troszke irytujace ale kazdy ma swoje pomysly na tuningowanie swojego Malenstwa. Wiec tak trzymaj :) pozdrowienia.

[anonim] [2001-07-09 20:32:00]


jazda

chcesz sie zamienic na Golfa 1 z 1978

[anonim] [2001-09-08 20:30:07]


glupota

pisząc glupota mialem namysli tego goscia ktury twierdzi ze manta jest lepsza
ten ktos niema pojecia o prawdziwych klasykach.
ps. zajebisty sprzet

[anonim] [2001-12-06 15:00:30]


...........

JESTEM Z KOSZALINA ,JESTEM ZAINTERESOWANY KUPNEM CAPRI I CHCIALBYM POROZMAWIAC Z TOBA JAKO UZYTKOWNIKIEM.PROSZE O KONTAKT. RAFAL - 0602 423 578

[anonim] [2001-12-16 17:39:00]


no no no

samochod bardzo ladny, ale stanowczo wole pierwowzor, np. Mustanga GT390 Fastback z 69...

[anonim] [2001-12-18 14:51:49]


garba to ma twoj brat ha ha

garb ale samochod zajebisty

[anonim] [2001-12-22 19:22:06]


hm..

Przyznam ze z boku wyglada tak sobie ale z gury i z przodu to istne cudo i napewno sie fajnie przatrzy jak stoi na parkingu a ty jestem wyzej!!!

[anonim] [2002-01-12 22:38:03]


Niezły ale...

po jaką cholerę ta obleśna płetwa z tyłu!?

pozdrawiam
MARIO
White TA GTA 5.7

[anonim] [2002-02-25 20:44:18]


A mi się to Capri bardziej podoba, a Mustang to lepsze miał chyba tylko felgi .... Naprawdę jest pięknie zrobiony i nie ma nic wspólnego z Mustangiem 69 bo to nie ta epoka. Jakbyś zobaczył Mustanga z czasów Capri Mk3 to raczej ładniejsze jest Capri..... (wiem wiem jak ktoś coś powie o Mustangu to zaraz reaguję ;-)))
Artur naprawdę piękne Capri, staram się zrobić coś ze swoim w takim kierunku, ale nie mam już kompletnie czasu więc chyba zostaje mi wyobraźnia...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-02-25 22:49:05]


całkiem niezły.. :-)

naprawdę jestem pod wrażeniem, niesądziłem, że tak można
zaje...cie wyszykować Capri..

[anonim] [2002-05-11 20:44:10]


niezła fura stary tylko ile ona kasy pochłoneła ale zazdroszcze takiej gabloty jak możesz to powiedz ile jest warta taka jak stoji

[anonim] [2002-07-10 15:30:05]


nawet calkiem ladny

fajny samochodzik ale po kiego ta wielka pletwa na dachu ??? To wyglada okropnie !!!!!

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2002-08-16 03:20:25]


Płetwa

Gdyby nie ta płetwa autko nie było by tak kosmiczne :) , a pozatym dla mnie ten samochód sie podoba bo przynajmniej ma własny niepowtarzalny (przynajmniej na tej stronie) styl .

crapi Dokładna lokalizacja na mapie [2002-08-16 09:43:06]


Styl...

...to tak. ma on styl a`la www.tuning.pl. Nie, no, przecież to kwestia gustów. Ale fakt, autko nieźle i dokładnie zrobione.

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2002-08-16 17:41:02]


Niezly Ogorek!!!

Moze bys sie tak odezwal!!!
Nie pamietasz z kim tak dobrze piles w 49?

[anonim] [2002-09-22 22:43:01]


MOZE BYĆ ALE JA NIELUBIE TAKICH TUNINGÓW WOLE CLASICA

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-11 20:09:12]


ZAJEBISTY. Brak mi słów na opisanie tego co czuję. TAK TRZYMAĆ!!!

[anonim] [2003-01-29 17:03:18]


NARKUS

JAK SIE NACPALEM TO SPODOBALA MI SIE TWA FURA PAPAPAPAPAPARAPETPABLO

[anonim] [2003-02-06 13:03:20]


eeeeeexxxxxsssstttttrrrrraaaa

to jest znakomite

[anonim] [2003-02-11 14:42:05]


Odezwij się

Nareście dopracowałem moje maleństwo mam teraz zbliżone pomysły i autko do twoejgo, mam nadzieję że pamiętasz mnie Artura i Rudą ze szczecian, Camaro, Sorro, wszyscy czekaja na twój odzew.Mam nadzieję że Capri służy ci dobrze, kontak ze mną capriclub@wp.pl 0692-159-575 lub Arturze gg 2864400.Miło go widzieć chociaż na zdjęciach.

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie [2003-02-20 00:51:10]


Skrzydło?

Zastanawiam się często kiedy widzę dziwaczne skrzydła, (niekoniecznie na tym aucie), zwykle zamontowane tak jak bozia dała&#8230; jakie ma on znaczenie, i jaką rolę spełnia jeśli jest odchylony do tyłu, tzn. przód skrzydła jest wyżej od tyłu skrzydła&#8230; ma podnosić klapę podczas jazdy? &#8230; czy może auto?&#8230;
prawidłowym przykładem może być np. wprowadzenie w połowie produkcji Audi TT mały spojler poprawiający jego stateczność przy wyższych prędkościach, albo F1, czy auta WRC&#8230;.. ale tak ustawionych nigdzie nie widziałem, bo mija się to z celem. &#8230;może nie?

DexterHouse [2003-05-06 23:57:25]


Skrzydełko

Tak montowane były skrzydła do capri torowych i te jest bardzo poprawnie zamontowane...

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie [2003-05-08 11:48:32]


Wszystko to być może, ale....

Istotnie Zakspeed montował PODOBNIE tylne spoilery na swoich wyścigowych Capri, ale zdecydowanie przednia krawędź była nizej o paręnascie mm od tylnej. Zakładając, że spoiler na aucie Artka jest produktem fabrycznym i w Helmutowie dostał TUV (spoiler drobiazg, równie wazne sa podpory i punkt ich mocowania do klapy), to wszystko powinno być OK. Ktoś musiał go przedmuchać w tunelu aerodynamicznym i wykazać, ze siła docisku tylnej osi generowana przez ów spoilerek przy np. 200 km/h jest równoważona przez przedni spoiler pod zderzakiem. W przeciwnym razie autko pofrunęłoby bowiem w góre jak samolot, jeno nieco mniej sterowny.
Wiozłem kiedys z Belgii na własnych kołach Sierrę XR4i '91 (2.0 DOHC, ospoilerowanie Cosworth RS500) z pukniętym przednim zderzakiem, rozbitym halogenem i dolnym spoilerem, a nowiutki Frontspoiler leżał na tylnej kanapie. Szwabska drogówka zatrzymała mnie przy prędkości około 150 koło Hannoveru i kazała albo zdemontować tylne skrzydło, albo zamontować przednią warge, bo u nich ten zestaw jest homologowany w ten sposób, ze jak nie masz przodu, to nie wolno Ci mieć tyłu (natomiast możesz mieć przedni bez tylnego). Oczywiście zacząłem sie stawiać, ale po 20 minutach przyjechał kolo z pobliskiej stacji Forda z grubym skoroszytem i pokazał wyniki dmuchań tunelowych. Tylne skrzydło Sierry liftback (fabryczny Cosworth RS500) przy 200 km/h wytwarza docisk ponad 350 kg i przy braku spoilera pod zderzakiem przednim kąt natarcia płyty podłogowej powoduje oderwanie przednich kół od jezdni. W krajach gdzie obowiązują ograniczenia prędkości można takie kotyliony wozić osobno, bo jeśli nawet przy 180 odfruniesz z drogi, to pierwszy adwokat Forda odrzuci oskarżenie o przyczynę wypadku wskazując na Twoje złamanie przepisów. Ale w Helmutowie wolno Ci gonić nawet ponad 220, więc auto musi być bezpieczne, ergo - spoilerek jest obowiązkowy. Co było robić? Odkręciłem "kontuar barowy" z tylnej klapy i w ten sposób "ogołoconą" ścierką dojechałem do Zgorzelca.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-05-08 12:47:33]


Skrzydlo

Witam wszystkich dyskutujacym o moim i nie tylko spojlerze. Nie chce tutaj podwazac niczyjej wiedzy na temat aerodynamiki. Tylko z woli wyjasnienia fachowosci zamontowania skrzydla w moim capri:
-jest to rzeczywiscie oryginalny zestaw firmy ktora ma niemiecki certyfikat TUV;
-czolo spojlera jest ustawione rzeczywiscie wysoko ale po to zeby byc rownoleglym do tylnej klapy (przejmuje dokladnie struge powietrza za autem) a natepnie jest w sposob walcowaty wygiety (tak by struge powietrza przekierowac do gory i zyskac wlasnie docisk); calosc jest jak najbardzie fizycznie uzasadniona i nie sadze zeby watpliwej jakosci zdjecia byly podstawa do oceny czy montowanie jest pare mm za nisko czy za wysoko;
-po trzecie osiagalem autkiem ponad 200km/h i prowadzi sie ciagle doskonale;
To bylo tylko z woli wyjasnienia, nie neguje waszych opini ani nie chcialem nikogo urazic. Chetnie podyskutuje z fachowcami od aerodynamiki na zywo poniewaz moja nastepna wizja mojego auta przewiduje calkowity brak przedniego spojlera i duzo mocniejszy silnik. Jakos to trzeba bedzie pogodzic :)
Pozdrawiam fanow capri i przyokazji informuje ze mam inny adres mailowy: artuuro@hoga.pl

Artur [2003-05-17 15:27:03]


Gwoli wyjasnienia...

Nie twierdziłem, ze w Zakspeedach przednia krawędź była niżej niż na Twoim aucie, tylko że była niżej OD TYLNEJ (z załączonych zdjęć istotnie cięzko jednoznacznie okreslić, czy u Ciebie jest tak samo, aczkolwiek odnosze wrażenie, że jest prawidłowo). Natomiast rezygnację z przedniego spoilera przy pozostawieniu tylnego i wymianie motoru na silniejszy oceniam jako krok wielce ryzykowny. Na pewno bezpieczniej byłoby zrezygnować z tylnego, a pozostawić przedni. Ale zrobisz jak zechcesz, a praktyka wykaże, czy słusznie......
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-05-17 21:57:25]


Super. I skrzydło i reszta, i felgioczywiscie.

p.s. jaka jest ich szerokość?

.:1379:. Dokładna lokalizacja na mapie [2003-06-03 21:58:02]


wyglądają

z tyłu wyglądają na jakieś 7.5 :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-11 18:19:22]


a to auto jeszcze istnieje?

segal Dokładna lokalizacja na mapie [2004-06-13 18:54:02]


Powrót do przyszłości...

Tak mi się jakoś skojarzyło. Fajne autko, chociaż wolę samochody bez połączeń z samolotami...

Paladinus z Krańca Świata [2004-06-17 22:14:20]


Siemanko naprawde ładne autko.Super lota :D:D ale niestety nigdy nie widzialem tego autka na własne oczy.Istnieje jeszcze to autko w Polsce:>?????.Pozdro

Łukasz 33 radom [2005-01-04 13:48:41]


ładna furka

naprawdę fajne capri gratuluję

wójas [2005-02-20 15:34:46]


Autko jest i jeszcze dlugo bedzie bo wlasnie sie zabieram za remont kapitalny!

Witam, nie odzywalem sie bardzo dlugo bo i auto dlugo stalo w garazu nie uzywane. Teraz jednak pojawilo sie troche gotowy i zamierzam je doszczetnie rozlozyc i wyremontowac. Mysle tez czy by nie przemalowac na czarno i dodac chromu oraz wydechy na boki a takze usunac przedni spoiler i pozostawic wyglad rekina. Co wy na to?? Do srodka chce nowe wnetrze od najnowszego modelu ewentualnie obite jasna skora. Mam nadzieje ze wszystko wyjdzie i niebawem sie spotkamy na jakims zlocie. Ostatni raz gdzie bylem to juz sporo lat temu w Jastarni :(
Pozdrawiam,
Artur

Artur [2005-08-09 16:24:26]


No prosze kolega z Poznania a nawet nie wiedziałem o jego istnieniu. Życze powodzenia w remoncie!

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-08-09 16:28:07]


WOW!!

Mam Lanosa z 1999 roku Hee ale widze ze nie umywa sie do twojej fury.Mam z nim troche problemow i mam zamiar go sprzedac kto wie moze sie skusze na takie autko.Pochwala dla lakieru bardzo fajnie zrobiony.Wyglada groźnie i chyba tak ma wygladac hhe Pozdrawiam

Ramzes- [2005-08-15 00:04:49]


czy autko jeszcze istnieje ????

Łukasz 33 radom [2007-11-03 06:12:59]


Właśnie Artur- co z samochodem?Istnieje jeszcze- zrobiłeś je czy jak?Ktoś coś wie?

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2007-11-18 22:09:11]


zyje zyje :) Remont blacharski skończony, niedługo lakiernik...

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-11-18 23:39:30]


ehh jak ja kocham te felgi:D

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2007-11-19 02:54:05]


ciekawe czy remont sie powiódł włacznie z lakierowaniem noi czy autko jezdzi??

Łukasz 33 radom [2013-01-21 11:46:54]


Czy ten samochód nie był z Koszalina?? bo kojarzy mi sie na tych blachach i jak dobrze pamietam widziałem go latem 2004 r. w Mielnie :)

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-21 14:08:35]


z rok-dwa lata temu stał w Poznaniu po swapie ale przed blacharką.
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-21 14:36:55]


hehhe pamiętam nasze serpentyny 160 180 200 km/h dobre auto było czy jest z tego Capcia:))
Ciekawe co z Arturem ???
ktoś coś wie?

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 12:35:08]