logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » wołek - Ford Capri Mk III 3.5 RV8 MS-EFI Ghia 1980 "pomarańczowy" » most od volvo

wołek - Ford Capri Mk III 3.5 RV8 MS-EFI Ghia 1980 "pomarańczowy" - most od volvo

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Capri Mk III 3.5 RV8 MS-EFI Ghia 1980 "pomarańczowy"
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2015-05-25 12:03:35

most od volvo 740/940 (oba modele mają chyba taki sam/podobny most ale ręki sobie uciąć nie dam), przełożenie 3.73, ze szperą blokującą koła przy gwałtownym zerwaniu przyczepności. Przydatne na warunki zimowe, ale na suchym to szczerze mówiąc średnio to działało (przynajmniej u mnie). Usuwam przydługawy opis, zostawiam fotki poglądowe pokazujące kolejne kroki przeróbki.

Obecnie wstawiony most: Ford Explorer, skrócony z jednej strony (oryginalnie był asymetryczny). Jest to amerykański 8.8", 31 zębów na półosiach, szpera płytkowa. (główne bebechy wymienne z mocnymi mustangami, rangerami, chyba też F150 itp...). Największa wada: MASA - ciężki jak cholera....

Komentarze

respectos za włożoną prace o pomysłowość :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-18 12:26:46]


Sam fakt,ze ten Capeć jeszcze jeździ zasługuje na najwyższa pochwałę, a tu jeszcze takie wydumki. Zajebiste podejście do życia, co się nie da jak się da. pzdr

szeski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-18 17:22:37]


eee wentyle z tyłu to byłby już chyba przerost formy nad treścią... i tak jest super :0 brawo! :)

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-18 18:05:15]


wentyle z tyłu + 278 z przodu to heble rodem ze scorpio cossie więc w sumie mogłoby być :) generalnie przeróbkę hamulców motywuję zarówno chęcią lepszego hamowania ale także ulepszeniem powtarzalności mocnego hamowania.. jak wiadomo heblom w capri niedużo trzeba do zagotowania... :/ no i tańsze będą tarcze i klocki, normalne chłodzenie przez felgę a nie piastę.. a w tym kapciu nawet wentyli z przodu nie miałem... :/ teraz do zestawu do tych litych tarcz tylnych chcę założyć 260 z przodu (mondeo/scorpio). W sumie to i trochę lepiej niż 278, bo wejdą zapewne 14", a moim marzeniem są i tak 13"... ale to się chyba nie uda, te zaciski od volvo są spore... :/

dzięki za ciepłe słowo, cieszę się że niektórzy to dostrzegają, bo właśnie takie mam trochę plany: porobić zmiany, może nieoryginalne ale praktyczne. Np. chłodnicę będę musiał wymienić niedługo to wrzucę chyba z jakiegoś nowszego forda, z wiatrakiem elektrycznym of course (teraz tam siedzi chłodnica prawdopodobnie od sierry..)

PZDR

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-18 20:33:28]


z tego co pamiętam to masz chłodnice od sierry xr4i

Krzysiek_Poznań Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-18 21:00:34]


byćmoże, do tego dziurawą i załataną wielokrotnie uszczelniaczem w płynie więc w końcu czas to zmienić :D no i na 6 YTP poszły mi wszystkie łopatki w wiatraku na wiskozie więc przy okazji jest pretekst do zrobienia elektryka :) no i łożysko od pompy wody też chyba w dupcie dostało :/ heh jak fajnie jest ciągle grzebać w aucie :]

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-18 21:12:27]


na tarcze 260mm wchodzą 13-stki

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-18 23:10:16]


ale to też zależy przecież od zacisków, te od volvo są spore, ale nie widziałem na żywo tych z mondeo czy scorpio, możliwe że volvowskie są "niższe" od nich.. Wszystko okaże sie w praniu, jak wiadomo.

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-19 16:46:34]


dobra przeróbka szczerze poczekam jeszcze troszke opiszesz jak sie na tym lata i czekam czy to sie sprawdzi to zakładam taki do siebie bo juz 3 raz most naprawiałem:) a mam zdolnego mechanika co mi auto robił powiedzial ze dla mnie przerobi ten most volvoski:) pozdrawiam:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-19 17:44:01]


wiesz, dla mnie to niebo a ziemia, PRZEDE WSZYSTKIM pierwszy raz nie słyszę mostu i mogę przekopać trochę asfalt bez strachu.. szpera zdaje się ładnie zaskakuje, teraz co prawda trochę deszczowo więc mu dużo łatwiej ale przy ok. 40-50 z trójki + strzał ze sprzęgła i równo laka mieli (oczywiście przy suchym asfalcie to moge sobie pomarzyć ;)) No i rusza dużo lepiej w tym deszczu, przy normalnym moście to kręcił jednym kołem i stał w miejscu, teraz trochę zamieli dwiema łapkami, ale odchodzi w miarę do przodu i dalej już jedzie. Dużo łatwiej kontrolować dobry start, to na pewno.. No i bokiem tez nieraz ładnie idzie.... :P ale coś ciekawszego będę mógł powiedzieć chyba dopiero przy okazji jakiejś imprezy torowo-sprawnościowej albo po prostu ostrzejszej jazdy w lepszych warunkach

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-19 21:39:59]


aha no i jednak genialne jest to że na spokojnie jeździ się tym jak na normalnym dyfrze, zero problemów z parkowaniem itd :)

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-19 21:41:34]


a jak hamowniki sie sprawuja na mokrym nie ucieka mu tył? z tymi tarczami :D?

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-19 22:08:29]


Czy mi sie tylko tak zdaje, czy most jest lekko przesuniety w prawa strone auta?

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-19 22:12:37]


patrz opis:P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-19 22:13:25]


No dobra, sory, ale tu jest tyle tekstu, ze mnie przeroslo;)

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-19 22:15:47]


Właśnie miałem okazje obejrzeć caprika z bliska, bo stanąłeś praktycznie pod moim blokiem ;). Faktycznie trochę ta prawa strona wystaję, ale może coś da się jeszcze z tym zrobić.
Fajną masz tam tapicerkę i kierowniczka też niczego sobie ;).

pzdr.

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-20 08:27:55]


tak, na mokrej w zakręcie ucieka tył przy hamowaniu :) mam nadzieje że wszystko będzie cacy jak przód się jeszcze zrobi.

no jest nierówno most... z tamtym też tak miałem (w ogóle był chyba z taunusa? -> 143-144 cm szerokości) myślę że to może być wina piór, które sam składałem i ich zajechanych gum w mocowaniach..

kaczor - na jagiełły? bo na bmw (budynek międzywydziałowy) szedłem na angielski ;) no właśnie ta tapicera ostatnio też mi się coraz bardziej podoba, myślę o porządnym wypraniu i tyle, no i te dziurki z tyłu połatać.. Bo chciałem zmieniać ;)

ps: sory za tyle tekstu w komentach i na stronkach ale zawsze tak miałem, że nie potrafiłem konkretnie i krótko sprecyzować myśli :P pzdr

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-21 11:11:16]


Zmiana hebli z przodu nic nie da trzeba założyć korektor siły hamowania na tył, temat przerabiany :)

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie [2008-11-21 11:26:47]


ale i tak zmieniam heble ;) złożę wszystko do kupy, zobaczymy jak działa i wtedy będziemy myśleć ;) a to, że uważam, że zmiana może coś pomóc to dlatego, bo w obecnych przednich oryginalnych heblach ciut ciężko chodzą mi tłoczki, więc mam cichą nadzieję, że na nowych zaciskach jakoś syćko będzie współgrało :) zobaczymy, pzdr

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-11-21 18:56:10]


Lepiej chyba kapciuch trafić nie mógł,bez mydła:)pozdroo..

kacheł [2008-11-24 23:00:42]