[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | bryzol |
Samochód: | Ford Capri Mk II 2.3 V6 Koeln Ghia 1974 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2006-12-01 10:32:00 |
[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]
Właściciel: | bryzol |
Samochód: | Ford Capri Mk II 2.3 V6 Koeln Ghia 1974 |
Status: | aktualnie posiadany |
Aktualizacja: | 2006-12-01 10:32:00 |
fajna ta dwójeczka z tym dachem, jak zrobisz siedzenia i odnowisz lakier bedzie wypas :)
pozdrawiam
starrsky [2003-09-10 17:48:49]
Widze że szykuje się fajne Mk2. Mam nadzieje że pozostanie w oryginale. Szkoda że ktoś zmienił fotele, niedawno widziałem takie jakich szukasz na ebay.de. Zerkaj tam czasem a może cos się trafi. Wiem że tanio pewie nie będzie ale napewno warto.
Pozdrawiam
Michal W [2003-09-10 17:57:46]
Miło zobaczyć kolejne autko z helmutowa :) - kiedyś to pewnie oni będą jeździć do nas . Z modelem i wyposażeniem lepiej trafić nie mogłeś - a ten winyl !!! :) . Ciężko bedziesz miał z tymi fotelami,pierwszy raz widze takie z życiu :(.
Pozdrawiam , powodzenia :)
marian212 [2003-09-10 18:51:27]
to chyba Ty zaistaniałeś tutaj wprawną ręką projektów koszulkowych Caprych :)
Czyżby zaczarowany ołówek? ;)
Wspaniałe autko .... ze wspaniałym radiem ...
Michale W nie martw się, jak napisałem wyżej bardzo mi zależy na tym by auto pozostało w oryginale.
Jeśli chodzi o koszulki to faktycznie miałem z tym coś wspólnego. Jest także coś w tym stwierdzeniu o zaczarowanym ołówku...
hmm...bna zewnątrz będzie piękna ... w środku jest poprostu przepiękna !!!!!!!!!!!!
Jeśli będziesz czegoś potrzebował, czy czegoś szukał daj znać, może będe w stanie pomóc. Uciskani zwolennicy oryginałów muszą się wspierać ;-))
Znam dobrego tapicera, mam niezłe namiary na chromowanie, regeneracje lamp i pare innych dupereli.
W 1976 roku Capri II GL kosztował nieco ponad 13000 marek, Ghia to było już ponad 17000 marek. Różnice w cenie widać gołym okiem. Materiały pewnie lepszej jakości, ładne detale, kolorystyka, fotele.... musze to kiedyś obejrzeć na żywo.
Michal W [2003-09-11 15:11:15]
Mam orginalny katalog Lincoln Mercury Capri i tam sa te fotele jako Ghia na rynek Usa , pieknie w mk2 sie prezentuja......
Nie ma sprawy, ja też chętnie obejrzę twoje cacko na co miałem ochotę już od dawna. Muszę tylko załatwić sprawy celne i rejestrację, a to zajmie mi jeszcze pare dni (mam nadzieję, że pare)...
Szkoda ze sprawa z fotelami wczesniej nie wyszla na jaw, bo w Kraku na szrocie stal Caprik z mocno skasowanym przodem, ale mial wlasnie takie fotele jakich szukasz w calkiem niezlym stanie. Niestety szrot zostal zlikwidowany i fotele pewnie juz nie do odzyskania :(
No właśnie, pewien kolega ze strony - Banol - pisał mi o tym Capriku i miał sprawdzić. To pewnie dlatego się już nie odezwał... Zasmuciła mnie bardzo ta wiadomość. :(
Jak likfidują szrot to pewnie wszystko idzie na żyletki albo coś w tym stylu.
A może na inny szrot?... ale wątpie... cholera no! Może ktoś coś wie?... Ratunku!!!
czy mi sie zdaje? stał na jakiejś wsi......
Troche zajechany ale nareszcie pokazała sie jakaś prawdziwa 2-jka tzn. powyżej 2 litrów.
Mi sie podoba. Szkoda że tylna maska od III-ki założona.Ale lux bedzie.
Powiedz celnik nic nie mówił jak nią jechałeś czy wiozłeś na lawecie.
Konrad Szyperski [2003-09-12 14:36:47]
We wszystkim masz racje... a celnik nic nie mowil jak nim jechalem, tylko sie dziwil...
No i ta kierownica.
Bardzo ładny. Czekam na maila ile za niego dałeś w Niemczech.
Albi_Poznan [2003-09-19 22:45:10]
Jeżeli chciąłbyś od tego zacząć to daj znać.
Albi_Poznan [2003-09-19 22:47:12]
gratulacje
Gościu a co z tymi `zegarami` z auta jest nie tak? Ty masz bardziej oryginalne? :-)
Michal W [2003-09-19 23:32:47]
Zmieniłem foty, bo wyczyściłem nadwozie za pomocą pasty polerskiej, cały brud wżarty w lakier zszedł, teraz wygląda prawie jak nowy... :-) he he...
Piekny, zycze wytrwałości, bedzie potrzebna, wiem cos o tym :-)
właśnie co z tymi zegarami nie tak ?
Mnie te zegary wyglądaja na orginał... bardzo ładnie wyglądają chronowane oprawki .. ma ktoś coś takiego na zbyciu ???
bardzo ładny, no i decha niezniszczona. u mnie też kiedyś musiały być takie pierścionki na zegarach, ale pozostał tylko klej :(
.:1379:. [2003-09-20 19:05:28]
Ekstra wszystko. Po prostu super. Szkoda ze brakuje tych foteli ale nie przejmuj się, były w Mk2 i Mk3 więc w końcy na pewno ktoś będzie takie miał.
michukrk [2003-09-20 19:21:12]
Piękniutki się zrobił :) , choć strasznie brakuje tych siedzeń....
marian212 [2003-09-20 19:22:49]
No właśnie, te siedzenia... Ale pojawiło się światełko w tunelu, więc może się uda...
Bież sie odrazu za niego nie daj korozji żadnych szans!!
Ciebie w niedziele tj.wczoraj niedaleko Żerania ze 2 razy przejeżdżałeś przez rondo.
Capri jest luxio, co z wydechami - troche dziwnie głosny jest w ruchu.
Kiedy zaczynasz remont bo raczej szkoda nim jeździć w takim stanie wymagajacym odnowienia.
Konrad Szyperski [2003-09-22 15:32:01]
Masz rację z tym wydechem, jeden z tłumików ma chyba dziurę. Jakoś na dniach muszę się tym zająć... Co do remontu to planuję w zimie jeśli budżet na to pozwoli. Obecnie wymieniam różne drobnostki, przewody itd.
A jeżdże nim bo muszę się trochę nacieszyć. Za dwa, trzy tygodnie samochodzik jedzie do garażu, aż do remontu, a potem do wiosny :(
Ta tapicerka... bajera.
A teraz na powaznie. Niezle sie wpakowales deklarujac sie z to pomoca. Teraz bedziesz musial mi wszystko wyjasnic. Planuje cos zakupic, myslalem ze z zagranicy nieda sie juz czegos takiego przywiezc, ale skoro twierdzisz ze to mozliwe to bordzo chetnie dowiem sie jak.
aldaron@poczta.fm
No... Zdobyłem fotele przednie i za to serdecznie dziękuję chłopakom z Krakowa:
Kubie Gackowi, Jagolowi, Pawłowi i jego bratu.
Tapicer będzie miał trochę roboty, ale fotele są oryginalne, a o to przecież chodziło.
Jeszcze raz wielkie dzięki chłopaki:-)
No Bryzol widziałem te twoje fotele:) Tak szczerze postawiłbym je koło moich;)) ale chyba tapicer coś na to poradzi.
Wogóle ten twoja dwujka jest piękna jak ta z galerii Mk2:).
michukrk [2003-09-29 00:29:36]
jak normalnie jakiś Jaguar.... rewelacja, gratuluję
ADRIANna44 [2003-10-05 16:11:23]
Widziałem na żywo i wiem co Cię czeka. To bardzo dobry materiał na auto.
Życzę wytrwałości i staranności przy remoncie. Efekt końcowy napewno będzie wart wszelkich nakładów pracy i pieniędzy. Powodzenia!
Dopiero teraz wiem co kiedyś brali tyle pieniędzy, nawet głupi spryskiwacz tylnej szyby w Ghia jest chromowany ;-))
Powodzenia!!!
Michal W [2003-10-06 01:00:54]
Hallo !!! jest tu kto ? jak postępy ?
Może mały upgrade fotek ??? :D
marian212 [2004-02-12 00:29:22]
No to prosze, akurat wczoraj zrobilem zdjecia wiec mialem je jakos w krotce zamiescic, a tu widze ze musze juz teraz, no to zamieszczam teraz:-P
Jak widac remont w lesie, szukam jeszcze pasa przedniego i jesli chodzi o blache to jak znajde to juz bedzie zrobiona i polakierowana. Jeszcze pare najwazniejszych rzeczy zwiazanych z mechanika i w Gryzlinach jestem, mam nadzieje... Generalke silnika na jesieni zrobic zamierzam...
A taki fajny... "niemiecki" był :-) Wiedzę, że robota ruszyła z kopyta.
Po remoncie też będzie biały?
Murol [2004-02-20 11:56:44]
widziałem Cie kiedyś w centrum na czerwonych blachach... dobrze ze robisz remont 8]
pozdro
starrsky [2004-02-20 12:09:45]
super że to mkII, fajne wnetrze... powodzenia w szukaniu cześci... pozdrawiam.
Daniel vel Treetop liil (EM) [2004-02-20 12:18:03]
hehe widz że nie tylko moje Mk II sie remontuje :) pozdro i milej zabawy :P
Do Murola. Tak będzie biały, chce go zrobic na 100% oryginał. Mam tylko problem z vinyldachem, bo nigdzie nie moge znalezc materialu w brazowym kolorze tak jak to bylo wlasnie w oryginale. W ostatecznosci zdecyduje sie na taki jak tapicerka, widzialem u jednego goscia z holandii takie zestawienie i bardzo fajnie to wyglada.
...jakby wszyscy Caprimaniacy mysleli tak jak Ty (100% oryginał) to byłoby super... pozdrawiam i powodzenia w szukaniu oryginalnych części.
Daniel vel Treetop liil (EM) [2004-02-22 11:38:54]
Zajebista ta dwójeczka - cud,miód,orzeszki ... ale pracy to Ty masz sporo , zupełnie jak u mnie ;(
bardzo mnie cieszy że będzie to 100% oryginał :D ... ahhh , żeby wszyscy tak traktowali swoje dwójeczki (tzn. nie jak brzydkie kaczątko w caprirodzinie)
marian212 [2004-02-22 22:10:00]
Brzydkie kaczątko?? Przecież IIki są najładniejsze :P
Ja to wiem , Ty to wiesz , ... a kto jeszcze ???
marian212 [2004-02-23 13:34:55]
mk1 a zaraz zanim mk2 a mk3 troche dalej :)
...że mkII sa najpiekniejsze pośród Caprików, unikatowe... pozdrawiam.
Daniel vel Treetop liil (EM) [2004-02-23 14:41:54]
a co do roboty to ... hmm... bez tragedii starszy od mojego a itak w leprzym stanie :) Wsumie to jesteśmy na tymsamym etapie i mam nieco więcej rdzy + "fantastyczna" robota jakiegos polskiego blacharospeca... ;( ,ale bedzie gut :)
pozdro i powidzenia
bardzo ladne autko
zwlaszcza tapicerka,sam myslalem nad takim kolorem :)
pozdrawiam
♠MAD♥DOG♠ [2004-04-08 21:19:47]
nio widze że remont pełną parą, piękna dwojeczka, piękna... nie moge sie na nią napatrzeć:)
Pozdro i powodzonka w remoncie.
jagoolmk2 [2004-05-25 22:27:57]
Twoja dwójka jest super. Nie ma to jak Ghia:) Wiem coś o tym:D.
Co do winylu to jedyne co mogę ci doradzić to, że faktura tego materiału który był na dachach w Mk1 i Mk2 (tylko takie widziałem z winylem na żywo) jest taka sama jak materiału używanego do pokrywania pieców gitarowych (Combo, wzmacniaczy czy jak tam kto woli). I to nie jakaś tam podobna tylko dokładnie(!) taka sama. Podskocz do jakiegoś lutnika który naprawia gitary i popytaj. Jak nie to daj znać to ja się popytam w Kraku. Na pewno łatwo jest dostać czarny. Co do brązu to nie wiem ale popytać można.
Pozdrawiam i powodzenia w remoncie.:)
michukrk [2004-05-26 13:10:01]
Ja mam juz material na dach, faktura nie jest taka sama, ale jest to prawdziwy vinyl z takim wlasnie przeznaczeniem, ale dzieki tak czy inaczej...
Jaktam?Robisz sprzęta???
Robie, robie, juz lada chwila lakier zablysnie na nim :)
fajne wnętrze...
D.O.C. STRUŚ [2004-10-16 18:07:41]
To dobrze.Podoba mi sie ta II-jka.Postaraj sie z winylem...bo to ważne.
Bez paniki!! Trzyam ręke na pulsie :)
Bedzie oryginal z beżowym winylem i żółtymi blaszkami.
Zgadza się mr.Bryzol? :)
Michal W [2004-10-17 14:04:53]
hehe bryzol pod pełną kontrolą :P ,ale to dobrze ,bede mógł pokazać dzieciom jak wygląda caprik full oryginł na żywo :) , a wlasnie jak tam idzie robota ?? bo wedłóg planów to powinna juz byc koncówka :)
Zgadza sie, bedzie oryginal z bezowym winylem... A finisz sie troche przesunal, ale nie jest zle, zblizam sie do niego powoli...heh...
heh czy na tym ostatnim zdjęciu to spryskiwacz? jezeli tak to się nieźle zapowiada:)
Krzysiek_Poznań [2004-12-31 16:42:44]
No i nie wytrzymał dupek jeden ;)
Michal W [2004-12-31 16:58:06]
no ładny berzowy daszek będzie :D
Wyrazy uznania za zachowanie w oryginale tej dwójki. Będzie cieszyć oko na zlotach. Mam folder z capri II i jest tam przedstawiona Ghia w dokładnie takim zestawie kolorystycznym, jak Twoja. Super, że nie wszyscy chcą przemalowywać takie egzemplarze na czarny mat. Może jednak kilka takich sztuk przetrwa w tym kraju do czasu, aż kultura techniczna osiągnie poziom zbliżony do cywilizowanych rejonów świata. Szkoda,że tak mało dwójek zachowało się na rynku. Dla mnie ta wersja jest najbardziej reprezentatywna dla lat siedemdziesiątych. Widziałem Twój samochód, jak tylko wstawiłeś go do warsztatu i tym bardziej podziwiam samozaparcie. A tak z ciekawości, jak sprawnie posuwają się prace blacharsko-lakiernicze?
No nie moglem sie powstrzymac zeby Wam tego spryskiwacza nie pokazac (Michal, czy mam Cie ocenzurowac??-hehehe).
Prace blacharskie biegna swoim spokojnym tempem, ale efekt jest jak najbardziej zadawalajacy, Piotrek zadbal o szczegoly, na ktore ja bym pewnie nie zwrocil uwagi (jestem jednak jeszcze laikiem w tych kwestiach), duzy udzial wzial w tym oczywiscie Michal za co mu bardzo dziekuje :P. Jeszcze maska i tylna klapa, ktorej niestety nie mam (zardzewiala:P), moze ktos ma klape w bdb stanie?? Tak czy inaczej teraz najprzyjemniejszy moment w pracy: poskladac wszystko do kupy:P (dzieki za mile slowa Orzel).
Bryzol musze powiedziec że zapowiada się naprawde fachowo, strasznie jestem ciekawy efektu końcowego, no ale Michal jest jak gdyby patronem samochodu :P, wiec ciekawośc jest tym większa. Dodam jeszcze, że po ukończeniu będzie "perłą sród ... " nie jedyną oczywiście, bo jest jeszcze co najmniej jedna MK2 która zasługuje na takie określenie.
Ps. Na jakims zlocie dasz chwilke posiedziec w srodku ? :)
POzdro
Mirek K. [2005-01-01 13:27:34]
Posiedzieć ? Jasne - za opłatą oczywiście ;)
Ale co tam, ja liczę nawet na przejażdzkę :]
marian212 [2005-01-02 00:02:47]
to jak siedzenie jest za kase, a przejażdzka za free to ja też bym sie tak kawałeczek .... ;)
Mirek K. [2005-01-02 13:31:19]
Mam nadzieje ze mi tez pozwolicie sie przejechac jak juz ustalicie co i jak?? :P hehe
Bryzol no nie wiem czy sie załapiesz :P - mis212 był pierwszy , ja zaklepuje sobie w drugiej kolejnosci, no ale moze sie dogadamy - TY mi dasz sie przejechac moim, a ja Tobie swoim :) - pozdro
Mirek K. [2005-01-02 14:42:17]
Ja proponuje zdjęcie -10 zł ,przejażdżka -20 zł :)
Arni12 [2005-01-04 10:00:25]
chyba kiedys widziałem na zoliborzu chociaz nie jestem pewie ale chyba raczej musiał to byc twój samochód bo w Warszawie nie widzałem drugiej takiej capri mk2 białej wogóle mk2 to juz zadkosc pozdrawiam dbaj o caprysie
Rafi - Capri [2005-02-13 22:05:47]
Nie zapeszając. Czy to co jest na tylnym pasie to tez skóra czy lakier???(tej fotki tu nie ma)
no co tak długo mamy czekać kiedy koniec prac ?? :) chyba wszyscy już nie mogą się doczekać !! :)
iiiiiiiiii?????
Krzysiek_Poznań [2005-09-16 23:12:27]
A jesteś pewien, że z tymi 'recaro' nie zjechał z fabryki? była taka opcja.
No i chyba już skończony?
Pozdro
Coke chyba sobie kpisz z tymi siedzeniami?! Przednie inne od całej reszty i w żadnym detalu nie dopasowane do auta? I to miało z fabryki wyjechać?
Siedzenia na milion % nie były oryginalne a ze zdobyciem materiału na obszycie właściwych niestety jest fatalnie.
Michal W [2005-10-16 15:57:50]
bynajmniej, za dopłatą, można było nabyć fotel dla kierowcy lub kierocy i pasażera.
ftp://ftp.capri.pl/user/coke/capri_rozne/Preisempfehlungsliste_seite_02.jpg
Nie wydaje mi się aby takie fotele mozna było nabyć w 1974r.
To są te z siatką w zagłówkach. Chyba nie ta epoka...
To że ktoś wymienił później jest oczywistym faktem, ale auto z fabryki z takimi nie wyjechało.
Michal W [2005-10-16 16:11:14]
cennik z maja 76 jest, fakt, że wyjątkowo głupio to musiało wygladać, taka ghia z np. 1 recaro, ale opcja była.
pozdro
Głupio to mało powiedziane, poza tym opcja śmieszna bo po co kupować najdroższą wersje auta z wygodnymi siedzeniami żeby montować do niej fotele z tańszej?
Michal W [2005-10-16 16:18:18]
Fotele z siatką w zagłówku były dostępne dopiero od 78r, a w tym prospekcie chodzi o fotele z regulowanym zagłówkiem (jak widać i tu Recaro maczało palce) http://www.capri.pl/microfilm/capri2/A13.11
cOke masz resztę tego foldera, czy są zdjęcia z nowszymi "sportowymi" fotelami?
PiotrekFCapri [2005-10-16 19:35:46]
Ale by to kretyńsko wyglądało z takimi boczkami tapicerki :-)))
juz jest cały, fotele z ghia, miały regulowane zagłówki 'fabrycznie', przynajmniej w wszystkich jakie spotkałem takie miały.
i jak tam widziałem juz fotki po lakierze z silnikiem nawet listewkami :) reszta juz poskładana ?
robi sie ;-)
Zdjęcia nie oddają uroku tej białej ślicznotki :)
Też chcę taką kochanke w garażu mieć !
marian212 [2006-03-14 12:09:35]
a co pozostałe kochanki mis212 ci nie wystarczają
Arni12 [2006-03-14 12:22:51]
Ja mam zawsze mało. Poztym zdradzają mnie z jakimś gościem o ksywie "rudy" , czy coś. Szkoda gadać :|
marian212 [2006-03-14 14:08:17]
Marian... ja myślę, że powinniśmy się dogadać i dla tego "Rudego" wpier*****... za moją też się bierze, ja go usuwam, usuwam i usunąć nie mogę...
Wroniasty [2006-03-14 15:42:16]
Piwo na czas ostatecznego składania i dopieszczania detali już się chłodzi :P
Michal W [2006-03-15 16:27:54]
Przkonałeś mnie :) , napisz tylko gdzie i kiedy te "dopieściny" są :D
marian212 [2006-03-15 16:39:27]
Kurcze, jeżeli miałbym takie wnętrze zastanawiałbym się jak tam zrobić sypialnie + salon ;)
chester [2006-03-16 13:26:06]
Zostało już dopieszczanie, samochód jest piękny i robi niesamowite wrażenie.
Konrad zamieść fotki jak już się otrząśniesz po weekendowych wrażeniach :-)
Jeszcze raz gratuluje!
Michal W [2006-08-28 09:52:49]
Oczywiście już jeździ ;-)
Michal W [2006-08-28 09:59:03]
Mimo braku fotek, skladam najszczersze gratulacje ukonczenia auta - slyszalem ile potu kosztowalo Cie przywrocenie auta do idealnego stanu, no ale miales dobrego koordynatora ;-)
Pozdrawiam i z niecierpliwoscia czekam na zdjecia!!
Dolaczam sie do zyczen i czekam na fotki.
marian212 [2006-08-28 14:39:37]
A ja Ci chciałem podziękować za w sumie już troszke dawną wyprawe dzięki której mam nowy błotnik do Mk1 ;-) Gratulacje z powodu ukończenia auta. Mam nadzieje, że kiedyś uda się obejrzeć na żywo ...
no wlasnie moze kolega bryzol by jakas aktualizacje zrobil??
tez jestem ciekawy jak to teraz wyglada
Nareszcie!!!
... ujdzie w tłoku HEHEHEHEH ;)
Michal W [2006-11-29 11:56:33]
o fuck :O
Znajoma naklejka na zderzaku :)
CUDO !
marian212 [2006-11-29 12:55:29]
mk2 Ghia jest piekny, gratulacje.
Daniel vel Treetop liil (EM) [2006-11-29 16:42:49]
Jak widać "fabryka" to nic ciekawego...
Naprawdę robi wrażenie - w szczególności kolor czapeczki :-)
Jeszcze raz gratuluję zakończenia projektu i powodzenia na nowej (lepszej?) drodze życia.
:-))
Pamietam jak wyglądał przed robotą - a tu takie przeistoczenie ..........
Ogromne gratulacje ...
ps. pamietam o tej dźwigni ;-)
Eee tam, to nie sztuka kupić nowy samochód ;)
Sowa {3M} [2006-11-29 18:29:20]
No wlasnie... Nareszcie! Zostało jeszcze kilka rzeczy do zrobienia i do poprawienia bo błędów nie uniknąłem, ale już mogę się nim cieszyć niemal w pełni. Już prawie zapomniałem jak to jest prze te trzy lata...
co tu gadac piekny i tyle ,tylko go pielęgnowac zeby wiecznie taki był .podrowienia dla własciciela
Łukasz 33 radom [2006-11-30 17:21:30]
Najładniejsza mk2, na stronie.
No no, piękny jest. Gratuluję (świetny kontrast bieli z brązem-podoba mi się)
jest rewelacyjny, widze że są już oryginalne siedzenia
Wiecej fotek wnętrza!! :)
tak trzymac, piekna robota
you capri looks gerat .you have done a good job.
Have you photos about you work and restaration ?
bejamin capri [2006-12-23 16:16:53]
coś sie listewna kończąca winyl na klapie nie zgrywa ze słupkami ?? Wiem że duperel, ale przy tak zrobionej foorce takie detale wyraźnie widać :)
Piękna robota !!
Wygląda na rzetelnie zrobione auto. Bardzo rzadki widok.
Co do osobistych gustach nie widzi mi sie brązowe zamiast czarnego malowanie tylnego pasa we wnekach i malowanie na brązowo listew bocznych ale ponoć o gustach sie nie dyskutuje.
Capri na przysłowiową "piatkę" !!!!!
Konrad Szyperski [2007-02-24 11:48:21]
To nie kwesta gustu że dostał takie malowanie.
marian212 [2007-02-24 12:17:16]
zerknij tutaj:
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk2-a-1974-01/13
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk2-d-1974-09/08
no cożwielkie wooow! :D
Bardzo zacnie, tylko ten brązowy na tylnym pasie winien kończyć się na przełamaniu pasa 2cm pod lampą, a tu jest pociągnięty w dół aż do zderzaka :(
Ale mimo to lalunia :)
Pozdreaux.
Zdecydowanie nie zgadzam się z opinią, że malowanie powinno się kończyć przy załamaniu. Z całym szacunkiem, folder to denne źródło wiedzy na temat tego jak samochód był pomalowany i jakie miał dodatki. Zdarza się, że folderach są pokazane połączenia elementów wykańczających takie, jakich nie było w rzeczywistości. Najlepiej takie rzeczy weryfikować zdzierając lakier z auta. Capri Bryzola było całe przemalowane więc wszystko kryło się pod lakierem, pas tylny miał cały pokryty barankiem więc na fotce z przed remontu był biały.
Czarny pas tylny w moim też teoretycznie powinien być malowany do załamania, ale rzeczywistość była zupenie inna. Miałem to szczęście, że mój samochód nie był przemalowywany przed remontem więc pewność była 100%.
Dodatkowo, do tej wersji kolorystycznej Capri II Ghia był wydany specjalny folder. W tym właśnie folderze auto ma biały bak, teraz niech ktoś mi wmówi, że w fabryce do tego modelu specjalnie malowali baki na biało...
Z resztą nie jedna osoba siedząca solidnie w temacie Capri myślała nad tym malowaniem i nie było lekko zdecydować się czy malować jak było czy jak przedstawia to folder.
Michal W [2007-02-24 22:40:10]
Koła są źle pomalowane, ale na to już nikt uwagi nie zwrócił :P
Michal W [2007-02-24 22:50:20]
eee, jak dla mnie to to sa najladniej pomalowane pajaki jakie widzialem.. :)
Michal W - w moim zamierzeniu określenie "powinien kończyć się" nie odnosiło się do wykonania fabrycznego, tylko do mojego pojęcia o estetyce. Dla stylizacji karoserii linia podziału pomiędzy elementemi blaszanymi jest podziałem wtórnym/technologicznym/zbędnym [niepotrzebne skreślić]. Natomiast do zaakcentowania przełamania bryły innym kolorem wykorzystuje się linie wprowadzone przez projektanta. Dlatego brązowy pas wokół nadwozia leci po błotnikach i drzwiach, a nikomu do łba by nie wpadło, by na drzwiach robić przerwę, bo to przecież inny element :)
Podobnie z owym tylnym pasem - od przełamania w dół winien być [powtarzam - jedynie w zgodzie z kanonami estetyki] już biały, ponieważ obecne pociągnięcie go brązem do zderzaka podkreśla podział elementów blaszanych, czego wszyscy styliści unikają jako diabeł święconej wody.
W ogóle uważam winyle inne niż czarny [tu brąz idealnie koreluje z tapicerką] za godne jak najszerszego poparcia. W GB w latach 70-tych winyl był na 30% dachów aut - biały, jasnoszary, piaskowy, czekoladowy, seledynowy, granatowy, błękitny, bordowy, butelkowy, etc. I tak powinny youngtimery wyglądać ...
A co do pajączków, to popieram Mac13k'a - rewelacyjnie wybrana głębia i forma bryły. Tylko że fabryce szkoda było czasu na taką zabawę, niestety :(
Pozdreaux.
Dokładnie o to mi chodziło, samochód był tłuczony masowo więc pewne kompromisy były oczywiste.
Odnośnie kwestii poczucia estetyki, czy też starania by wiernie odwzorować fabrykę... to zawsze będzie kwestia sporna.
Dla mnie taki Fordzik ma najwięcej klimatu gdy jest jak najbliższy określenia "jak fabryka dała" bo strasznie lubię w nim właśnie to, że jest starym Fordzikiem i nie chce by był czymkolwiek innym. Dlatego podejście do sprawy mam dość purystyczne.
Dla mnie znaczek producenta nie ma znaczenia, więc bez względu na zasobność portfela Caprik na pewno znalazł by miejsce obok innych samochodów, które bardzo mi się podobają, ale kosztują 20x więcej od starego Fordzika.
Pzdr.
Michal W [2007-02-25 22:13:02]
Cześć Bryzol a powiedz czy ty masz orginalną gałkę biegów w kolorze tapicerki ? Jak tak to mam prośbę o zdjęcie na maila , ponieważ brakuje mi tego ważnego szczegółu a nie wiem czego szukać.
garazowiec [2007-05-13 06:58:35]
Tak mam w kolorze tapicerki...W wolnej chwili cykne fotke i przesle. Moze przypomnij sie jeszcze za kilka dni na maila konrad.kielczykowski@gmail.com ...
ladne autko!!
malo brakowalo a jezdzilbym taka dwojeczka ale z czarnym dachem,
niestety moj sasiad-Slezi ostatecznie zrezygnowal ze sprzedazy.
jednak nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo-kupilem piekna czerwona jedyneczke z winylowym dachem i jestem bardzo zadowolony!!
mam nadzieje, ze uda sie kiedys spotkac w warszawie na jakims zlociku???
pawel_g - warszawa [2007-08-24 22:11:41]
a widzisz jakbym ci sprzedał to niemiał byś tej pięknej jedyneczki i możemy teraz jeździć na zloty na dwa auta!
Ślęzi [2007-08-25 19:00:46]
dziś miałem okazje podziwiać na żywo. Pięknie wygląda i super chodzi
O! Jakże byłem zaskoczony widząc to autko pod moją pracą,
dobrze, że się na chwilę zatrzymałem, to mogliśmy choć parę słów zamienić.
Do zobaczenia!